ARAD. Situația transportului în comun revine în atenția publică, cu atât mai mult cu cât pandemia a impus anumite limite în aceea ce privește distanțarea socială. În acest context, Samuel Caba, președintele Asociației pentru Reformă Civică și Democrație Arad, solicită rentabilizarea transportului în comun, considerând că acest deziderat se poate realiza.
„Suntem într-o agitație permanentă, iar relaxarea după această nefericită pandemie ne-a pus și mai mult în mișcare. În această agitație urbană, noi, arădenii folosim (destul de mulți) mijloacele de transport în comun: tramvaiul și autobuzul. E și de dorit să folosim aceste mijloace de deplasare în municipiu mai ales că, din păcate, de ani de zile, tot vorbim de criza parcărilor – parcări doar pe hârtie, în realitate vedem un oraș sufocat de un trafic intens și de o lipsă acută de locuri de parcare.
Pe de altă parte, conducerea CTP Arad se tot plânge de faptul că transportul public în Arad este costisitor, că e nevoie de subvenții pentru a fi funcțional. În condițiile actuale s-ar putea să aibă dreptate, dar modernizarea și rentabilizarea transportului în comun arădean nu este o treabă imposibilă, așa cum ni se spune de o vreme.
Împreună cu specialiști în domeniu am analizat ce se poate face pentru arădeni în acest sector public și am ajuns la convingerea că CTP-ul poate deveni rentabil și în slujba arădenilor dacă vom desființa depourile din Calea Victoriei și zona Cocorilor, iar în acest imens spațiu – redat orașului – arădenii se vor putea bucura de natură, de un mediu demn pentru Arad și arădeni”, explică Samuel Caba.
Un bilet, doar 2 lei
În continuare acesta argumentează: „Pe bani europeni se vor construi două noi depouri: unul în Micălaca, iar celălalt în zona Vlaicu. Drept urmare, se va extinde transportul în comun cu tramvaiele CTP Arad în Parcul Industrial Vest, iar cu cei peste 50.000 de angajați de aici se va rentabiliza compania de așa manieră încât, din 2021, prețul unui bilet să fie doar 2 lei, iar toți pensionarii să aibă liber pe mijloacele de transport din Arad.
Putem face din transportul public din Arad un serviciu la dispoziția arădenilor – ieftin, nepoluant și profitabil.
Este o posibilitate care va deveni realitate”.
Trimite articolul
XFoarte realistă perspectiva dumneavoastră asupra transportului din Arad. Totuși, cum este posibil ca, deși Aradul are o lipsă acută de locuri de parcare, să se mai suprime zeci de locuri de parcare, cu ce?! Cu terase pe partea carosabilă! Incredibil, câtă lipsă de maturitate! În altă ordine de idei, vă doresc mult succes în demersul dumneavoastră electoral și civic. Doamne ajută!.
-
Proprietarii de terase si sali de joc, traficantii de tigari si drog si cocalarii decid ce ne trebuie in oras ! vai de noi !
FACE-TI BUCLA SAU TRIUNGHIULDE INTOARCERE A TRAMVAIELOR IN ZONA INDUSTRIALA UNDEVA INTRE FIRME,NU LA 1 KM DISTANTA.V-OR TREBUI N-SPE,ZECI DE 1 BARAT PT FIECARE CARTIER SI DE 3 ORI PE ZI.MUNCITORILOR LE CONVINE M.MULT CU TRAMVAIUL DECAT AUTOBUZE SI MICROBUZE.CTP AR AVEA DE CASTIGAT.SA SE SCHIMBE LINIILE RELE CU UNELE NOI IN MICALACA,GRADISTE,GAI SI CONFECTII ORI VLADIMIRESCU-GHIOROC CA TII RAU DE MERGI CU TRAMVAIUL PE AICI SI SE FACE MULT DIN CAUZA RESTRICTIILOR,IAR IN STATII SA FIE MONTATE MAI MULTE BANCI UNDE SA STEA CALATORII.LUMEA VA FI MULTUMITA SI REPET-CTP-ul VA AVEA DE CASTIGAT !!
Asa ca idee…e buna! Dar la noi problema implementarii … scapa pe drum!
Nenea caba, dacă vrei să rentabilizezi transportul în comun, trebui să atragi reclame pe mașinile de transport.
Ce droguri consumi domnule Caba? Se imparte gratis la Rau? Oare te-ai gandit la cei 50.000 de muncitori cum ii inghesui in tramvai? Stiai ca aproximativ 15.000 de oameni intra la schimbul 1 de la ora 7? Stiai ca un imperio are capacitatea de aprox 300 calatori? Adica ai nevoie de minim 50 de tramvaie care as duca oameni in zona industiala la schimbul 1! asta inseamna ca la fiecare aprox 1 minut un vagon sa plece din statie. Nu va mai drogati domnule!
-
ce ai doi gheorghe? Esti sofer, esti angajat la firma de transport ? Inainte de 1989 seci de mii de oameni tot cu tramvaiul mergeau dimineatala munca si dupa amiaza catre case. O mare majoritate la mergea la fabrici, caci orasul avea o multime de fabrici si uzine si aproape ca ajungeau tramvaiele, in sensul ca muncitorii mergeau pachet. Dar cu tramvaiul erau transportati o multime de muncitorila munca, plus elevii, functionarii… Mai erau si autobuze, dar marea masa cu tramvaiul mergea . Si ce frumos era sa vezi rauri de oameni curgand spre intreprinderile acelea mari ce le asigurau atator familii o viata decenta.
Tramvaie în zona industrială cât mai multe să moară pito și puma și fedeceul, transportul în comun să fie gratuit pentru toată lumea și numai tramvaie Imperio. Astea sunt doleanțele noastre ale arădenilor domnule Caba, în acest moment.
-
Bine si corectai spus, Plătitor de taxe și impozite
Mr. Caba: Dumnezeu te iubește?
domnu caba,cum ar fi sa te ocupi mata de biserica?nu stiu ce specialisti lu peste ai consultat,da asa un roman sf precum postarea lu matale de mult nu am mai citit,lamureste-ma cas mai prost, cine a pus ochii pe terenul depoului cocorilor?victoriei e garaj auto,daca nu stiai,
In primul rand lamuriti-ma si pe mine :cine este domnul Caba,care saptamanal isi da cu parerea pe teme diverse,de parca ar fi atotcunoscator sau atotstiutor. In al doilea rand,cred ca putina decenta in abordarea problematicilor Aradului,este necesara, ca sa nu ajunga un fel de Becali autohton..Oare mizeaza pe cititori tampiti?
# Rentabilizam acum cind tramvailele nu au voie sa fie incarcate la capacitate!
# Sa ne distantam in tramvai si nu in mijloace proprii!
# Sa ne rentablizam prin demolari si pomeni din afara!
Cioaba, ai minte cit un tramvai!
Din nou se bagă in seamă un ,, gospodar,, și ,, atotștiutor ,, care nu a reușit sa zugrăveasca 100 mp de fațada a bisericii pe care o ,, pastorește ,, de N ani ! Prietene ocupăte de mioarele tale, și zugravește odata biserica !
Tu sa crezi DOAR IN DUMNEZEU, nu in oameni!!!
Punct
Cum sa rentabilizezi transportul in comun!? In toate orasele in lume, care se respecta cat de cat, este subventionat! Sa-l faci mai eficient, este altceva. Ce o fi insemnand, in mintea dlui Caba, rentabilizarea? De adus pe profit nicidecum nu poate fi vorba. Se afla in treaba dl Caba.
iar te trezesti vorbind ! Atunci ia stai matale domnule caba in statii si lamureste-ti coreligionarii tigani de toate felurile si varstele, sa cumpere bilet la fiecare calatorie si sa-l perforeze; sau sa -si faca abonament daca tot le place sa se dea cu tramvaiul. A se vedea ca niciun tigan nu are si nu perforeaza vreodata bilet la urcarea in tramvai