Două ședințe ale Consiliului Local Municipal Arad – una extraordinară și una ordinară – au fost programate marți, la distanță de o oră una de cealaltă. Ordinara a avut 17 puncte pe ordinea de zi, dar niciunul dintre ele nu a pus probleme, toate cele 13 proiecte de hotărâre fiind aprobate.
UVVG, Finanțe și medici
S-a decis, de pildă, transmiterea în folosință gratuită a apartamentului nr. 6, situat în Arad, strada Vasile Goldiș nr. 6, către Universitatea de Vest „Vasile Goldiș” din Arad, în vederea extinderii Muzeului Memorial Universitar „Vasile Goldiș”, ocazionată de aniversarea Centenarului Marii Uniri din 1 Decembrie 1918. De asemenea, s-a aprobat transmiterea cu titlu de închiriere către Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Timișoara, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Arad, Compartiment Valorificări, a unei cote din apartamentul nr. 2, situat în subsolul imobilului din Arad, B-dul Revoluției nr. 73/ B-dul Gen. Vasile Milea nr. 1.
A mai fost aprobată și repartizarea cu titlu de închiriere a spațiului cu altă destinație decât aceea de locuință, situat în Arad, strada Vicențiu Babeș, nr. 20, ap. 10, parter, compus din 2 birouri, magazie, pasaj și wc, către Asociația „Societatea Medicilor de Medicină a Familiei/ Medicină Generală a Județului Arad”, cu durata contractului de închiriere de 3 ani și posibilitate de prelungire prin acordul părților.
Serviciu de ecarisaj
Ședința extraordinară a avut doar cinci puncte pe ordinea de zi, cele patru proiecte de hotărâre fiind aprobate de aleși. Singurele intervenții au vizat proiectul privind unele măsuri de asigurare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad. Dar, în ciuda celor șase abțineri (4 PSD+1 ALDE+Marin Lupaș), proiectul a fost adoptat grație consilierilor PNL+UDMR.
Mai exact, s-au aprobat: *studiul de fundamentare privind necesitatea și oportunitatea înființării serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad; *înființarea Serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad; *regulamentul serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad; *modalitatea încredinţării directe a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Arad către SC Gospodărirea Comunală Arad SA; *caietul de sarcini al serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din municipiul Arad; *modelul Contractului pentru prestarea Serviciului de gestionare a câinilor fără stăpân din municipiul Arad, prezentat în anexa 4, care face parte din prezenta hotărâre; *tarifele negociate cu SC Gospodărirea Comunală Arad SA, prezentate.
Propunerile ONG-urilor, preluate
La finalul ședinței, primarul a precizat că 80% din amendamentele propuse la dezbaterea publică pe această temă se regăsesc în proiectul de hotărâre aprobat în CLM. „Amendamentele directe au legătură cu relația pe care trebuie să o aibă Gospodărirea Comunală cu ONG-urile. Am convenit cu acestea ca, lunar, să facem câte un târg al adopției pentru a integra cât mai mulți câini în comunitate, să facem un recensământ și, prin recensământ, să încercăm să monitorizăm activitatea câinilor cu stăpân și fără stăpân” – a punctat primarul Gheorghe Falcă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!