ARAD. Consiliul Judeţean Arad face tot posibilul să păstreze drumurile judeţene într-o stare de funcţionare cât mai bună. După cum se ştie, şoselele sunt efectiv distruse de traficul greu, de camioanele supraîncărcate, de patronii de firme de transport avizi după profituri mari. Chiar dacă organizează destul de des acţiuni de control pe şosele, în special în zonele balastierelor, CJA nu reuşeşte de fiecare dată să aibă succes cu aceste acţiuni.
“Primii şoferi opriţi pentru control îşi anunţă colegii, iar aceştia fie respectă tonajul ulterior, fie se opresc în parcări şi stau acolo până când controalele se finalizează”, a spus, de mai multe ori, Iustin Cionca, preşedintele instituţiei judeţene, referitor la cei care circulă cu supratonaj.
Acum, însă, se încearcă o nouă manevră care să limiteze distrugerea drumurilor judeţene. CJA a întocmit un proiect de hotărâre prin care se doreşte instituirea unor restricţii de circulaţie pentru traficul greu, atunci când temperatura depăşeşte 35 de grade Celsius.
“În prezent, datorită temperaturilor foarte ridicate, de peste 35 de grade Celsius la umbră (cod portocaliu şi roşu de caniculă) şi a traficului intens, pe drumurile judeţene au apărut degradări avansate ale îmbrăcăminţii asfaltice (refulări, făgaşe longitudinale etc). În această situaţie, propunem instituirea unor restricţii de tonaj temporare, respectiv circulația autovehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 20 tone, între orele 12-18, pe toată durata sezonului de vară, atât timp cât instituţiile abilitate emit atenţionări de cod portocaliu sau roşu de caniculă”, se arată în raportul de specialitate care stă la baza proiectului de hotărâre care va fi dezbătut şi supus votului consilierilor judeţeni.
Şi excepţii
Cei de la CJA au venit şi cu anumite excepţii care nu vor trebui să ţină cont de restricţii.
“Restricțiile temporare de circulație nu se vor aplica în cazul următoarelor tipuri de transporturi: transporturile de animale vii și de produse perisabile de origine animală și vegetală; deplasarea vehiculelor care participă la intervenții în caz de forță majoră; transporturi în caz de fenomene naturale care afectează căile de comunicații si telecomunicații, zone locuite și obiective de interes național; transporturi funerare; transportul de echipamente de prim ajutor și ajutoare umanitare în cazul unor calamități sau dezastre naturale; transporturi poștale; transporturi pentru distribuirea de carburanți; transporturi de mărfuri sub temperatură controlată; transporturi cu vehicule destinate prin construcție tractării vehiculelor avariate; transporturi cu vehicule specializate destinate prin construcție salubrizării; transporturile de mărfuri în trafic internațional, efectuate de operatorii de transport români și/sau străini, cu puncte de descărcare/încărcare pe sectorul restricționat”, se mai arată în documentele Consiliului Judeţean.
Vor fi amendaţi
CJA a mai stabilit faptul că utilizatorii drumurilor publice asupra cărora sunt instituite restricții temporare de circulație vor fi informați de impunerea restricţiilor prin afișarea pe site-ul instituţiei, dar și prin mass-media.
“Personalul din cadrul Direcţiei Tehnice-Investiţii va fi împuternicit să constate și să aplice sancțiunile contravenționale, în cazul nerespectării restricțiilor instituite de către administratorul drumului”, mai anunţă cei de la Consiliul Judeţean.
Trimite articolul
XCam târziu vara e in cea mai mare parte trecuta.
,, patronii de firme de transport avizi după profituri mari,,
Dar cine ii încarcă/descarca care sunt de cele mai multe ori și cei ce plătesc transportul sunt,, fete mari,, nu sunt avizi după profit? Dacă aceasta breasla mult hulita a transportatorilor ar fi incarcati doar la capacitate și fără sa fie plătiți la tona oare nu ar fi mai bine pentru toată lumea?
De ce nu se merge pana la închiderea balastierelor/carierelor pentru încărcarea camioanelor peste tonaj?
Știm sa amendam doar în trafic dar RAUL de la sursa ne facem ca nu îl vedem sau știm.
-
Foarte corecta observația!
,, patronii de firme de transport avizi după profituri mari,,
Dacă administratorii de firme de transport nu patroni nu ar fi nici țigări nu ar fi nici încărcare peste tonaj în cariere și balastiere tot raul ar fi stârpi.
De ce se șterg comentariile?
Foarte buna masura mai ales ca s-a mai racorit. Mai vreo doua-trei luni si o sa stropiti de tantari. Acuma, ca tot nu faceti nimic, mai bine v-ati apuca de deszapăeziri. :)) Fereasca Dumnezo cum va mai bateti joc de bani… Mereu imi spun ca mai rau nu se poate si mereu ma insel… Pe bune, chiar nimeni nu mai judeca in tara asta????
Cine are o balastiera cariera, proprie sau concesionată are de obicei și camioane pe care și le încarcă cum vrea.
Faceți drumuri de calitate dragi aleși că pe aștia ce le avem acum trebuie interzise și bicicletele că nu rezistă așă că lăsați vrăjeala cu camioanele și canicula că nu mai pune nimeni botul
-
Nu drumurile sunt de vina, constructorul le face ca la carte dar camioanele cu pietriș și piatra au cu 20-25 tone în plus fata de greutatea maxima admisa, iar de aceea se strica drumul.
-
Adrian dragă nu toți halim vrăjeala politicienilor. Pot să-ți dau exemple de o grămadă de drumuri județene unde nu a întrat nici un camion și arată că după razboi.Probabil și pista de biciclete dintre Arad-Mândruloc tot camionele au stricato de arătă în așa hal.Firmele ca să prindă contractul trebuie să umple buzunarele aleșilor iar banii trebuie scoși de undeva și de aici proasta calitate a asfaltului.PS.Te rog să îmi dai un exemplu în Europa unde se închid drumurile din cauza caniculei.
-
Vor pune material mult mai puțin (sau deloc la fundatie unde oricum nu se vede) și de proasta calitate.Dacă a dat cuiva o suma de bani ca mita,o va recupera înzecit
-
👍,
Ma gândeam ca tonajul exagerat strica drumul
-
-
Vrăjeală, nu sunt în stare sa oprească camioanele în micalaca zona A unde este interzis (trec sute pe zi) și ei vor sa închidă în județ.
Da da! Sa inchideti si pe arad-siria sa nu-l strice cumva. Ca numai ce a fost inaugurat la alegeri. Gunoaielor! Politicieni de rahat. Mananca rahat si isi aduna averi.