ARAD. După modernizarea căii ferate frontieră-Curtici-Arad-Simeria şi, mai departe, spre Braşov şi Bucureşti, pe coridorul IV Paneuropean, acum judeţul nostru apare din nou în centrul unor proiecte de modernizare a liniilor de tren. Noul director general al CFR SA, Marius Chiper, a anunţat că se are în vedere un nou coridor de cale ferată, respectiv coridorul 4 Sud. Şi, din fericire pentru noi, acest culoar de cale ferată porneşte chiar din judeţul nostru, de la punctul de trecere a frontierei Curtici. Cum bucata dintre graniţă şi Arad este deja modernizată, ar urma să fie realizate noi investiţii pe două tronsoane, respectiv Arad-Ronaţ şi Ronaţ-Timişoara Est. „Vrem să demarăm proiectul de modernizare a Coridorului 4 Sud, în care intră Curtici – Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova şi se închide la Calafat. În perioada imediat următoare, avem aproape gata documentaţia, vom lansa procedura de achiziţie a primelor două tronsoane, respectiv Arad-Ronaţ şi Ronaţ-Timişoara Est. Rămâne să vedem de unde găsim finanţare pentru următoarele două, de la Timişoara Est până la Caransebeş. Vom continua: Caransebeş-Craiova, Craiova-Calafat – îl avem gata ca studiu de fezabilitate, suntem în faza de pregătire”, a declarat Marius Chiper.
Acesta a mai adăugat că, din punct de vedere al fondurilor care vor fi folosite, acestea vin de la Uniunea Europeană. Iar o posibilă continuare a modernizării căii ferate de la Timişoara spre Caransebeş, Craiova şi Calafat ar putea fi realizată cu bani pentru… armată. Chiper explică: „Ne uităm cu interes să găsim noi programe de finanţare. S-ar putea să fie surprize, să zicem, din acest punct de vedere, să discutăm mai des de coridoarele feroviare militare. Vom încerca să finanţăm, dacă se poate, inclusiv aceste proiecte din fondurile alocate pentru coridoarele militare ale Uniunii Europene. Deci suntem într-o continuă mişcare pentru a asigura finanţarea, a dezvolta proiecte, a le pregăti şi a le implementa”.
În momentul în care planurile şefului CFR vor deveni realitate, şi aici vorbim despre câţiva ani de acum înainte, din Arad se va putea circula pe linia ferată la viteze mari, de aproximativ 160 km/h, atât pe relaţia Arad-Simeria-Braşov-Bucureşti-Constanţa, cât şi pe relaţia Arad-Timişoara-Caransebeş-Craiova.
Trimite articolul
XNu e de mare viteza. E cale ferata normala.
Si linia asta de mare viteza tot prin Micalaca trece? Exact asa cum a vrut Basescu in urma cu multi ani cand era Ministrul Transporturilor, cand a fost cel care a lasat linia de cale ferata in oras, desi erau alternative. Intreb si eu daca tot se pune problema sa se faca centura aia dinspre autostrada spre Vladimirescu oare nu se poate face pe acelasi traseu si linia aia de mare viteza? Nu de altceva dar ar arata altfel Micalaca, Subcetate, Aradul Nou Sanicolaul Mic, iar vechiul pod CFR se poate folosi pt circulatia tramvaielor .
Cică “După modernizarea căii ferate frontiera Curtici Arad Simeria”…pai pe la Lipova Barzava nici măcar linie ferate nu sunt montate.
Preferam sa faca intai Coridorul sudic. Adica pe bune, ce rahat de trafic e pe la ,,megapolisurile Savarsin, Paulis, Deva, Simeria, Soimus, Coslariu, Vintu de jos, Apata, Cata, s.a.m.d.? Urmatorul oras important dupa Arad e taman la 400 de km Brasovul, dupa aia vin centrele importante Valea Prahovei, Ploiesti, Bucuresti, Constanta, Portul Agigea care da intr-adevar dau un sens investitiei din punct de vedere economic.
Pe coridorul sudic sunt centre urbane turistice si obiective economice strategice pentru Romania care vin in serie una dupa alta: Curtici-Arad-Timisoara-Recas-Lugoj-Caransebes-B.Herculane- Orsova-Portile de fier I si II-Drobeta-Craiova-Calafat, sa nu mai punem importanta economica incomparabila a coridorului sudic. (fabrica Ford, Timisoara si judetul Timis, Craiova, portile de Fier, porturile de la Dunare, plus ca e cale ferata transfrontaliera). Dar na, tot ce nu strabate Bucurestiul nu e ,,important pentru mitici se pare.
Sa faca un mic upgrade si sa creasca viteza la 200km/h ca la proiectul Ploiesti-Iasi, cel putin pe tronsonul Arad-Caransebes: https://realitateafinanciara.net/cfr-modernizeaza-linia-de-cale-ferata-ploiesti-iasi-viteza-maxima-200-km-ora. Nu are sens să o lălăi la şes cu 160.
Clar CFR-ul a papat banii pentru Coridorul sudic, Uniunea Europeana alocase demult banii tronsonul fiind prioritate europeana si ei acuma cica cauta alte surse de finantare hai sictir.
Fake news! Meritul este a lui Falca! De pe str. BRUCSEL din Arad. Doar a lui, a lui ….
Imi poate explica si mie matematic cum e posibil ca acest proiect cu finantare europeana semnat in anul 2015, sa nu fie nici macar in licitatie la inceputul anului 2020?
“Mare viteza” 160kmph e un mare nimic fata de maglevurile din japonia care merg cu 500+ kmph!
Băi frate, realizați cât au furat ăștia? Adică din Arad-Calafat, ei mai au bani doar pentru Aradul Nou-Timisoara Est. Și stați, poate ne trezim cu surpriză că nu modernizează și gările și haltele din Timișoara sau de pe traseu, cu doar linia.
160 la ora?niciodata–chiar va bateti joc,chiar ne credeti prosti?