Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, că infrastructura feroviară de pe coridorul pan-european Constanţa – Curtici va fi modernizată până la jumătatea anului 2023, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov, care “este dificil de realizat”.
Prezent pe şantierul căii ferate în judeţul Arad, în zona tunelului de la Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria, premierul a declarat că obiectivul Guvernului “e de a moderniza reţeaua de cale ferată de pe coridorul pan-european Constanţa-Curtici cât mai repede posibil”.
“La ora actuală, situaţia pe diferitele tronsoane este următoarea: până la Predeal, modernizarea este finalizată; pe tronsonul Predeal – Braşov, care este un tronson destul de dificil de realizat, din cauza diferenţei de nivel, a complicaţiilor terenului (…) este în revizuire studiul de fezabilitate. În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost Braşov – Apaţa, Apaţa – Caţa şi Caţa – Sighişoara, dacă nu mă înşel. Pe două dintre ele, după îndelungi contestaţii şi amânări, s-a semnat contractul de proiectare şi execuţie. De asemenea, pe tronsonul Apaţa – Caţa s-a terminat contestaţia prin hotărâre judecătorească, aşteptăm motivarea şi urmează să se semneze contractul”, a spus Orban.
Cu privire la tronsoanele dintre Sighişoara şi Simeria, premierul a spus că “sunt într-un stadiu foarte avansat de execuţie, sunt aproape de finalizare”, iar pentru tronsoanele dintre Simeria şi Curtici există contractele semnate.
“Obiectivul nostru, sigur, cu excepţia tronsonului Predeal – Braşov (…) este ca până la jumătatea anului 2023 să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate, la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 km/h. Avem o serie de alte proiecte, unul care se apropie de faza de licitaţie de proiectare şi execuţie este tronsonul Cluj – Episcopia Bihor, în care este necesară modernizarea infrastructurii feroviare şi electrificarea”, a spus prim-ministrul.
El a dat asigurări că va exista “o finanţare fără precedent pentru modernizarea căii ferate”.
SURSA: AGERPRES
Trimite articolul
X2027
Măi ,Mangafaua ! nu te lăuda cu lucrările executate de alții.
160km/h e mare viteza doar in mintea lui Sica…
-
Frecciarossa in Italia are o medie de 270km/h. Daca 160km/h e mare viteza, ala in Italia ce este? Macar daca vor merge cu 160 km/h, insa parca vad ca de vor prinde 100 vor starni ropote de aplauze din partea pasagerilor.
Linie nouă cât de curând ok, nu este rău dar trenuri noi cu vagoane noi pe când? Trenurile pe care le avem dacă prind la vale 100 km/h se descompun toate :)))
Porcul infometat viseaza cu ghinda🤣
linia CFR Curtici – Arad -Bucuresti e dincoace de Mures langa DN si nu trece aici Muresul sa ajunga la Bata care e dincolo de Mures Despre ce fel de tunel la Bata e vorba, stie cineva?
Sunt in tren in drum spre Arad, am plecat la 20.50 din Constanta, la 11.52 trebuie sa ajungem in Arad, dar are 50 minute intarziere. De doua ore, trenul merge cu 20 km pe ora. Pe bune, 828 km in 16 ore pe tren- media 50km pe ora!
tronsonul lipsa va fi: Constanta-Arad!!!!
calitatea va fi pe masura…pana in 2023 vom avea tentativa de cale ferata de viteza si mai ramane de vazut cat de mult va tine “opera de arta”