Văzută, iniţial, ca o lucrare care va genera un profit uriaş, modernizarea căii ferate frontieră-Curtici-Arad a ajuns să fie „lovitura de graţie” pentru societatea care a câştigat licitaţia. SC Euro Construct Trading 98 SRL, căci despre această firmă este vorba, a ajuns în insolvenţa. Cu toate că este un jucător important pe piaţa contrucţiilor de infrastructură şi a contrucţiilor industriale, societatea respectivă a ajuns în impas. Aceasta se află în insolvenţă şi încearcă să se salveze de la faliment. Cauza? Lucrări efectuate, dar neplătite încă. Cel puţin, asta spun reprezentanţii companiei respective. „Beneficiarii Euro Construct Trading 98 sunt în cea mai mare parte companii care administrează infrastructura de transporturi a României, iar întârzierile la plată pentru sumele certe, lichide şi exigibile cuvenite de drept societăţii depăşesc – în unele cazuri – trei ani de la data finalizării lucrărilor. Lipsa recepţiei finale a lucrărilor respective a condus la imposibilitatea deblocării garanţiilor reale (sume de bani în cash) depuse de societate în conturi speciale de garanţie, deschise la bănci comerciale şi blocate la dispoziţia beneficiarilor lucrărilor, potrivit legii”, susţin reprezentanţii societăţii respective. Iar singurul exemplu dat de aceştia este realizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate menţionate mai sus, cale ferată care face parte din Coridorul IV Pan European şi care a fost modernizată printr-un proiect finanţat de Uniunea Europeană. „În acest sens, un exemplu îl constituie lucrările pentru reabilitarea linei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European (Tronson 1: Frontieră – Curtici – Arad – km 614), proiect cu finanţare europeană. Lucrările au fost finalizate de către asocierea al cărei lider este Euro Construct Trading 98 încă din anul 2014, când lucrarea a fost predată integral beneficiarului, însă, până în prezent, procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor nu a fost semnat de către compania beneficiară, fapt care a generat blocarea în toată această perioadă a sumei de peste 60 milioane lei în conturile de garanţii deschise potrivit prevederilor legale”, mai spun cei de la Euro Construct Trading 98.
Au bani
Reprezentanţii firmei care spun că toate necazurile li se trag de la modernizarea căii ferate din judeţul nostru susţin că situaţia va reveni la normal în viitorul apropiat. „Sumele pe care compania le are de încasat în prezent depăşesc cu mult toate datoriile sale, astfel încât există certitudinea depăşirii cu bine a acestei crize temporare de lichiditate, creată prin întârzierile nejustificate în efectuarea plăţilor cuvenite de drept Euro Construct Trading 98”, se mai arată într-un comunicat al societăţii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!