Furtuna de vineri seara şi din noaptea de vineri spre sâmbătă a afectat grav traficul feroviar pe raza regionalelor Timișoara și Craiova de furtunile din timpul nopții
„Compania Națională de Căi Ferate CFR SA adresează scuze călătorilor din trenurile care au staționat în cursul nopții în gări, pentru a putea permite accesul drezinelor pantograf, și îi asigură că personalul feroviar de intervenții al regionalelor Timișoara si Craiova au depus eforturi susținute pentru remedierea tuturor deranjamentelor provocate de furtuni, pe aproximativ 20 de intervale de cale ferată, unde zeci de copaci, dar și stâlpi de beton, care susțin linia de contact, au fost rupți și prăbușiți pe linia de cale ferată, iar firul de contact, care asigură alimentarea cu energie electrică a locomotivelor, a fost rupt pe zeci de kilometri” – precizează purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.
Intervalele de cale ferată blocate de furtunile violente de noaptea trecută sunt următoarele: Radna – Vărădia, Slatina – Timiș, Caransebeș – Jena, Reșița – Reșița Nord, Petroșani – Livezeni, Petroșani – Lainici, Poarta – Vârciorova, Călan – Călan Băi, Pui – Baru Mare, Buziaș – Sacoșu Mare, Lainici – Livezeni, Strehaia – Filiași, Poarta – Vârciorova, Parângu – Lunca Budieni, Bibești – Musculești, Cotofeni – Isalnița, Golenți – Moțăței (unde acoperișul unei case a fost aruncat direct pe linia de cale ferată).Zeci de angajați ai echipelor de intervenții au acționat pe tot parcursul nopții pentru îndepărtarea arborilor de pe liniile CF, înlocuirea componentelor avariate la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact și curățarea pantografelor de pe locomotive, altfel încât traficul să poată fi reluat în condiții de siguranță.
Până la 450 de minute întârziere pentru IR CFR SA atenţionează că două trenuri de rang – IR 1922 Arad-Mangalia și IRN 79 Curtici – Bucureşti Nord – care tranzitează regionalele Timișoara și Craiova și au ca stație de tranzit sau de destinație București Nord vor ajunge în Capitală cu întârzieri cuprinse între 300 și 450 de minute.
„Trenurile au fost oprite temporar, pe parcursul nopții, în diferite gări, pentru a permite accesul drezinelor pantograf și intervenția personalulu feroviar, atât pentru îndepărtarea copacilor, dar si pentru repunerea sub tensiune a firului de contact. Vă asigurăm că personalul feroviar a intervenit permanent toată noaptea, pentru remedierea deranjamentelor provocate de vreme nefavorabilă, staționările temporare în gări fiind inevitabile, deoarece trebuia intervenit cu drezinele pantograf atât pentru tăierea și îndepărtarea copacilor prăbușiti, dar și pentru înlocuirea firului de contact și a componentelor avariate, sau curățarea de vegetație a pantografelor. La această oră, cele două trenuri de călători – IR 1922 și 79 – sunt în circulație, nefiind semnalate alte deranjamente care să afecteze continuitatea traficului” – susţine purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.
Şi trenul privat
„De asemenea, trenul privat 11504, care circulă pe relația Arad – București Nord – Litoral, va ajunge în București Nord cu peste 300 de minute întârziere, deoarece, în continuare, între Vălișoara – Caransebeș – Slatina Timiș trenurile circulă dublate, din ambele sensuri, cu o locomotivă Diesel, deranjamentele provocate la compobentele sistemului de alimentare cu energie electrică urmând a se remedia în totalitate într-un interval orar în care nu avem trenuri înscrise în circulație” – spune purtătorul de cuvânt al CFR SA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!