Şoferii de camioane simt că vor fi direct afectaţi de măsurile anunţate de Guvern, simt că statul vrea să le „bage mâna în buzunar”, aşa că au decis să protesteze din nou. Vineri, 3 septembrie, între orele 12:00 şi 15:00, centura Aradului va fi blocată de sute de camioane. În fapt, traficul nu va fi blocat în totalitate, şoferii de camioane urmând să circule cu o viteză medie de 5 km/h. Manifestarea nu este asumată de nicio asociaţie patronală care îi reprezintă pe transportatorii de marfă. Dar este cert că, potrivit informaţiilor noastre, aproximativ 300 de camioane sunt aşteptate să participe la protestul de duminică. Camionagiii vor „ataca” centura din trei puncte diferite. Unul se află în zona cartierului Grădişte, pe centură, al doilea este cel de la intersecţia dintre Calea 6 Vânători şi centură, iar al treilea punct de întâlnire a camionagiilor şi de plecare spre protest este nodul rutier de la urcarea pe autostradă aflat la ieşirea din Arad spre Nădlac. Potrivit informaţiilor noastre, la această manifestare vor participa şi aproximativ 100 de camioane din judeţul Timiş, care vor veni pe autostradă până la coborârea din apropierea Zonei Industriale Vest.
„Impozitarea diurnei este un abuz grav al ANAF. Ca să vedeţi despre ce sume este vorba, diurna medie lunară a unui şofer de camion este de 2.400 de euro. Pe an, diurna totalizează 28.800 de euro. O firmă care are, să zicem, zece angajaţi achită diurne anuale în valoare totală de 288.000 de euro. ANAF vrea să impoziteze toate diurnele din ultimii cinci ani de zile. În cinci ani de zile, firma care are zece angajaţi a plătit, cu titlu de diurnă, 1.440.000 de euro. Statul, prin ANAF, vrea să oblige firma să achite taxe şi impozite care totalizează 47,25 la sută din această sumă, adică peste 680.000 de euro. De unde să scoată o firmă cu zece angajaţi această sumă pe care să o plătească statului?”, ne-a exemplificat reprezentantul unei firme de transport.
Toată luna
În altă ordine de idei, camionagiii vor solicita autorizaţii de protest pentru datele de 15, 22 şi 29 septembrie. Aceştia nu exclud nici posibilitatea unui blocaj total al capitalei, în speranţa de a atrage atenţia guvernanţilor asupra faptului că decizia de a impozita diurna va reduce drastic veniturile şoferilor de camioane de transport marfă. Aşadar, cei care nu vor să piardă ore întregi pe centura Aradului, sunt sfătuiţi să ocolească zona vineri, pe perioada celor trei ore de protest, în care se va circula cu o viteză medie de 5 km/h.
Trimite articolul
XDe ce firma nu a platit salar si taxe plus diurna? Diurna din acte e primita in totalitate de sofer? A fost diurna primita de sofer prin transfer bancar? A semnat soferu chitante in alb? Pt ca patronu sa luna ce sume vrea el? De ce e soferu platit la km si in acte are diurna la zi? De ce soferu ia salar care defapt este dedus din diurna? Mai intreb?
Toate firmele care fac smenuri ar trebui inchise , nu e nici o paguba la bugetz ca nu platesc mare lucru, eventual se opreste traficu de tigari pe care il fac unii mari patroni.
-
Corect
In plus mai sunt si cateva firme care murdareste reputatia cu contrabanda de tigari-
Un lucru super! Șoferii nu sunt împotriva doar patronii, ei scot mașinile la protest nemulțumiți ca nu mai pot fura pe șoferi și cu banii furați sa cumpere mașini și excursii amantelor.
Vrem și noi șoferii sa fim tratați corect nu sa urmărim interesul patronilor de a fura de pe spatele nostru, ca să avem și noi o pensie decenta.
Plata la. Km și diurne fictive trebuie sa dispară.
-
-
– ce dureri mari ai , anonim ?!
-
Taci drecu ca mananci rahat cu polonicul ! ….acea plata la 100 de km chiar daca nu e legala , si nici nu are cum sa fie legala , e munca soferului , clar ? in plus de asta exista n spe mii de firme care platesc pe zi lucratoare , de ce plm statul pwlii atenteaza la acei bani care nici macar nu sunt castigati pe teritoriu RO , deoarece acei bani se incaseaza stric pe perioada in care soferul nu se afla in tara …dar cand esti idiot , esti idiot ! … ai vaga impresie ma tantalici ca soferii lucreaza foi de ceapa ? ai lucra ma pwlica pentru 2000 de lei si sa fi plecat cu luna de acasa ?
-
Ar lucra pe dracu, astia nu lucra numai daca postul de director e liber cu salar de 10000 minim lunar si sa stea la terasa toata ziua. In alta ordine de idei puterea de cumparare creste, romanii sunt fericiti (daca bei si tragi pe nas), aveti ceea ce votati…
-
Anonim esti chiar tampit?ce nu intelegi?cartonarii disimuleaza plata salarului prin diurne practic plateste doar diurne soferului !voi faceti concurenta firmelor din vest e ik ca aia saplteasca 2 mii de euro salar si sa vina firma din ro sa plateasca 1200 de euro prin diurne?voi practic furati de la firmele din vest care functioneaza legal
-
Castig 13 lire pe ora, ca se invarte roata, ca nu se invarte roata, dupa ora 14 se mai adauga 1.8 lire spor si dupa ora 22 mai 3.5 lire pt ca muncesc tarziu, platesc taxe si la sf lunii raman cu 2200£ in mana, asta la 50 ore muncite saptamanal si seara acasa, daca stai pe cabina mai primesti 25 £ neimpozanile , aia e diurna. De ce sa nu fii platit si in romania decent? De aia nu mai pun mana pe camion in veci in romania, va las pe voi sa puneti magnet si 12 carduri, sa poata sa mai isi ia patronu ceva mertan….
-
Oameni idioti blocati bai idiotilor primaria casa lui bibart sediul pnl voi blocati o centura care e a oamenilor necajiti care va suporta pe acolo..e ca si cand un hot iti da un pumn si tu te aperi batandu ti nevasta….
-
Corect @jack, nota 10!!!
Dacă sunteți coiosi de ce nu mergeți in fata parlamentului sa blocați străzile din capitala, sa ii blocați strada pe care circula iohanis și echipa lui de sufocati, ahtiati după bani. Voi blocați un amărât de centura unde claxonați ca idioții sa deranjați oamenii simpli nevinovați pe care oricum ii deranjați cu camioanele voastre de cacat zilnic trecând prin fata caselor. Dacă ați văzut ca nu va băgat in seama nimeni data trecută, de ce credeți ca acum se va deranja cineva sa va bage in seama. Sunteți prosti ca noaptea sau vreți numai sa Învârtiti in cacat.
-
patronii lor ii obliga soferii in romania sunt sclavi sunt dezbinati sunt ultimii oameni!
Daca este mai mare de 35EUR diurna (suma care depaseste) se impoziteaza ca venit. Pentru toti cetatenii. Doar ca patronii firmelor de transport foloseau aceasta plata la gri, fara a plati taxe pt. ea. pt. ca acesti bani (mai multi decat salariul) se adaugau la un salariu taxat en-gros (foarte mic) si ii scadeau in contabilitate neimpozitati (la cheltuieli). Si diurna interna se impoziteaza (daca este mai mare de o anumita suma, dar nu mai stiu valoarea, era ceva sub 15RON). Si eu lucrez la particular, deci nu doar soferii sunt afectati. Numai ca noua ne-a retinut impozitul in luna in care am luat diurna. Problema lor este ca trebuie sa dea banii cu 5 ani in urma, ca ce e mai vechi se prescrie.
Conform legii diurna este un venit neimpozabil. Dacă ANAF tot vrea să impoziteze diurna la șoferi,de ce să nu le impoziteze atunci pe toate,adică ; consuli parlamentari,militari e.t.c. ,băi stat Român dacă tot vrei să faci ceva pentru șoferi profesioniști modifică legislația și schimbă încadrarea salarială pentru șoferi,dar deh asta nu se poate că prea mulți parlamentari au firme de transport prin inerpuși,asta le-ar tăia lor din venituri,dacă tot vreți să aflați niște lucruri domnilor reporteri,ia verificați firmele mari de transport din Arad care dețin flote de peste 100 de camioane să vedeți cine se află în spatele lor,să vedeți ce surprize veți descoperi !!!!
-
100 de rable au aia mici sull luar rahaturi de firme alexander are 600 ..filip vreo 300 la filip are si falca cumparate care produc pt el bineinteles bani negrii mafie camora
-
Vezi ca nas e base la amandoi, prob are si chioru vre-o 100 de bucati, filip nu cred ca are mai mult de 50 a lui, restu sunt asociatii
-
Dar ce vina au cei care tranziteaza centura sau stau in Gai ? Ca nu inteleg.
Mergeti in fata Parlamentului, in fata la finante, Primarie dar nu intre case la marginea orasului.
Oricum, sunteti penibili ce vreti voi defapt. Vreti venituri maxime dar fara sa platiti taxe/impozite ca restul fraierilor.
-
Exact, te susțin în ceea ce spui și sunt șofer de camion, tot amenzii de rand au de suferit ca patronii scot tirurile și blochează circulația oamenilor pentru ca ei nu mai pot fura…. Prefer sa rămân fără job decât sa iau parte la cacaturile lor.
DE ACORD cu ”jack ” ( 3.44 ) Oameni buni judecați !
Problema diurnei este în mare a celor care au făcut legea…au permis ca prin diurna sa nu plătească taxe unii…dacă ai permis asta …nu poți veni ulterior și sa ceri bani prin impozitarea ei! Hiba este la Anaf…de .o parte
Hiba e și la transportatori care toți vor sa fie “competitivi”…salariu minim economie la șofer + diurna ! Toți patronii se plâng ca e rău…dar vor să-și mărească flota…își iau numa “Logan” de vreo 60-100.000 € in sus…ca asa I românul…sa l vadă vecinii cum o duce de rău pe el patronu.
Despre șoferi nu zic nimic …dar și ei îs o rotita în toată ecuația asta.