Arad. Direcția Generală Poliția Locală Arad a inițiat o campanie de informare a asociațiilor de proprietari cu privire la obligațiile cetățenilor, respectiv ale responsabililor cărților de imobil, prevăzute de Ordonanţa de Urgenţă nr.97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.
În acest sens, polițiștii locali cu atribuții de evidența persoanelor vor distribui administratorilor condominiilor informații privind obligațiile cetățenilor referitoare la:
-
solicitarea adresată serviciului public comunitar local de evidență a persoanelor pentru înscrierea domiciliului/reședinței în cartea de identitate;
-
procedura înscrierii domiciliului/reședinței în cartea de imobil.
Conform art. 19 din actul normativ menționat, în cazul schimbării domiciliului, titularul actului de identitate sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unei noi cărți de identitate, în termen de 15 zile de la producerea evenimentului.
Totodată, art. 39 prevede că ”persoanele care își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuință în termen de 15 zile de la mutare. Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărții de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărții de imobil”.
Responsabilul cărții de imobil are obligația să înscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliază sau au reședința în imobilul respectiv.
Încălcarea acestor dispoziții atrage, după caz, răspunderea civilă, materială, disciplinară, contravențională sau penală a persoanelor vinovate.
I N F O R M A R E
Ordonanţa de Urgenţă nr.97/2005
privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români
În situația schimbării domiciliului, titularul actului de identitate sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unei noi cărți de identitate, în termen de 15 zile de la mutare. (articolul 19)
Persoana care găzduiește o altă persoană, în mod neîntrerupt, pe o perioadă mai mare de 30 de zile, are obligația de a anunța poliția sau serviciul public comunitar de evidență a persoanelor de la locul unde este situat imobilul. (articolul 36)
Persoanele care își schimbă domiciliul sau își stabilesc reședința sunt obligate să ceară înscrierea în cartea de imobil la noua locuință în termen de 15 zile de la mutare.
Persoanele care locuiesc în imobil sunt obligate să prezinte actul de identitate responsabilului cărții de imobil, la solicitarea acestuia, pentru actualizarea cărții de imobil. (articolul 39)
Responsabilul cărții de imobil are obligația să înscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliază sau au reședința în imobilul respectiv și să o prezinte, la cerere, polițiștilor sau lucrătorilor serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor. (articolul 38)
Încălcarea dispozițiilor prevăzute în prezenta ordonanță de urgență atrage, după caz, răspunderea civilă, materială, disciplinară, contravențională sau penală a persoanelor vinovate. (articolul 42)
Trimite articolul
XCe prostii comuniste mai putem tine in viata. Marea majoritate sunt proprietari, nu locatari cum era pe vremuri. De ce trebuie cineva (un vecin in acest caz) sa fie responsabil cu o carte de imobil a unor proprietari si sa aiba acess la copiile cartilor de indentitate ?
Daniel in parte ai dreptate dar exista o lege care arunca in carca as.de proprietari recte admin.sau presedinte tot felul de prostii si responsabilitati.Aceste carti de imobil sunt vechi de circa 40 de ani cu foarte multi proprietari decedati si au venit altii in locul lor .asta nui marea problema ca acestia sunt luati in asoc.in baza unei simple cereri.problema este ca inbaza legiiaccesului la informatii multi refuza sa -si dea datele,si mai sunt si Chiriasii multi fara contracte,care refuza sa plateasca intretinerea sichelt comune.Ar trebui ca politistul de proximitate sa ne dea carti noi ca sa ptem actualiza la zi proprietarii si chiriasii.
-
Stiu Mircea, sunt in cunostinta de cauza, dar cartea de imobil era folositoare pe vremea cand erau locatari in bloc si nu proprietari, care puteau disparea peste noapte, plus ca cei din Militie vroiau sa stie defpat cine sta in spatiu si ce face acolo. Acuma marea majoritate sunt proprietari, defapt cineva este proprietar oricum pe spatiul locativ, iar in cauza de neplata cheltuieli sau alte probleme in primul rand este raspunzator direct proprietarul. Acuma ca el a incheiat un contract, intelegere la notar sau nu asta este problem lui si v-a suporta consecintele.
-
Încă este foarte utila, in special la garsoniere.
-
explica-te totusi mai clar
-
Dacă sunt toate actele în regulă, contract de proprietate, buletin, etc. si sunt înregistrate la administrație, evidența populatiei, carte funciară, etc., intreb, care-i rostul cărții de imobil ?
Un raspuns logic, aveti ?-
Pai, de la o buna bucata de vreme (vezi cazul din Galati daca imi amintesc bine) la un apartament figurau aproximativ 1000 de persoane.
Asta ce inseamna, nu cumva niste smenarii?
Nu ar trebui facute cercetari?
Si daca sunt in regula (treaba lor cum incap acolo) atunci logic este sa se imparta cheltuielile asociatiei si la acest numar de persoane …
🙂 🙂 🙂
-
-
-
-
pot sa iti dea carte de imobil noua ca nu ai ce face cu ea daca cei in cauza nu vor sa se inscrie in ea . ( ba ca nu stau decat cateva zile si pleaca si nu stiu cine o sa vina in locul lor etc.ba ca sunt datre personale si nu vor sa le dea nimanui etc Deci…. ce sa faci cu cartea de imobil ?Te uiti la ea si atat!
NU SE POATE REALIZA ASA CEVA ! !
Am sa explic
de ex. intr-un bloc cu zeci de apartamente unde chiriasii se perinda de la o luna la alta nu ai cum sa pastrezi evidenta lor.Daca administratorul suna la usa lor i se spune ca au venit de 2 -3 zile si pleaca peste 3-4 zile deci nu se inscriu in cartea de imobil .
In alte cazuri nu deschid usa de loc si nu are ce le face.De asemenea unii declara 2 persoane si in realitate sunt 3 sau 4 despre care spun ca sunt doar musafiri sau rude in vizita etc etc
Sau un chirias pleacă si predă cheile altui chirias si tot asa. In multe cazuri nici proprietarii nu mai stiu pe cine au chirias, unii proprietari sunt in strainate altii in alt judet si nu le pasă Sunt multumiti ca cineva plateste in locul lor intretinerea pt bloc si nu vin ei sa plateasca
cheltuielileMulti primesc chiria prin interpusi sau prin posta de la chiriasii lor. sau chiar de loc cu conditia ca cineva sa le plateasca cheltuielile pt intretinerea blocul Asa ca……………
PS Inainte de 89 cand exista un sectorist in zona , cel care cunoastea bine locatarii blocului si era cu totul altceva Acum e …….. vraiste din acest punct de vedere. Au fost situatii cand s-a solicitat interventia politiei (IPJ nu altii) si care dupa ce au venit la fata locului au spus clar ”nu avem ce le face ca nu deschid usa si nu putem sta aici ore intregi, mai revenim…………..etc etc la revedere
Asa ca…. vorbim cam degeaba despre cartea de imobil.
astia politistii locali sunt exact supraoameni.
se pricep de la verificat de masini, la controlat de masti.
acuma si carti de imobil.
bravo lor. super extra mega profesionisti.0,007,77
Politia locală=(dai Doamne la prost putere)