A crescut numărul de pasageri pe Aeroportul Arad în primele trei luni ale acestui an. Stăm foarte bine şi la transportul de marfă, aici fiind chiar în top. Dar aceste veşti calde sunt contracarate de alte veşti, extrem de reci. Deşi statisticile arată că aerogara noastră a fost în creştere din toate punctele de vedere pe primele trei luni ale anului în curs, în trimestrul care urmează vom fi jos, jos de tot. Pentru că Wizz Air, compania de transport aerian, a plecat deja de pe Aeroportul Arad. Şi, în plus, sursele ne confirmă că la fel se va întâmpla şi cu DHL, singura societate care mai operează pe aerogara noastră şi mai bagă nişte bani în conturile aeroportului. Asociaţia Aeroporturilor din România a făcut publice statisticile aerogărilor din ţară pe primele trei luni ale anului 2015. Potrivit datelor, aeroportul cu cei mai mulţi pasageri a rămas Otopeni, pe aici trecând peste 1,8 milioane de călători. Locul doi este ocupat de Aeroportul Cluj, care a înregistrat aproape 286.000 de pasageri în primele trei luni ale acestui an. Topul este încheiat de Aeroportul Timişoara, cu 193.000 de pasageri.
Aeroportul Arad se clasează pe locul 9 la nivel naţional, cu 6.621 de pasageri care au trecut prin aerogară în primul trimestru din 2014. Din acest punct de vedere, am depăşit aeroporturi din oraşe importante, cum ar fi Constanţa sau Oradea.
Statisticile la nivel naţional arată că Aeroportul Arad stă destul de bine în primul trimestru, dar acum aerogara nu mai are activitate.
În top au fost incluse şi aeroporturile aflate în modernizare, dar care nu au avut niciun pasager în aceste trei luni. Aici vorbim despre Suceava, Aeroportul Băneasa sau Tulcea. Drept urmare, ne clasăm pe locul 9 din 14 aeroporturi funcţionale la nivel naţional.
În schimb, pe segmentul cargo stăm foarte bine. Statisticile ne clasează pe un onorant loc 4 la nivel naţional. Asta chiar dacă diferenţele dintre marfa transportată pe Aeroportul Arad şi cea transportată pe aerogările plasate în faţa noastră sunt destul de mari. Primul loc este ocupat, din nou, de Aeroportul Otopeni, pe unde au trecut peste 6.000 de tone de marfă. Locul doi este ocupat tot de Aeroportul Cluj, cu 770 de tone de marfă. Topul este încheiat, la fel ca şi cel de la pasageri, de Aeroportul Timişoara, cu 582 de tone de marfă. Aradul se află pe locul 4, având 284 de tone de marfă care a trecut prin aerogara noastră. Celelalte 11 aeroporturi din statistici nu au adunat, împreună, nici măcar 5 tone de marfă.
Rămânem „desculţi”
Statisticile încep să arate tot mai frumos. Dar nu pentru mult timp. Pentru că datele pe următorul trimestru ne vor arunca în derizoriu. Compania care efectuează trafic de pasageri a plecat de pe Aeroportul Arad, lucru care se va întâmpla şi cu societatea care transportă marfă. Asta în câteva luni. Ca atare, Aeroportul Arad va rămâne cu 0 (zero) activitate, urmând să ne alăturăm aerogărilor care sunt în… reparaţii capitale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!