„Nimeni nu ne mai bagă în seamă”! Acesta este strigătul disperat al locuitorilor de pe strada Progresului, numerele 5 – 19, din Vladimirescu. Oamenii au ajuns să fie izolaţi în propriile curţi, după ce autorităţiile au finalizat lucrările de reabilitare ale DN7. Rampele de acces, dinspre şosea către liniile de tramvai sunt foarte abrupte, fiind o adevărată misiune imposibilă pentru şoferi.
„Din această toamnă, de când s-a înălţat şoseaua, nu mai putem intra sau ieşi cu maşiniile din curţi. Suntem nevoiţi să mergem până la capătul străzii şi să venim o bună parte de drum pe liniile de tramvai. Pe noi nu ne mai aude nimeni! Am făcut sesizări peste sesizări dar, din păcate, situaţia este tot mai rea. Unde ar trebui să se investească şi să se repare nu se face nimic, în schimb acolo unde situaţia este bună se tot repară şi reabilitează. Dacă am utiliza rampele făcute de muncitori, am ajunge cu maşinile rupte în doar câteva zile”, ne explică Terezia Danco.
Cetăţenii nemulţumiţi propun autorităţilor ca liniile de tramvai, care tec la doar câţiva metri de case, să fie mutate sau cel puţin înălţate. „Ar trebui să se ridice liniile. Am comandat materiale de construcţii, mobilă şi alte electrocasnice, iar în momentul în care maşinile au ajuns pe strada noastră au refuzat să intre în curţi. Am avut şi un caz când unei vecine i-a fost rău şi a chemat salvarea, dar echipajele de ambulanţă nu au putut să intre în curtea casei sale”, afirmă şi Petru Cucu – locuitor pe aceeaşi stradă.
Zgomot şi vibraţii
Mai mult, zgomotul şi vibraţiile ce se produc la trecerea tramvaielor i-a dus la disperare pe mulţi cetăţeni. „Cel puţin o dată pe an, zugrăvim şi văruim. Crăpăturile sunt evidente, iar zgomotul pe care îl fac tramvaiele, încă de la primele ore ale dimineţii, devine insuportabil”, ne spune Macrina Sărăndan. Ca o soluţie provizorie, unii dintre locuitori au decis să îşi construiască anexe la case, situate cât mai departe de frontul stradal.
De partea cealaltă, inginer Ioan Perţ, director adjunct în cadrul Direcţiei pentru Administrarea Drumurilor Naţionale Arad, ne-a declarat: „S-au făcut racordurile şi s-a frezat la maxim. Mai mult noi nu putem face. Dacă se merge încet, cu vitează mică, se poate trece fără probleme. Tehnic, nu avem cum să mai intervenim, pentru că am ajunge la liniile de tramvai”.
CTP-ul încearcă
Înălţarea liniilor de tramvai din Vladimirescu a fost luată în calcul de Compania de Transport Public Arad, dar, potrivit directorului tehnic, Petru Cuvineanu, „este o investiţie ce depăşeşte posibilităţile financiare al CTP. Am propus ca această lucrare să facă parte dintr-un ansamblu mai mare, dar, pe de altă parte, nici nu putem renunţa la vreo linie. Zilnic avem aproximativ trei mii de călătorii pe tronsonul Arad-Vladimirescu şi retur, iar majoritatea călătorilor sunt elevi”.
A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!