ARAD. Iarna a lovit puternic în DN 7, al doilea cel mai circulat drum din România. Iar efectele se văd, în special, pe tronsonul Pecica-Nădlac, acolo unde craterele au luat locul şoselei. Reprezentanţii Secţiei Drumuri Naţionale Arad (SDN) încearcă să refacă drumul, pe cât posibil, în condiţiile meteorologice actuale.
„Lucrăm cu mixtură asfaltică stocabilă pe segmentul Pecica-Nădlac, cel mai afectat din judeţul nostru. Sunt patru echipe care intervin pentru reparaţii şi sperăm ca, până la sfârşitul acestei săptămâni, să finalizăm lucrările pe acest tronson”, ne-au spus reprezentanţii SDN. Drumarii recunosc că pe această bucată a DN 7 defecţiunile au fost grave, după cum se numesc ele în termeni tehnici. Odată finalizat acest tronson, echipele de intervenţie vor fi redistribuite pe între drumul naţional pe teritoriul judeţului Arad, între Zam şi Nădlac.
O nouă reparaţie
După cum am spus deja, reparaţiile executate în această perioadă se realizează cu mixtură asfaltică stocabilă, o modalitate de astupare a gropilor, dar care nu este de lungă durată. Ca atare, în primăvară, va demara o nouă acţiune de reparare a DN 7. De această dată se va lucra cu mixtură caldă, mult mai rezistentă. Din nou, între tronsonul drumului naţional va fi vizat de aceste reparaţii.
Precipitaţiile sparg drumul
Reprezentanţii SDN spun că principala cauză a stării drumului din prezent, respectiv o şosea plină de gropi, se datorează precipitaţiilor abundente şi ciclului îngheţ-dezgheţ. „Acestea sunt cauzele degradărilor”, spun drumarii. În ceea ce priveşte sarea, materialul antiderapant atât de rău famat de toată lumea, reprezentanţii SDN spun că sarea nu afectează îmbrăcămintea asfaltică. „Sarea reţine doar umiditatea, nu afectează asfaltul”, au mai spus cei de la SDN.
Citiți principiile noastre de moderare aici!