ARAD. „Din cauza unor probleme tehnice apărute în procesul de tipărire a cărților de identitate la nivel naţional, timpii de eliberare a actelor de indentitate au crescut” – anunţă Primăria. Potrivit municipalităţii, persoanele care au depus documentația pentru eliberarea sau preschimbarea cărților de identitate, vor fi contactate telefonic pentru a li se comunica data și ora la care se pot prezenta la ghișeul Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor pentru ridicarea noului act de identitate.
„Actele de identitate expirate începând cu data de 01.03.2020 îşi prelungesc valabilitatea cu încă 90 zile de la încetarea stării de alertă, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr.55/2020 art.4 alin.5. Pe cale de consecinţă, aceste acte de identitate pot fi utilizate în relaţiile cu instituţiile publice sau cu persoanele juridice de drept privat, care au obligaţia de a le accepta” – transmite municipalitatea arădeană. În ciuda acestui mesaj, este binecunoscut faptul că există instituţii – cum sunt băncile, de pildă – pentru care un act de identitate expirat e… pur şi simplu expirat. Colaborarea cetăţenilor cu astfel de instituţii e mult îngreunată, oamenii având de suferit fără a avea nicio vină.
Pentru informații suplimentare, Primăria pune la dispoziţie numărul de telefon al Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor: 0257-214474.
Trimite articolul
XDe fapt problema a fost generata de schimbarea furnizorului in mod unilateral, cam ce s-a intamplat in capitala cu gunoaiele in sectorul 1 http://stiri.tvr.ro/fara-car–i-de-identitate-noi-pentru-30-de-zile–explica–ia–furnizorul-care-producea-masa-plastica-a-fost-schimbat–iar-utilajele-noului-furnizor-nu-sunt-compatibile-cu-dispozitivele-statului-roman_880462.html#view competenti la maxim cei care ne conduc.
Dinou niste masuri luate pe viteza si incomplete. Adica ei dau un comunicat prin care instiinteaza de prelungirea valabilitatii, dar nu ofera si o solutie in cazul in care o institutie nu iti accepta buletinul daca este expirat. Exemplul fiind bancile. Adica unde te poti plange ? Unde poti face reclamatie pt rezolvarea problemei…. ?
-
Simplu, plingere la procuratura pentru abuz în serviciu,cu daune .Ori acțiune la judecata,cu daune pentru fiecare zi de refuz,și băncile vor fi puse cu botul pe labe,după ce Unii angajați vor plăti cu libertata.
Articolul generalizează excesiv. Sunt bănci care aplică și respectă prevederile aferente documentelor personale expirate conforme stării de alertă.
Bun! Sa intelegem ca din cauza starii de urgenta, urmata de starea de alerta la serviciile publice comunitare de evidenta persoanelor nu s-a lucrat din martie 2020?
Deci s-au luat salarii fara munca? Voi fi contrazis probabil si pe buna dreptate, cred eu. Pentru ca la evidenta persoanelor sunt si alte atributii pe langa eliberarea actelor de identitate si cu siguranta au avut mult de lucru in aceasta perioada. Cum ar fi radierea din registru a persoanelor decedate ….sau aplicarea de vize de resedinta pentru viitorii votanti la scrutinul privind alegerile locale.
Cineva ar trebui sa cerceteze de ce s-a ajuns la aceasta situatie si nu sa ne “agatam”de prevederile unui articol dintr-o lege si asa mult blamata si contestata. Exista varianta cartilor de identitate provizorii, daca se vrea. Acel articol a fost legiferat cu alte motive si se agata oricine de el.
Legea la care se refera articolul spune “(5) Valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.” Atunci este valabila si rovinieta si RCA-urile (sunt eliberate de entitati private autorizate). Hai sa nu intindem coarda!
Da, inteleg un certificat de incadrare intr-un grad de handicap care inainte de termenul de expirare trebuie sa se prezinte beneficiarul in fata unei comisii care sa prelungeasca gradul de handicap sau sa decida schimbarea acestuia intr-ub grad mai sever …este o situatie care se poate incadra la litera legii. Dar faptul ca cineva in plina pandemie se gandeste sa schimbe tehnica si distribuitorii de materii prime , aici “miroase” a altceva.
Sa se elibereze carti de identitate provizorii care la termenul de valabilitate sa fie trecut “art. 4 pct.5 din lg.55/2020”.
Daca starea de alerta mai tine inca 1-2 ani? Candva se va termina…apoi vor veni lucratorii de evidenta persoanelor sa se planga din nou ca nu mai fac fata afluxului mare de cereri , Vor intra in depresii ca urmare a epuizarii psihice!
Demisia si cercetarea celor care au generat aceasta situatie!
-
Eu am sunat la posta sa vad daca pot primi din alta tara 100 de euro cu CI expirata recent si mi-au zis ca nu se poate cu CI expirata, cred ca am sa depun plangere la posta din oras.
-
Adi, e clar! “Unde e lege nu-i tocmeala!”Angajata de la ghiseu ar trebui sa stie prevederea ert. 4 pct. 5 din legea 55 / 2020? DA! Acesta ar fi raspunsul. Fiecare engajat care lucreaza in domeniu asemanator ar trebui sa stea zilnic cu legis-ul in fata si sa vada daca a aparut vre-o prevedere in domeniul sau de activitate. Doar AEP (autoritatea electorala permanenta) s-a “obosit”sa emita o hotarare in acest sent in preajma alegerilor parlamentare din decembrie 2020 prin care specifica faptul ca cei carora le-a expirat actul de identitate in perioada 01.03-06.12.2020 pot vota cu actul de identitate expirat. Insa premergator zilei de 06.12.2020 , adica sambata 05.12.2020 precum si in ziua alegerilor, serviciile publice comunitare de evidenta persoanelor au avut program prelungit (07:00-21:00, daca nu ma insel) timp in care au fost platiti corespunzator ptr ore suplimentare. In fine, probabil au eliberat adeverinte celor care aveau actele pierdute sau deteriorate…
ce vreau sa spun? Asa cum AEP a emis o hotarare in baza acestei reglementari din lege , ar fi trebuit ca fiecare institutie in care actul de identitate este solicitat, sa emita ceva similar . Pentru ca fiecare institutie plateste bani grei unor juristi personali iar in caz de abatere a angajatului de la ghiseu, el se face vinovat ca nu a studiat legis-ul.
Astfel, tu, cetatean de rand si de buna credinta , vei aduce toate injuriile si vei face reclamatie (pe buna dreptate) celei care o vezi in fata ta . Dar tu nu vei primi nimic, nici macar scuzele de rigoare. Angajatei ii se va administra o mustrare verbala sau scrisa (in cel mai rau caz), insa tu vei ramane cu nervii si fara bani in buzunar (potrivit spetei prezentate).
Ideea este ca fiecare sa isi faca treaba cum trebuie in patratica lui.
De ce a iesit acest articol abea dupa 13 luni de la emiterea legii? Ptr ca acum au aparut semnele de “scapare a situatiei de sub control”.
Doamne fereste cate vor mai aparea in urma acestor vremuri tulburi …
-
-
foarte bine punctat
Si daca vrei sa iesi din tara? Il doare pe ungur undeva de Legea 55….
-
Legea 55/2020 e data doar pt teritoriul Romaniei. Pt a iesi din tara trebuie ori CI valabil sau pasaport valabil, care se poate face cu CI expirat din 1.03.2020-prezent. In mod normal si legal, orice institutie din Romania trebuie sa accepte CI inclusiv bancile, unde nu merge trebuie facuta plangere, sesizare.