ARAD. De la „bani de seminţe” la mici averi. Cam atât au plătit cei trei arădeni aflaţi pe listele de alegeri pentru posturile de europarlamentari. Autoritatea Electorală Permanentă a făcut publică situaţia contribuţiilor competitorilor electorali în campania electorală pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European, contribuţii care au fost declarate oficial. Mai pe scurt, au fost publicate sumele de bani pe care fiecare candidat le-a oferit partidului pentru campania electorală premergătoare alegerilor europarlamentare din 26 mai.
Primul pe lista AEP este Eusebiu Manea Pistru Popa. Potrivit datelor, acesta a finanţat campania electorală a ALDE cu 10.700 de lei. De şapte ori mai mult, mai precis 77.972 de lei, a fost contribuţia lui Vlad Botoş pentru campania electorală a USR, iar, în urma alegerilor, useristul arădean a prins un loc de europarlamentar. Însă campionul de necontestat al donaţiilor pentru campanie este primarul Aradului, Gheorghe Falcă, cel care a şi prins un loc în Parlamentul European. Potrivit datelor de la Autoritatea Electorală Permanentă, Falcă a donat nu mai puţin de 308.750 de lei către PNL pentru susţinerea financiară a campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare. Potrivit informaţiilor făcute publice de către Autoritatea Electorală Permanentă, campania electorală pentru alegerile europarlamentare a fost una foarte costisitoare, partidele cheltuind zeci de milioane de lei pentru a-i convinge pe români să le voteze.
Cei mai mulţi bani au fost cheltuiţi de PSD, care a „spart” 31.472.749 de lei în campanie. PNL se află pe locul doi, cu 23.826.434 de lei cheltuiţi în campania electorală. Partidul Pro România a cheltuit, înaintea alegerilor, 17.051.455 de lei. ALDE se află pe locul patru, cu o campanie care a costat 9.234.715 lei. USR a investit în campania pentru europarlamentare 6.624.983 de lei, iar PMP 4.482.749 de lei. Urmează PLUS, care a cheltuit 1.580.760 de lei, UDMR 540.000 de lei, iar UNPR 73.265 de lei.
Iar aici vorbim doar de sumele făcute publice, prin Autoritatea Electorală Permanentă. Dacă vorbim despre independenţii care au intrat în cursa pentru un post de europarlamentar, Peter Costea a investit cei mai mulţi bani, respectiv 133.306 lei, urmat de George Nicolae Simion, cu 47.000 de lei, şi Georgiana Carmen Tudoran, cu 29.900 de lei. Potrivit datelor de la Autoritatea Electorală Permanentă, în campania electorală pentru alegerile europarlamentare din 26 mai a fost cheltuită suma totală de 95.097.317 lei. Peste 20 de milioane de euro. Şi, încă o dată, acestea sunt doar sumele oficiale, declarate de partide.
Citiți principiile noastre de moderare aici!