ARAD. Compania care oferă consultanţă pe autostrada Nădlac-Arad a făcut publice toate datele referitoare la ceea ce înseamnă construcţia şoselei de viteză, toate cifrele referitoare la materialele ce vor fi folosite pentru realizarea autostrăzii, precum şi lucrările speciale ce vor fi realizate aici. Vom începe prin a prezenta, în primă fază, dotările pe care, la un moment dat, le va avea autostrada Nădlac-Arad.
Potrivit celor care oferă consultanţa lucrărilor, şoseaua va dispune de o canalizaţie pentru telecomunicaţii, capabilă să găzduiască în interiorul acesteia o reţea de cabluri cu fibră optică prevăzută cu terminale în fiecare din punctele de concentrare aflate pe traseu, cât şi la centrul de comandă al autostrăzii. „Acest sistem integrat cuprinde o serie de subsisteme care oferă date foarte importante pentru desfăşurarea traficului în condiţii de siguranţă sporită, acestea fiind măsurarea traficului (subsistem care utilizează senzori de trafic pentru detectarea numărului de autovehicule, densităţii traficului, vitezei de deplasare), monitorizarea parametrilor meteorologici prin staţii meteo montate în diverse locaţii. Datele achiziţionate de către dispecerat vor putea fi afişate în timp real pe indicatoarele montate pe traseul autostrăzii. Totodată, va exista un sistem de telefonie de urgenţă de tip SOS, telefoanele urmând să fie instalate din 2 în 2 km la marginea carosabilului. Alte sisteme de care va dispune autostrada vor fi recunoaşterea automată a plăcuţelor de înmatriculare, măsurarea vitezei în vederea acordării de sancţiuni, măsurarea greutăţii autovehiculelor în mişcare, panouri cu mesaje variabile”, au anunţat reprezentanţii asocierii VIA DESIGN- OMICRON-AMEPRO-CONSITRANS.
Ce „înghite” lotul 1
Potrivit informaţiilor oferite de către consultanţi, terasamentele de pe lotul 1 vor „înghiţi” 2.800.000 de metri cubi de pământ, fundaţia va fi formată din 322.000 de metri cubi de balast şi 142.000 de metri cubi de balast cu ciment. Stratul de bază va cântări 230.000 de tone, iar stratul de legătură 83.000 de tone. Stratul de uzură va acoperi 622.000 de metri pătraţi, iar parapetul metalic ce va fi instalat pe primul lot va măsura, în total, 88.000 de metri. Marcajele orizontale longitudinale vor măsura 51 de kilometri, în timp ce marcajele orizontale transversale vor acoperi 3.800 de metri pătraţi. În ceea ce priveşte lucrările la structuri, vor exista 84 de piloţi foraţi (stâlpi fixaţi în pământ), armătura în coloane va cântări 280 de tone, iar betonul folosit va ajunge la cantitatea de 16.000 de metri cubi.
Valorile de pe lotul 2
Şi realizarea lotului 2 presupune folosirea unor cantităţi impresionante de materiale. Ca şi pe primul lot, şi aici terasamentele vor fi compuse din 2,8 milioane de metri cubi de pământ, iar fundaţiile din 200.000 de metri cubi de balast. Stratul de bază va fi format din 95.000 de tone de asfalt, iar cel de legătură din 56.000 de tone de asfalt. Stratul de uzură va acoperi o suprafaţă de 380.000 de metri pătraţi, iar parapeţii metalici vor avea o lungime de 57 de kilometri. Marcajele orizontale longitudinale vor fi de 100 de kilometri, iar cele transversale vor ocupa 231 de metri pătraţi. Structurile vor fi compuse din 246 de piloţi foraţi, armătura în coloane va cântări 575 de tone, iar 19.000 de metri cubi de beton vor fi folosiţi la aceste lucrări.
Noduri, spaţii şi pasaje
Lotul 1 al autostrăzii va cuprinde un nod rutier conexiune cu DN 7, un spaţiu de serviciu, un punct de control la trecerea frontierei, un drum de legătură de aproape 7 kilometri, un pasaj subteran, două poduri pentru cursuri de apă, un pasaj suprateran şi cinci pasaje peste autostradă. În ceea ce priveşte lotul 2, aici vor exista două poduri peste cursuri de apă, două pasaje peste DN 7 şi centura municipiului, cinci pasaje peste alte drumuri, un pasaj pentru traversarea căii ferate Arad-Nădlac şi două noduri rutiere.
Citiți principiile noastre de moderare aici!