ARAD. Aeroportul Arad a fost evaluat. Nu din punct de vedere al obiectului de activitate, ci din punct de vedere al plasamentului, al terenului, al clădirilor care îl compun. Consiliul Judeţean Arad a contractat un evaluator autorizat care a stabilit care este valoarea aeroportului. Iar, în urma calculelor, s-a ajuns la concluzia că toată aerogara noastră valorează aproape 133,8 milioane de lei. Cel mai scump obiectiv este chiar terenul pe care se află aeroportul, care este concesionat de către CJA, valoarea acestuia fiind de 82,7 milioane de lei. Pista de decolare-aterizare are o valoare justă de 28,8 milioane de lei. Alte două terenuri din zonă, care se află încă în administrarea judeţului, au fost evaluate la 13 milioane de lei. Calea de rulare A are o valoare de inventar de aproape 640.000 de lei, breteaua de legătură B aproape 110.000 de lei, breteaua de legătură C peste 146.000 de lei, iar calea de rulare D a fost evaluată la 2,4 milioane de lei. În sfârşit, platforma cargo a fost evaluată la 5,5 milioane de lei.
În total, clădirile au fost evaluate la 38,2 milioane de lei, în timp ce terenurile aflate în administrarea aeroportului sau a CJA au fost evaluate la 95,6 milioane de lei.
Consiliul Judeţean anunţă că această evaluare a fost realizată pentru raportarea financiară, urmând ca noile valori ale obiectivelor să fie incluse în patrimoniul judeţului Arad.
Trimite articolul
Xar trebui cumva contopit cu cel de la Timisoara! si sa existe macar 3 4 zboruri undeva – oriunde!
Cat impozit datorat primăriei Arad plătește Aeroportul Arad , fiindcă noi restul plătim ?
CJ Bihor si-a facut companie aeriana Air Oradea care incepe sa opereze din primavara 2022. La Arad si anul viitor vor opera doar avioane inchiriate de agentiile de turism din oras ,catre Antalya si mai nou Hurghada. In rest avioane de erbicidat ,elicopetrul smurd si cel al lui Blidar …
Sa nu uitam ca se discuta la un moment dat sa se investeasca o suma uriasa pt a mari lungimea pistei aeroportului din Arad , care are acum 2Km iar lungimea standard pt pistele pe care aterizeaza avioane medii sau mari este de 3.5Km. Pentru ce sa marim pista ? Pentru avioane actuale gen Airbus A319/A320 sau Boeing 737 care sunt din clasa avioanelor mici ? La Arad nu vor ateriza niciodata nici macar avioane medii gen Airbus A330, Boeing787 Dreamliner pt ca Timisoara si Oradea sunt f aproape. Atunci chiar nu se poate face altceva mai util cu banii pt acest asa numit “oras ” ?
-
Stai sa vezi cum va cadea Air Oradea in cap. E stupid sa-ti creezi propria companie aeriana, pt ca sunt multe cheltuieli fixe pe care le ai indiferent de nr de pasageri (combustibil, leasing avion, salarii piloti si stewardese, cheltuieli cu marketing si vanzari – website, vanzari bilete, etc). Daca alte companii care DOAR asta fac uneori se chinuie, crezi ca o companie de stat, fie ea si sub umbrela lui Bolojan poate iesi pe plus pt multa vreme mai ales in perioada asta ft dificila pentru zborurile la nivel mondial? Nu prea cred… Va fi un mare fas, se va stinge inainte sa prinda… aripi.
-
stai sa vezi ca pana iti dai tu seama ca a fodt o carte de aur oradea va fi la ani lumina de arad e strategie pe termen lung cea ce aradul nu va avea niciodata!
-
Un aeroport funcțional reprezintă o necesitate stringentă oricărui oraș de pe mapamond, la fel ca o gară, ori dacă se purcede la “ievaluarea” acestui aeroport, înseamnă că se au în vedere cu totul alte scopuri, decât cele ce țin de scoaterea sa din faliment și redarea obiectivului spre a fi utilizat corespunzător și la parametrii optimi. Păcat, pt. că în curând aeroportul din Arad va fi doar o amintire!
Miroase a vanzare aceasta evaluare…cred ca si stiu cine este cumparatorul.
De ce sa ne batem capul sa facem ce a facut oradea. nu mai bine vindem si am scapat de o grija.