Se caută administratori pentru Aeroportul Arad. Consiliul Județean Arad, în subordinea căruia se află aeroportul, a lansat procedura de selectare a persoanelor care vor ocupa, pentru viitorii patru ani, cele șapte locuri din Consiliul de Administrație al Aeroportului Arad.
„Consiliul Județean Arad, în calitate de Autoritate Publică Tutelară, îşi propune selectarea a 7 membri pentru Consiliul de Administrație al SC Aeroport Arad SA pentru un mandat de 4 ani. Membrii Consiliului de administrație trebuie să aibă studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani; Membrii Consiliului de administratie sunt persoane fizice sau juridice, cu experienţă în conducerea societăţilor sau regiilor autonome; Stabilirea numărului de membri ai Consiliului de administrație se face cu respectarea principiilor prevăzute de Legea nr. 202/2002, astfel încât cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi; Consiliul de administrație nu poate fi format în exclusivitate din persoane de acelaşi gen; Cel puțin un administrator trebuie să dețină calificarea de auditor financiar, având competențe în domeniul contabilității și auditului statutar; În cazul Consiliilor de administraţie al căror număr de membri se încadrează în prevederile art. 28, alin. (1) al O.U.G. nr. 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcţionarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul Autorităţii Publice Tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice; În mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi”, se arată în anunțul celor de la CJA.
Instituția județeană a întocmit și un profil al candidatului, sub forma unei matrici, în care sunt menționate criteriile și trăsăturile care vor fi luate în considerare la momentul analizei dosarelor care vor fi depuse de către cei care vor să facă parte din Consiliul de Administrație al aeroportului. Spicuim câteva dintre aceste criterii care, în mod normal, ar trebui să ducă numai profesioniști în acest consiliu de administrație. Candidatul ideal trebuie să:
„fie familiarizat/ă cu strategiile și modelele de afaceri potrivite pentru sectorul în care operează Societatea; cunoaște care sunt jucătorii cheie ai industriei și modul în care relaționează aceștia; înțelege peisajul competitiv și cum influențează acesta organizația și sectorul ca întreg; se păstrează la curent cu tendințele actuale și viitoare, evoluții și forțe (sociale, politice, tehnologice, științifice, ecologice, economice, etc.) care modelează industria; împărtășește cunoștințele și perspectivele industriei cu alți membri ai Consiliului în sprijinul procesului de luare a deciziilor poate referi indicatori de performanță corporativă la tendințele industriei”. Totodată, candidatul trebuie să „aibă cunoştinţe funcţionale despre legislaţia de contract şi drept comercial general; familiar cu cadrul legal şi statutele sub care operează organizaţia; poate ghida Consiliul referitor la problemele cu posibile implicări juridice; asistă membrii Consiliului în înţelegerea problemelor legale şi ale implicaţiilor acestora”. În ceea ce privește performanța Aeroportului Arad, candidatul va trebui să „contribuie la monitorizarea performanţei manageriale de către Consiliu în relaţie cu rezultatele cheie de afaceri; înţelege responsabilităţile legale, etice şi sociale ale organizaţiei şi monitorizează conformitatea cu acestea; monitorizează relaţia structurii manageriale cu părţile interesate externe cheie; ajută Consiliul în implicarea părţilor interesate prin metode potrivite pentru determinarea, răspunderea la, şi raportarea la interese materiale economice, legale, etice, sociale şi de mediu”. Cerințele din profilul candidatului continuă: „nu este predispus/ă la decizii pripite ci mai degrabă cântăreşte problemele şi ia în calcul opţiunile şi riscurile, fără amânare; ia decizii bazate pe analiză, înţelepciune, experienţă şi raţionament; se consultă cu alţii pentru perspective diferite; ia timp pentru a cerceta probleme cu care nu este familiar/ă; este căutat/ă de către alţii pentru sfaturi şi soluţii; caută să ofere claritate discuţiilor; este capabil/ă să organizeze şi să utilizeze informaţia cu eficienţă; ia decizii în timp util, folosind informaţii incomplete, acolo unde este nevoie, pentru a putea respecta termene limită importante”. Mai departe, viitorul candidat trebuie să bifeze următoarele: „înţelege şi îndeplineşte îndatoririle şi responsabilităţile unui Consiliu şi menţine cunoştinţe în această privinţă prin formare profesională; plasează interesele organizaţionale deasupra tuturor celorlalte; se comportă într-o manieră demnă de încrederea şi respectul colegilor din Consiliu vorbeşte cu onestitate şi sinceritate; tratează informaţiile sensibile şi confidenţiale cu discreţia cuvenită şi în concordanţă cu prevederile contractului de mandat; dezvăluie *interese* ce pot cauza părtinire şi subiectivitate în dezbaterile Consiliului; se abţine de la deciziile Consiliului de administrație ce pot crea conflicte de interese; păstrează angajamentele şi promisiunile făcute preşedintelui şi membrilor Consiliului; se comportă în concordanţă cu propriile valori şi cu cele ale organizaţiei”.
Consiliul Județean Arad a stabilit și condițiile minime pe care trebuie să le îndeplinească viitorii candidați:
„Studii superioare şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de cel puţin 7 ani; Experiența de conducere a unor întreprinderi / societăți / regii autonome; Cunoașterea limbii române (scris și vorbit) și cetățenia română sau cetațenia altor state UE, cu condiția sa aibă domiciliul în România; Capacitatea deplină de exercițiu; Stare de sănătate corespunzătoare funcției pentru care candidează atestată pe bază de documente medicale; Nu au înscrieri în cazierul judiciar; Nu au înscrieri în cazierul fiscal; Să nu se afle în conflict de interese care să îl/o facă incompatibil/ă cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al SC Aeroportul Arad SA”.
Trimite articolul
XConsiliul de Administrație al Aeroportului Arad este format, în mare parte, din membri ai partidului…. Gresit. In totalitate, deci aeroportul nu va mai fi la pamant (ca multe alte institutii aradene), ci va fi subteran. S-a pierdut definitiv lupta cu Timisoara. Trebuie o solutie “Gen Trump”, adica o schimbare totala a utilizarii – se poate transforma in cel mai mare aeroport cargo din zona, mai ales daca se aduce un investitor serios (ex. China).
-
Ce experienta ?! Este necesar doar sa fii un lingau al partidului la putere!Mai bine angajati un DJ pentru concertele de la vara ca la zboruri ati pus cruce demult.
Prezent! Unde semnez!?
Povesti, sunt deja targhetati, cei impuși de partid sau pe cașcaval.
Cautati genii care sa conduca un aeroport in faliment . ..oricum postul cred ca e dat dar pentru prostimw merge stirea
am crezut ca doriti sa gasiti avioane sefi ii plina primaria
Acuma înțeleg de ce a crescut impozitul pe casa. Sa dea salari a niște inutili freacă menta.
Ca sa ai aeroport cargo, serios, îți trebui pista, una buna. La noi, pista are doar 2000 de metri, fiind cea mai scurta din tara. La Oradea are 2520 de metri și la Timișoara 3500 metri. Un avion cargo, este mai greu decât unul de pasageri. În prezent, avem cel mai slab aeroport din toată tara, la absolut toate orașele, au modernizat sau prelungit pistele, plus terminale noi, inclusiv la Tulcea. Fonduri europene pentru dezvoltarea lor, nu se mai acorda din 2024, deci orice lucrare s-ar dori, ar trebui făcută cu bani locali… și da, ar trebui pista noua, mai lunga, fără aia, vei avea doar zboruri de agrement. Mai zboară cate un charter vara, spre Antalya, nici nu au rost comparațiile cu Timișoara, dar la Oradea de exemplu, au 8 destinații charter pe timpul verii și zboară 4 companii…
“cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie femei şi cel puţin o treime din totalul administratorilor să fie bărbaţi”.
Adica musai 3 femei,musai 3 barbati.Astia sunt 6.Pentru al 6-lea loc,poate fi si persoana juridica.Sau are si asta gen?
Cam astea sunt calitatile/conditiile ce probabil,dar nu sigur vor fi respectate.In rest…Cel de sus cu mila lui,daca mai are ochi si pentru noi.
Are cineva alta asteptare?
trebe sa fii si membru PNL a uitat sa se mentioneze !