Artistul din Miercurea-Ciuc, Reszegh Botond, cu ajutorul curatorului şi artistului arădean Adrian Sandu, a adus în Sala „Ovidiu Maitec” a Muzeului de Artă Arad, seria de tablouri cu capete fără feţe, denumită „Loss of Soul”.
Nişte ciudăţenii la prima vedere, dar cu cât le priveşti mai mult, cu atât găseşti noi şi noi înţelesuri. Asta, poate tocmai datorită faptului că lipsa unui conţinut al formelor îţi dă o libertate şi mai mare de interpretare, te conduce pe infinite şi întortocheate căi ale imaginaţiei. Criticul de artă Adriana Oprea şi scriitorul Zoltan Boszormenyi au fost invitaţi joi seară, de la 19:00, să dezvăluie misterul picturilor, din perspectiva lor:
„De ce „Loss of Soul”? Vrea să zică pe scurt că ne pierdem pe noi înşine. Mesajul poate fi clar, cu totii poate că ştim asta, dar nu ştim exact cum se întâmplă asta, de ce, sau nu suntem atât de determinaţi să păstrăm acest mesaj şi să acţionăm în viaţă în funcţie de el. (…)
După cum vedeţi, în seria asta de lucrări, Boti are nişte capete, nişte figuri desfigurate, nişte umanoizi urâţi, dezumanizaţi în care nu vezi nimic, sunt nişte imagini destul de neprietenoase, care nu pot să-ţi spună neapărat ceva, ci să-ţi arate ce se poate întâmpla într-o formă fără conţinut, sau într-o formă în care conţinutul nu ştii dacă e acolo sau nu, dacă e viu sau neviu, toate au ceva straniu, ceva neliniştitor, ceva neplăcut, în mod asumat. (…)”, Adriana Oprea.
„În centrul picturilor găsim extazul ce tinde spre neant, exprimat prin chipuri diforme cu orbite negre, ce seamănă cu măşti spirituale. Accente şi impresii clădesc pod peste abisurile visului şi a fricii. Jumătăţile de feţe ale figurilor devin părţi autonome ale psihicului unde ochii scurtează dimensiunea, fărâma de gând se redefineşte. (…) Picturile lui Reszegh Botond sunt pline de taine, ascund forme ce sunt proiecţii ale zbuciumului interior (…)”, a spus şi Zoltan Boszormenyi.
Expoziţia rămâne deschisă până în 20 octombrie 2016.
Citiți principiile noastre de moderare aici!