Pentru că șeful se mai schimbă, la fel și șoferul dar mașina rămâne, de cele mai multe ori lipită de funcție. Și nu se prea schimbă. Mai ales în vremuri de criză când nu dă bine să cheltui din bugetul statului pentru achiziționarea de mașini noi. Așadar, anul acesta sunt tot cele vechi, dar bune și frumoase, marca Ford, Logan, Skoda, VW, Audi. Fie că întreaga conducere își împarte același autoturism, fie că există unul pentru fiecare șef (primi și adjuncți), mașinile de serviciu intră în bonusurile funcției.
Primarul și viceprimarii au la dispoziție mașini Skoda Octavia, negre toate cu literele din număr PMA. Dacă le vedeți în trafic sunt toate șansele ca la volan sau undeva pe bancheta din spate stă un primar sau un viceprimar. Mai ales că actualul primar nu are nici mașină personală, cel puțin așa reiese din declarația de avere, și nici noul vice Țițirigă. Viceprimarul Levente Bognar are în schimb două autoturisme personale un VW Passat și un Renault Symbol.
Tot o Skoda Octavia, din anul 2008, are și șeful de la Finanțe. Și nici el nu are mașină personală. Nici prefectul nu are trecută pe declarația de avere vreun autoturism, în schimb subprefectul are două, un Audi A4 și un Mercedes. Mașinile de serviciu, trei VW Passat,VW Touareg, 2 Solenza și 2 Dacii Logan rezolvă însă problema deplasărilor. Nu doar pentru cei doi șefi ci și pentru alți angajați ai Prefecturii și ai Serviciului de Pașapoarte. Tot Logan și la Casa de Pensii.
O mașină la trei
La interne sunt vremuri grele. Inspectoratul de Poliție al Județului Arad are o singură mașină pe care o împart toți cei 3 șefi ai IPJ. Un Audi A4 din 2002. La Jandarmerie șeful inspectoratului are la dispoziție o Dacia Logan din 2005 dar are și mașină personală declarată. Ceva mai bine stau cei de la ISU unde funcția vine cu un Ford Focus elegant, doar pentru cel care ocupă funcția cea mai de sus. Tot Ford conduce și șeful CJA, unul negru, aceasta fiind singura mașină de care se poate bucura, dat fiind că nu are nici una personală potrivit declarației de avere.
Aceeași marcă și la Agenția de Mediu și la Direcția de Sănătate Publică. Aici, povestea se complică pentru că Fordul Focus Berlină, din 2008, a devenit și obiectul cercetării celor de la SIE după ce actualul director a declarat că ascunde echipamente de urmărire. Se pare că era vorba de sistemul de alarmă al mașinii. Și dacă am ajuns la sănătate, conducerea Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) are cheile unei Skode Octavia din 2006.
La educație, mai exact la IȘJ avem mașina gri numită așa cum se cuvine unei instituții educative: EDU. Este un Renault Megane Sedan, ales de o doamnă ce a ocupat funcția cu ceva mai multă vreme în urmă , Zoea Rotaru. Și preluată de toți cei care s-au perindat prin fruntea învățământului arădean. Așa am ajuns și la culori și nuanțe. Cele mai multe instituții au ales să achiziționeze mașini de culoare neagră, indiferent de marcă. Sobră, elegantă și care dau un plus de importanță celor care coboară din ele. Dacă mai era nevoie de un plus la orgoliu.
Declarații de avere
Nu am insistat prea mult asupra mașinilor personale pentru că în unele cazuri nu au fost de găsit declarațiile de avere sau sunt mult prea sărăcăcioase. Aproape incredibile.
Citiți principiile noastre de moderare aici!