Arad. De ce ne aflăm aici? Unde suntem de fapt? Unde vrem să ajungem? Cum ajungem acolo? Suntem pe drumul cel bun? Acestea au fost principalele întrebări puse de Răzvan Mătăşel marţi, în Sala Ferdinand a Primăriei Arad, la încă o rundă de întâlniri cu noii profesionişti. Subiectul discuţiilor la care au participat aproape o sută de arădeni, în marea lor majoritate tineri, a fost „Oraşul: branding, poziţionare, promovare”, iar cei prezenţi au putut afla care este teoria lui Mătăşel vis-a-vis de brandingul unui oraş. Au putut afla că nu este vorba doar de o campanie de comunicare, ci de un proces strategic, pe termen lung, pentru dezvoltarea unei viziuni, o viziune relevantă pentru un grup ţintă. Şi au mai aflat că în branding trebuie să aplici neapărat teoria sacrificului (să-ţi alegi doar un grup ţintă, doar un mesaj principal, doar o direcţie etc.). Când trebuie să alegi între telling (a spune) şi doing (a face), care au fost poveştile de succes ale unor oraşe occidentale, în ce se măsoară rezultatele şi cât de importante sunt cifrele, au fost propunerile discuţiei de luni. „Branding durează trei luni să-l faci şi zece luni să-l vinzi”, a precizat, de pildă, Mătăşel.
Dar partea cea mai interesantă a întâlnirii s-a dovedit a fi cea a discuţiilor de după prezentare, pentru că cei veniţi la Primărie au vrut neapărat să ştie care e părerea specialistului în comunicare despre Arad („vocea Aradului e dată la minimum” – a spus, de pildă, pe scurt, încercând să evite orice concluzii, Mătăşel), despre brandul de ţară, despre cât de des se schimbă în România acest concept, despre iniţiativele mai noi ale locuitorilor activi ai urbei etc.
Răzvan Mătăşel este unul dintre cei mai importanţi profesionişti autohtoni în strategii de comunicare, în prezent managing partener la Arsenoaiei & Mătăşel, după un parcurs profesional care a inclus poziţii precum chairman la APG România, head of planning la Scala Thomson şi Leo Burnett, deputy managing director la Leo Burnett etc. Mătăşel a făcut parte din echipe câştigătoare ale unor premii din industria publicităţii şi nu doar câteva (26 premii Effie, 2 EuroEffie şi 2 APG awards) şi este cadru didactic asociat la Masterul de Publicitate şi Reclamă din cadrul SNSPA şi la Masterul de Publicitate din cadrul FJSC.
Citiți principiile noastre de moderare aici!