În momentul plecării din minister, fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, a lăsat pe masa succesorului său, Anca Boagiu, un plan de restructurare al societăţilor CFR, plan care se baza pe disponibilizări colective. Se vehicula faptul că, după restructurările din martie, vor fi concediaţi din nou mii de angajaţii. Dar Boagiu a ales soluţia dialogului cu sindicatele, iar, din ce a lăsat să se înţeleagă, nu va recurge din nou la disponibilizări. „Din ce a declarat Anca Boagiu, am dedus că nu vrea să mai facă disponibilizări, dar acest lucru nu este sigur”, a declarat Florin Matei, vicepreşedintele Uniunii Sindicatelor Mişcare Comercial Arad.
Are soluţia
Cum ministrul Anca Boagiu a cerut soluţii pentru salvarea societăţilor, filiala arădeană a uniunii sindicatelor a trimis un plan de revigorare a CFR Marfă, care va duce şi la salvarea locurilor de muncă. „Am cerut ministerului instituirea monopolului de stat pentur transporturile mărfurilor strategice, cum ar fi petrolul, gazele naturale, combustibilul solid şi altele. În situaţii extreme, cum este cea de la CFR Marfă, trebuie să lăsăm la o parte legile concurenţei şi să renunţăm la societăţile private care, oricum, în caz de situaţie de urgenţă, un război eventual, îşi vor închide afacerile şi vor pleca”, a mai spus Florin Matei.
JA-A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!