Investiţia aparţine unuia dintre cei mai importanţi investitori din oraş, Railport Arad, iar construcţiile realizate, dar şi dotarea cu utilaje, a făcut ca terminalul intermodal Railport Arad, parte din Cargo Center Curtici, să devină cel mai mare şi cel mai bine echipat terminal intermodal de uscat din ţară şi, de asemenea, unul dintre cele mai mari din regiunea Europei Centrale şi de Est.
„Investiţia realizată în 2016 cuprinde următoarele: 9 hectare construite din o suprafaţă totală de 10,3 hectare, 2 macarale RTG 2 reach stackere cu o capacitate anuală de ridicare de 120.000 TEU, 7 linii de cale ferată de peste 600 de metri, 5 sub-macarale şi 2 linii pentru parcare de seturi de vagoane, capacitatea totală de depozitare fiind de 3000 TEU”, ne-a explicat primarul Curticiului, Bogdan Ban. Ceea ce este foarte important este că actualul terminal are legături regulate de trenuri complete cu Genk (Belgia), Duisburg (Germania), Lambach (Austria), Budapesta (Ungaria), Ploieşti (România), Stara Zagora (Bulgaria), ceea ce înseamnă 17 circuite săptămânal. „Railport Arad îşi propune să joace un rol major ca operator de terminal determinant al regiunii ECE care deserveşte atât traficul intermodal continental, cât şi cel intercontinental şi care doreşte să devină o placă turnantă pentru fluxurile de mărfuri între Europa şi Turcia”, a mai spus primarul Curticiului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!