UPDATE: Protestul s-a încheiat
După cum au promis, transportatorii care au protestat vineri pe şoseaua de centură a municipiului Arad au încheiat protestul la ora 17:00. Şoferii s-au „împrăştiat” şi au dus camioanele spre garaje. „În punctul culminant al protestului, au fost aproximativ 400 de camioane, câte 200 pe fiecare sens de mers al centurii. Protestul a fost unul paşnic, fără incidente. Am observat că arădenii au fost solidari cu noi. Pe drum, ne-am cerut scuze celor pe care i-am deranjat, dar i-am simţit pe oameni alături de noi, am fost încurajaţi să luptăm împotriva abuzurilor pe care le comite ANAF”, ne-a spus unul dintre participanţi.
Transportatorii speră ca statul român, prin instituţiile sale, să reanalizeze decizia de a impozita diurna şoferilor de TIR, retroactiv, pe ultimii cinci ani de zile. „Ar însemna falimentul transporturilor de marfă din România. Cele mai multe firme nu şi-ar permite să plătească impozitele inventate de ANAF”, a spus reprezentantul unei companii de transport de marfă din Arad.
Centura Aradului, de la nodul rutier al autostrăzii de la Ceala şi până în Micălaca, este blocată de peste 200 de camioane care participă la această acţiune. Şoferii protestatari circulă cu o viteză de cinci kilometri pe oră pe ambele sensuri de mers, aşa că traficul se desfăşoară cu mare greutate pe toată lungimea centurii. Participanţii spun că la ora 17:00 vor înceta manifestarea, urmând ca tirurile să se retragă în garaje.
„Impozitarea diurnei este un abuz grav al ANAF. Ca să vedeţi despre ce sume este vorba, diurna medie lunară a unui şofer de camion este de 2.400 de euro. Pe an, diurna totalizează 28.800 de euro. O firmă care are, să zicem, zece angajaţi achită diurne anuale în valoare totală de 288.000 de euro. ANAF vrea să impoziteze toate diurnele din ultimii cinci ani de zile. În cinci ani de zile, firma care are zece angajaţi a plătit, cu titlu de diurnă, 1.440.000 de euro. Statul, prin ANAF, vrea să oblige firma să achite taxe şi impozite care totalizează 47,25 la sută din această sumă, adică peste 680.000 de euro. De unde să scoată o firmă cu zece angajaţi această sumă pe care să o plătească statului?”, ne-a exemplificat reprezentantul unei societăţi de transport.
Reamintim faptul că transportatorii arădeni au decis să protesteze împotriva intenţiei celor de la ANAF de a impozita diurna. Asta în condiţiile în care firmele de profil plătesc deja taxe şi impozite pentru salariile şoferilor.
„Diurna este legală şi neimpozitată la angajaţii de la stat, dar se doreşte impozitarea diurnei primite de şoferii de camioane”, ne-au spus protestatarii.
Trimite articolul
XTa-va Stalin,tre sa sufere tot orasul pt voi?ce claxonati atata?
-
O să ai timp să suferi mai târziu la buzunar pt că acești bani trebuie scoși de undeva.Clar din prețuri mai mari la transport
-
Dar când ANI DE ZILE Centura era blocata de INDOLENTA AUTORITATILOR LOCALE, si nu era nici un viaduct finalizat, de ce “nu te-ai dat cu fundu’ de pământ”…?!🤔
Acum, te pomenesti, că pt câteva ore, “s-a făcut gaură în cer” ?!
-
Banii de pe țigări și imigranți se impoziteaza ?
Era bine , să protesteze împotriva patronilor,ei sunt plătiți cu salariul minim pe economie și la pensie ( dacă au noroc)se plâng de pensia mică.Patronii dumnealor nu sunt curioși să-i plătească la fel că și pe cei angajați la firme din Europa,pentru patroni, contează doar profitul, cât de mult și cu orice preț
-
ei și membri famililor lor se plimba cu mașini de peste 100000euro,Q8..LamborghiniUrus,Porsche,Mercedes AMG.etc.de unde ? Și asta sa verifice ANAF..dacă le folosesc în interes de servici…si nu in ultimul rand sa plătească pe șoferi cum se cuvine
-
statul vrea impozitarea diurnelor, dar banii impozitati nu sunt directionati tuturor celor care au fost soferi de tir in ultimii 5 ani, iar fiecarui persoana sa i se vireze mai multi bani la diferitele piloane de pensii. banii merg direct la bugetul general pentru buna administrare a banilor statului.
gargara proasta de diversi postaci cum ca pensia de fapt, pensia in sus si jos, dar speranta de viata a soferilor de tir este cu 5.10 ani mai mica datorita conditiilor de munca grele.
firmele mari se vor imprumuta, iar firmele mici vor falimenta. preturile vor exploda.
iarasi am fost mintiti de politicieni, …
-
Stimabile domn, acei patroni de care spui tu, si-au pus banii în joc..poate au vândut imobile ca să cumpere camioanele sa înceapă afacerea . Sa se facă toți șoferii patroni dacă e așa simplu . Șoferul muncește pentru el în primul rand , e normal și patronul sa scoată profit. Nu vrei sa înființeze firme pe banii lor (ref la patroni ) și apoi sa lase tot la angajați?
-
Absolut corect ceea ce spui. Stir asta ce si cum au scos unii banii de salarii la timp si cum este sa dormi cu gandul la rate si leasinguri. Na, domnii foferi vreu doar salarii de heuropeni. Cate masini nu o belit fiecare si acu tace ca porcul in cucuruz?
-
Nu au încurcat prea mult circulația, doarece tot cu 5-10 km/h se circula pe centura la orele de vârf
Dar poze cu ville,limuzinele și conturile patronilor in milioane de €,nu postati?cu magnetul nimic?cu camionele prost intretinute nimic?cu morti omorati de grăbi soferilor de tir nimic?sau nu sa dat bani pt așa articol
-
ceea ce spui tu se afla la firmele mari care au sute de camioane si cifre de afaceri de milioane de euro pe an. dar surpriza, marea majoritate a firmelor care au aceste cifre de afaceri tot vile si limuzine au. ca sunt patroni de firme de transport, firme de productie, sau firme de distributie. aici problema de fond este proasta guvernare din ultimii 30 ani. cei care si.au vandut apartamentele pentru cate un camion nu fac averi de milioane de euro pe an. toti supravietuiesc de pe o zii pe alta. iar un simplu accident, o defectiune majora sau cateva neefectuari ale platilor ii baga pur si simplu in faliment. verificati cate firme de transport au fost infintate in ultimii 10 ani, ce investitie initiala au avut si cate mai sunt astazi. piata este salbatica iar firmele mari i.au tot. iar aceasta impozitare retro face ca si firmele mari sa nu mai fie competitive cu firmele din vestul europe. la un tarif aproximativ egal, estul europei nici nu este bagat in seama. toate tarile incearca sa isi stimuleze si sa isi ajute propriile firme din tarile lor, stimuland propriile econamii.
este un abuz din partea statului impozitarea retro a diurnelor soferilor. urmeaza sa zica ca pe ultimii ani de fapt taxa de mediu trebuia sa fie de 100 euro pe luna pentru toate masinile diesel, si toti care au avut in ultimii zece ani masini diesel si deci au poluat trebuie sa plateasca retroactiv pe zece ani taxa de mediu. vai si amar de politicienii care ne conduc. doar abuzuri si scumpiri. doar surprize pentru alegatori.
rusine pnl usr plus udmr.
mi se pare amuzant, acu-s vreo cativa ani, inainte de a se deschide crampeiul asta de autostrada tiristi au mai avut o actiune de genul asta. Atunci, ziceau ca o sa protesteze si o sa ingreuneze traficul circuland cu 20 la ora :)) A fost singura data pe vreme aceea cand am mers cu viteza pe centura, pe vremea aia chiar se circula cu 5 km la ora :))
Daca e ok ca un sofer sa castige 4.000 euro oe luna si firma sa il plateasca oficial salariul minim 1.500 ron, atunci claxonati. Ce fac firmele de patroni milionari in euro de tiruri se numeste furt si evaziune fiscala.
Această decizie a Anaf-lui din păcate va duce indirect la scumpiri în lanț pe care le vom simți cu toții din buzunarul nostru.
-
Anaf-ul are superiori !
Nu este mosie proprie!
Soferii de TIR protestează împotriva impozitării diurnei….. nu altceva.
Soferii cheltuie acesti bani prin Europa ,pe mancare , apă, care un dus , etc ,,, nu in Ro.
Mâncarea de acasă tine maxim 3 zile.
Iar acelora care habar nu au si comentează asa să umple aradon-ul , să nu uite că si tiristii aduc mâncarea in țară.
Vedeti in Kaufland in spate.-
atat timp cat nu e gratis nu duci nici o mancare daca nu.ai duce mancare ai muri tu cu familia ta de foame iar patronii boschetari ar fi
-
Mai lasă beutura
-
-
-
ori platiti impozit ori valea in alte tari ani de zile ati furat ca salbaticii si soferii si bugetul de stat hotilor!
De asta sunt taxele mari pe salarii ca sunt tot felul de smecheri carr evita. Transportatorii nu platesc ca diurne. In constructii nu, in agricultura nu. Ramanem noi ceilalti ca prostii sa achitam 42%. Si asta doar ca patronii din transporturi sa isi mai ia un jeep nou si smecher. Bine ca soferii – tot ei – sunt scosi la inaintare sa blocheze circulatia
Șoferii de tir protestează sa salveze buzunarul patronilor, diurna e plata la negru mascata
Daca toate firmele de transport din romania inclusiv cei de 3,5t raman in garaj pt minim 3 zile atunci poate se rezolva ceva… da eu sunt de acord sa stau acasa 7 zile neplatit… poate si restul de firme care nu mai au ce pune pe raft sau cei care nu mai au benzina pt a merge la servici… antunci sa vad anafu unde se ascunde…
Sped line? Mare protestatar? Intr-o tsra civilizata patronu ar baga puscaroe ca berila. Cate carduri are un sofer? Telecomanda? Magnet? Mama cata nesimtire. Restu firmelor la fel, una nu lucreaza cum tre, da ies la protest.
-
speed line cara cereale cu prelata pe italia numai pe magnet..militian gunoier
-
Ioane arde invidia în tine.Ală se va plimba tot cu Ferrari iar tu tot cu tramvaiu boschetarule
-
-
Păcăliciule de anonimii e vorba și de buzunarul tău pt. Că toate aceste impozitări vor duce la scumpiri iar tu în sărăcia ta materială și mentală vei ajunge iar cu măna întinsă pe la semafoare prin centru
-
De ce buzunaru meu ma? Anu trecut am castigat brut 36000£, qm dat taxe si sanatate 8000, restu au ramas banii mei, asta lucrand strict la program(daca sti ce e ala) la o medie de 50 ore saptamana, concediu platit si seara acasa. Cum plm nu da faliment firma? Germania, franta, etc? Cum pot aia sa dea salar mare si diurna de 20 euro? Da nu am cu cine vb, ca astia ca tine, daca nu pot pune magnetu sunt gata, mai mult de un program de 9 ore nu stiu sa faca. Sper sa intre si peste patronii astia a lu peste, milionari in 10 ani si sa plateasca din urma tot ce au ciordit.
-
speed line nistor polach luar adica cei care zeci de ani au mers pe magnet e o tragicomedie gunoieri putin spus ultimi patroni de pe pamant jeguri cu fete cica de.om…mue
-
Tu înțelegi ce ai scris???
De acum o să protestez și eu în felul meu: când am tir in spate in localitate, merg cu 50 iar dacă vin mașini de pe contrasens, merg cu 45 la oră. Ok așa? Vă place?
-
👍
asta e o mizerie anaf sa distraga atentia de la neimpozitarea traficului de tigari din arad, de droguri si de fete catre occident anaful care intra in alimentarile romanesti, isi umplu plasele si zic saru-mana si pleaca acasa, oamenii astia nu fac cumparaturi ci pur si simplu iau de pe raft ca recuperatorii chinezi
Daca ia isctr nr la camioane si merge in control la firma, 50% erau la pauza in momentu protestului…..
ACUMA SUNTETI CEI MAI UNITI, DAR CUM TRECETI GRANITELE VA INCHIDETI STATIILE, SAU INJURATI PE STATIE PE ACEEA CARE VA CER AJUTORUL. SA NU MAI SPUNEM CA IN MOMENTUL IN CARE SE TAIE O PRELATA, ORI CATE UN SOFER II LUAT LA BATAIE PE PARCARI ATAT IN TARA CAT SI IN STRAINATATE, FUGITI PRECUM SOBOLANII. MERITATI SA VA FIE IMPOZITATE DIURNILE CU 100 LA %. Asta spun fiindca si eu chiar daca sunt sofer de 40t, nu merg cu cate 2-3 carduri taho si nici cu maimuta (magnetul pe cutia de viteza) cum fac exact o parte dintre aceea care tocmai s-au aflat la protest. Rusine sa va fie ca alergati dupa bani precum sobolanii dupa cascaval.