Săptămâna aceasta s-au împlinit şapte ani de când s-a finalizat centura în regim de autostradă a municipiului Arad. „Este cea mai mare realizare din cariera mea administrativă – spune primarul Gheorghe Falcă. Pentru că, prin studiul de fezabilitate era autostrada Timişoara-Nădlac, Aradul nefiind pe acest traseu. În 2005-2006, am reuşit să schimb acest traseu, ba, mai mult, să-l duc prin oraş, să fie în regim de centură. În România, doar Aradul şi Sibiul sunt oraşele care au centură în regim de autostradă cu patru noduri de urcare/ coborâre” – a precizat edilul Aradului.
Reamintim, lucrările de construire a centurii municipiului Arad în regim de autostradă, parte a coridorului IV pan-european, au început în 2009. Şoseaua a fost deschisă parţial traficului în decembrie 2011, când se circula doar pe două benzi din patru, în regim de drum naţional. În iunie 2012, au fost deschise toate cele patru benzi, patru luni mai târziu fiind recepţionate lucrările.
Varianta de ocolire în regim de autostradă are o lungime de 12,25 kilometri, iar proiectul a costat 429.610.443 lei fără TVA, lucrările fiind executate de firma JV FCC Construccion/PORR Bau GmbH. Sprijinul financiar nerambursabil alocat de Uniunea Europeană, prin Fondul de Coeziune, a fost de 211.365.803 lei, diferenţa până la valoarea totală a contractului de lucrări fiind asigurată de Guvernul României.
Citiți principiile noastre de moderare aici!