„Varianta de Ocolire Arad Est avansează, echipele antreprenorului PORR Construct și ale subcontractorilor săi fiind împărțite pe mai multe tipuri de lucrări. La finele lunii octombrie, stadiul fizic al șantierului este de circa 87 la sută”, au anunţat cei de la DRDP Timişoara. Aceştia detaliază: pe lângă lucrările de drum (amenajare intersecții, realizare straturi rutiere de fundație din balast stabilizat cu lianți hidraulici, așternere mixturi asfaltice în special stratul de uzură, execuție dispozitive de colectare și evacuare a apelor pluviale), continuă lucrările la structuri. Pasajul peste calea ferată are un stadiu fizic de circa 95 la sută, iar podul peste râul Mureș de circa 93 la sută, principalele tipuri de lucrări fiind realizarea căii pe pod (betonare placă, suprabetonare pe deschiderea tablierului cu grinzi metalice, aplicare hidroizolație, așternere protecție hidroizolație, montare dispozitive de acoperire rosturi de dilatație, montare parapet rutier și pietonal). „De asemenea, au fost începute și lucrările privind siguranța traficului: montare parapet rutier, aplicare marcaje rutiere, în timp ce lucrările la sistemul de iluminat continuă. Au fost finalizate relocările rețelei LEA 400 KV și LEA 220 KV, precum și relocarea conductelor aparținând Transgaz Mediaș”, au anunţat cei de la DRDP Timişoara.
În paralel, se lucrează la amenajarea pistei de biciclete, care are o lungime de 7,2 kilometri, dar şi la amenajarea drumurilor colectoare.
„Nu vreau să mă hazardez în declaraţii, însă dacă lucrările continuă în acelaşi ritm, am putea să circulăm pe centura de est încă din această toamnă. Chiar dacă nu vom putea face recepţia finală, sper că vom putea face o recepţie parţială, pentru a deschide traficul pe centură”, ne-a declarat Răzvan Cadar, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Arad.
Trebuie precizat faptul că proiectul reprezintă o premieră în România, fiind vorba despre primul parteneriat încheiat între autorităţi locale şi autorităţi naţionale, respectiv Consiliul Judeţean Arad şi Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Valoarea totală a proiectului este 372,6 milioane de lei, finanţarea fiind asigurată prin programe europene. Centura are o lungime de 11 kilometri, un pasaj peste calea ferată şi un pod peste Mureş, dar şi o pistă de biciclete pe mare parte din lungimea ei.
FOTO: DRDP Timișoara
Trimite articolul
XAr fi frumos ca in fiecare an sa fie alegeri electorale!…
Nu vede nimeni ce dezastru ecologic au provocat muresului au taiat arboti sanatosi in plus au aruncat deseuri de beton un albia muresului o zona protejata
-
Vezi ca încă mai sunt triburi care trăiesc in jungla. Poți sa te repatriezi dacă nu doresti sa evoluezi.
-
Mai taci cu dezastru ecologic. Vino su locuiește în gai și suporta peste 2000 de tiruri zilnic ca atunci nu o sa mai comentezi de arbori
O întrebare, centura are o singura banda pe sens?
-
Da, centura are o singura banda pe sens , este exact cum este centura Ineului , nu se vrea sa fie pe 2 benzi pentru viitorul Aradului, se vrea facuta o centura si atat, oamenii din conducere sunt limitati in gandire.Noi nu ne comparam cu Oradea … suntem acolo cu Ineul, Chisineu -Cris,Nadlac…