ARAD. Lucrările la centura de est a municipiului, care va lega DN 69 de DN 7, au ajuns la un procentaj de finalizare de 38 la sută, anunţă reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, instituţie care supervizează lucrările contractate de Consiliul Judeţean Arad.
„Lucrările pentru obiectivul de investiții Varianta Ocolitare a Municipiului Arad – Est au început în toamna anului trecut, antreprenorul lucrării fiind PORR Construct. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Timişoara, este supervizor al acestei investiții lansate de Consiliul Judeţean Arad, în parteneriat cu CNAIR. La această dată, stadiul lucrării este de 38 la sută. Se lucrează susținut cu circa 175 de muncitori, inclusiv personal TESA. La partea de drum sunt în curs de execuție lucrări la terasamente, umpluturi la rampa podului peste Mureș, strat de formă, fundație din balast. La podul peste Mureș se lucrează atât la infrastructura podului, cât și la suprastructură, montându-se grinzi, predale, placă de suprabetonare. În paralel, se fac lucrările de relocare a utilităților. La pasajul peste CF a fost finalizată infrastructura, fiind în curs de execuție suprastructura pasajului (grinzi, predale, placă de suprabetonare)”, au anunţat cei de la DRDP Timişoara.
Fonduri europene
Centura de est a municipiului Arad reprezintă o premieră din punct de vedere al colaborării dintre instituţiile locale şi cele centrale. Consiliul Judeţean Arad a încheiat un parteneriat cu Ministerul Transporturilor, reprezentat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. În baza acestui protocol de colaborare, CJA s-a angajat că va organiza licitaţia şi va superviza, pe de o parte, lucrarea. Ministerul Transporturilor s-a angajat că va oferi finanţare europeană nerambursabilă pentru această investiţie şi, după finalizarea ei, va prelua drumul de la Consiliul Judeţean, urmând ca centura să devină drum naţional. Licitaţia a fost câştigată de firma Porr, specializată în realizarea de drumuri, poduri şi pasaje, valoarea totală a lucrării fiind de aproximativ 300 de milioane de lei. În cadrul proiectului, va fi realizat un drum de11 km lungime, un pod peste râul Mureș, un pasaj peste calea ferată, cinci sensuri giratorii, două intersecții în cruce, o pistă de biciclete de 7,2 kilometri şi două stații pentru mijloace de transport în comun. Potrivit contractului, lucrarea ar trebui finalizată până anul viitor. Totuşi, fără a promite nimic, reprezentanţii firmei Porr au dat de înţeles că ar vrea să termine centura până la finalul acestui an.
FOTO: DRDP Timișoara
Trimite articolul
XDe ani de zile se lauda autoritatile aradene ca au închis centura ocolitoare,inelul,cercul .Timisoara cred ca a închis deja fără sa facă mult zgomot pt nimic.De Oradea ce sa mai zicem.
-
N-au închis nimic cimisorenii. Acuma finalizează cu umb centura sud Cimisoara și urmează centura de vest. Se zbate grindeanu pentru ei….
-
Cu tot cu centură completă
și drum expres spre Oradea și cale ferată la 160 până la Caransebeș nu o să mai prindem Timișoara vreodată din urmă. M-am uitat aseară pe site-ul Institutului Național de Statistică și am comparat datele, până prin 2016 eram la 2/3 – 3/4 din numărul autorizațiilor de construcție comparativ cu Timișul, din 2017 Timișul decolează iar din 2021 este județul cu cele mai multe livrări de locuințe și cele mai multe autorizații de construcție, depășind Ilfovul. Asta în condițiile în care nu au nici măcar o ieșire la autostradă, doar o porțiune de 12 km efectivi de centură și niciun cm de cale ferată la 160/h. Iar din 2022 încoace vin în forță din spate cu infrastructura, atât feroviară cât și rutieră și aeriană. -
Nu au nimic in plus, nici Timisoara dar nici Oradea (fac referire la centura) Dimpotriva, Aradul va fi singurul oras din Romania cu un inel complet, in jurul orasului.
Dar acum, în 2024 se mai fac centuri la 2 benzi? Dacă nu aruncau banii pe pasajul CFR și exproprieri cu dedicație erau bani pt 4 benzi!
-
Nu va fi trafic de autostrada, oricum chiar daca se merge incet, castigi 15-20 de minute fata de solutia actuala prin centrul…
-
cand va trebui sa repare asfaltul cum sa intamplat pe pasajul de la CET, 3 saptamani a fost coada de 5-10 KM, nui stres ca noi stam in coada nu ei.
-