ARAD. Societatea care a câştigat licitaţia organizată de Consiliul Judeţean Arad pentru întocmirea studiului de fezabilitate aferent realizării unui al doilea inel de centură pe zona de nord-est a municipiului a finalizat documentaţia şi a anunţat un prim preţ estimativ al lucrării: 470,7 milioane de lei. CJA şi-a anunţat intenţia de a realiza un al doilea inel de centură a municipiului încă de prin 2020, iar acum s-au făcut primii paşi concreţi: întocmirea studiului de fezabilitate. Potrivit documentului finalizat recent de către firma NV Construct, drumul va avea o lungime totală de 12,5 kilometri. Traseul pornește din viitorul sens giratoriu al variantei ocolitoare Est, situat pe DN 7 (în afara comunei Vladimirescu spre Lipova), traversează magistrala de cale ferată Curtici-Arad-Deva, mai apoi drumul județean 709, intersectându-se DN 79, înainte de intrarea în localitatea Zimandcuz dinspre Arad, din DN 79 traversează linia CF Arad-Oradea, urmând traseul către o viitoare intersecție cu drumul expres Arad-Oradea. În raportul de specialitate care însoţeşte proiectul de hotărâre referitor la adoptarea studiului de fezabilitate, se detaliază traseul:
„Între km 0+000 – km 0+425 varianta propusă se suprapune cu drumul județean DJ 709G pe o lungime de aproximativ 425 de metri. Traseul propus intersectează calea ferata magistrala CF 200 Alba Iulia–Curtici (km 620+050.95), fiind prevăzut la km 2+185 un pasaj superior cu 7 deschideri de 33 metri, cu o lungime totală de 244.45 de metri. La km 5+760 traseul intersectează drumul județean DJ 709 si DJ 682C unde se va amenaja o intersecție de tip sens giratoriu. Tot în această zonă, traseul propus se intersectează cu pista de biciclete proiectată în cadrul unui alt proiect, fiind necesară reamenajarea ei pe zona intersecției. Pe zona km 10+100 – km 12+080 varianta se suprapune cu un drum de exploatare agricolă, drum ce traversează frontul de captare a apei potabile ce aparține de Uzina de Apă nr. 2 a Companiei de Apă Arad. Frontul de captare este poziționat la km 10+465. Traseul propus intersectează/întrerupe o serie de drumuri agricole, unele dintre acestea necesitând restabilirea traseelor. Pentru a putea facilita accesul utilajelor agricole de o parte si de alta a centurii au fost prevăzute două poduri de încrucișare la km 8+435 (UAT Vladimirescu) respectiv la km 11+257 (UAT Livada). Traseul propus se termină la intersecția cu breteaua nodului rutier a Drumului Expres Arad-Oradea și drumul național DN79 la km 12+541. Intersecția cu DN 79 şi breteaua nodului rutier a Drumului Expres Arad Oradea va fi de tip sens giratoriu (intersecție ce se va amenaja in cadrul proiectului aferent Drumului Expres Arad Oradea)”.
24 de luni
Potrivit studiului de fezabilitate, viteza de proiectare a viitoarei centuri de nord-est va fi de 100 km/h, specifică clasei tehnice III, cu reducerea ei până la 80 km/h în zona pasajului peste calea ferată. Pe zona km 0+000 – km 5+760 viteza de proiectare s-a redus la 80 km/h, reducerea vitezei de proiectare conducând la reducerea semnificativă a costurilor pasajului superior peste CF 200 Alba Iulia – Curtici şi a rampelor (volum de umpluturi, suprafață ocupată). Drumul va avea câte o bandă pe sens. Documentul mai precizează faptul că lucrările ar trebui finalizate în termen de 24 de luni de la demararea lor.
Fără finanţare
Pentru moment, acest proiect, în valoare de aproape 100 de milioane de euro, nu are finanţare asigurată. Cei de la CJA vizează obţinerea unor fonduri europene nerambursabile pentru realizarea centurii de nord-est. Însă, deocamdată, nu există o linie de finanţare care ar putea susţine această investiţie. Totuşi, banii necesari ar putea fi identificaţi pe actualul exerciţiu financiar european, care se încheie în anul 2030.
Trimite articolul
X7.5 milioane de euro pe kilometru
La ses, fara tuneluri.
Bun pret!
De remarcat si faptul ca se sare foarte usor de la 470 milioane de lei la 500 de milioane de lei. Ce mai is 30 de milioane in ziua de azi. Nu-ti ajunge nici pt o vila amarata si 2 concedii in tari colorate!…
Campanie electorala