Centura ocolitoare în regim de autostradă a municipiului Arad a trecut prin faza recepţiei finale, la eveniment participând toate părţile implicate în acest proiect, inclusiv reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), dar şi oficialităţile locale.
Primul care a vorbit despre acest eveniment a fost Emanuel Reitmaier, reprezentantul constructorului, respectiv asocierea FCC Construccion-Porr. „Am finalizat lucrarea care presupune realizarea unei autostrăzi lungi de 12,25 kilometri. Viteza maximă din construcţia autostrăzii este de 100 de km/h din cauza faptului că, pe o distanţă atât de mică, există patru noduri rutiere: cel de la intersecţia cu DN 7, Aeroportul, drumul spre Zădăreni şi intersecţia cu DN 69. Punctul critic al realizării variantei de ocolire a fost realizarea podului peste Mureş, lung de 429,5 metri”, a declarat Reitmaier. Acesta a mai spus că s-au folosit 1,8 milioane de metri cubi de umplutură, că s-au turnat două straturi de balast în grosime totală de 55 de centimetri şi trei straturi de asfalt în grosime totală de 20 de centimetri.
Laude de la consultant
La recepţia finală a fost prezent şi Octavian Braşai, de la firma de consultanţă Egis, care a supervizat lucrările la autostradă. „Acest tronson este cel mai bine realizat din punct de vedere calitativ şi al dotărilor existente dintre toate autostrăzile din România. Şi declar acest lucru prin prisma faptului că am participat, ca şi consultant, şi la lucrările de pe A 2 şi la cele de pe A 3. S-a ajuns la acest standard ca urmare a relaţiilor bune dintre consultant, constructor şi beneficiar”, a concluzionat Braşai.
Prefectul Aradului, Cosmin Pribac, s-a rezumat la a felicita constructorul şi consultantul pentru treaba făcută, adăugând că mai este mult de lucru în ceea ce priveşte partea de investiţii în infrastructură. În schimb, primarul Aradului, Gheorghe Falcă, a vorbit mult despre acest „vis împlinit” al său, după cum a declarat. „Mulţumim lui Eusebiu Pistru, care a fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor şi care a muncit foarte mult la acest obiectiv. În plus, pe lângă autostradă, fără să ne dăm seama, beneficiem şi de o instituţie nou-nouţă, Direcţia Sanitar-Veterinară, realizată de constructor”, a spus Falcă.
Scurt de la CNADNR
Poate că cel care trebuia să vorbească cel mai mult despre această lucrare, reprezentantul CNADNR, a fost cel mai zgârcit în declaraţii şi nu a părut că ştie exact despre ce este vorba.
„Fără sprijinul financiar nerambursabil de la Uniunea Europeană nu am fi reuşit să finalizăm autostrada şi riscam să apară întârzieri”, a fost singura declaraţie a lui Adrian Florea, director în cadrul companiei de drumuri. Declaraţia este doar pe jumătate adevărată, ţinând cont că la această lucrare s-a întârziat, oricum, aproximativ un an de zile, cu tot cu banii europeni care au finanţat centura municipiului în regim de autostradă.
Date
Centura ocolitoare a municipiului are o lungime de 12,25 kilometri şi patru noduri rutiere. În plus, există 14 construcţii de artă: cinci pasaje, opt poduri plus podul mare peste Mureş. Lucrarea a demarat în 2009 şi trebuia finalizată în 2011, dar constructorul a amânat de mai multe ori recepţia finală. Asta chiar dacă şoseaua a fost deschisă circulaţiei încă din decembrie 2011.
Citiți principiile noastre de moderare aici!