Tot românul este baza. Cam asta vor să spună managerul proiectului „Realizare centură la nivel de autostradă” şi adjunctul acestuia. Martin Stopfer, managerul, şi Rudolf Sagmuller, adjunctul, au declarat pentru Jurnal arădean că aproximativ 75 la sută dintre muncitorii angrenaţi în acest proiect sunt români. Restul de 25 la sută sunt experţi şi muncitori aduşi din Austria, Germania şi Ungaria. Chiar recent au mai fost făcute angajări pentru a grăbi ritmul de lucru. Dar, cu toate acestea, după cum au recunoscut chiar reprezentanţii societăţilor FCC şi PORR, care se ocupă de construcţie, ai noştri sunt plătiţi cel mai slab. „Nu putem avea acelaşi nivel de salarizare pentru toţi angajaţii. Românii nu sunt la fel de bine plătiţi ca şi austriecii sau ungurii”, a declarat Rudolf Sagmuller.
Centura în detalii
Cei doi oficiali au ţinut să prezinte toate detaliile legate de centura în regim de austostradă care va ocoli Aradul. Şoseaua se va întinde pe 12 km, făcând parte din coridorul 4 paneuropean. Calea de rulaj va fi compusă din două benzi plus una de urgenţă pe fiecare sens. Pe traseul celor 12 km vor exista patru noduri de intrare şi ieşire de pe autostradă. Primul va fi la intersecţia dintre centură şi DN 7, înainte de intrarea în municipiu, dinspre Nădlac. Al doilea nod rutier va fi în zona aeroportului, al treilea se va intersecta cu drumul judeţean care merge spre Sânicolaul Mare, iar ultimul nod rutier va fi în apropiere de DN 69, aici urmând să se lege cu autostrada Arad-Timişoara. „Primul asfalt al centurii se va putea observa la cel de al patrulea nod rutier. Aici urmează să deviem circulaţia de pe DN 69 prin buclele viitoarei centuri în regim de autostradă pentru a ne putea continua lucrările”, a mai spus Stopfer.
Multe poduri
Deoarece by-pass-ul va trece printr-o zonă în care există multe pârâiaşe, au fost proiectate şi urmează să fie executate nu mai puţin de 41 de poduri şi podeţe. În plus, vor exista 17 pasaje în zonele căilor ferate şi ale intersecţiilor cu alte drumuri.
Fără pile în Mureş
Una dintre inovaţiile inginereşti prezente la această lucrare o reprezintă podul peste Mureş din zona Alfa. „Acest pod nu va avea nicio pilă (n.r.-pilon) în Mureş. Vor exista două pe malurile apei, iar podul în sine va fi suspendat pe o distanţă de 150 de metri”, ne-a informat şeful de şantier, Emanuel Reitmeier.
Rudolf Sagmuller: „Nu putem avea acelaşi nivel de salarizare pentru toţi angajaţii”
Alin Gherasim
Citiți principiile noastre de moderare aici!