ARAD. Drumul care a fost respins de la finanțarea europeană nerambursabilă în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027 din cauza podului care trece peste Crișul Alb, care are doar o bandă, și nu două, ar putea fi modernizat cu ajutorul Companiei Naționale de Investiții. Consiliul Județean Arad a trecut deja de faza de licitație, semnând chiar și contractul de execuție pentru modernizarea acestei șosele. Însă, chiar și așa, a apărut varianta ca CNI să suporte o parte din costurile aferente acestor lucrări. În urma licitației, Sylc Con Trans a câștigat licitația organizată de CJA, urmând să încaseze aproximativ zece milioane de lei pentru modernizarea drumului, bani din bugetul propriu al Consiliului Județean. Contractul a fost semnat la finele lunii august, firma având la dispoziție 18 luni pentru a reface cei 6,3 kilometri. În tot acest timp, reprezentanții constructorului au promis că vor face tot posibilul ca șoseaua să fie gata până în vara viitoare, mai repede decât termenul asumat prin contract.
Revenind la CNI, Consiliul Județean a identificat posibilitatea ca măcar o parte din suma totală de 10 milioane de lei să fie suportată de Compania Națională de Investiții. Potrivit informațiilor pe care le deținem, CJA ar fi reușit să obțină, la nivel de promisiuni, 7 milioane de lei de la CNI pentru acest drum, banii urmând să fie alocați de compania din București la începutul anului viitor.
„Este o lucrare de interes major. Acest tronson este primul din proiectul de modernizare a drumurilor din nordul județului, proiect strategic asumat de Consiliul Județean Arad ca prioritate pe acest ciclu de finanțare europeană. Am făcut eforturi pentru a atrage finanțare externă, astfel încât să facem economii la bugetul propriu”, a declarat Iustin Cionca, președintele CJA.
Pe fonduri europene
Inițial, drumul Seleuș-Șicula a fost inclus pe lista drumurilor care urmau să fie modernizate cu fonduri europene nerambursabile, în cadrul proiectului strategic al județului Arad pe Programul Regional Vest 2021-2027. Ulterior, ADR Vest a anunțat că nu accept să finanțeze bucata de 6 kilometri dintre Seleuș și Șicula, din cauza podului aflat la intrarea în Șicula, un pod care are o singură bandă și care nu ar respecta standardele europene. Drept urmare, tronsonul Seleuș-Șicula a fost scos din proiectul strategic și a intrat la modernizare din fondurile proprii ale CJA. Acum, însă, a apărut varianta ca lucrarea să primească finanțare de la CNI. În ceea ce privește celelalte drumuri incluse în proiectul strategic al județului Arad pentru actualul exercițiu financiar european, acestea sunt: Șicula – Gurba – Cermei, Șepreuș – Cermei, Cermei – Vasile Goldiș – Beliu, Cermei – Berechiu – limită de judeţ spre Bihor și DN 79 – Mișca – Vânători- Apateu – Berechiu. În total, în cadrul acestui proiect vor fi modernizați 67 de kilometric de drumuri județene, la care se adaugă alți 6, cât măsoară Seleuș-Șicula.
Trimite articolul
XDe ce nu se incepe cu podul ? Nu peste mult timp se va prabusi (sa speram, fara victime). Nu asa ar fi logic ?
CNI? Acel CNI care nu a mai platit nici o lucrare de vreo 6 luni ca nu mai au bani? Si aici ma refer la lucrari executate si receptionate, nu povesti. Da, succes sa obtineti bani si succes sa mai gasiti prosti care sa lucreze pe finantari de la ei (adica gratis)…
-
Să înțelegi că drumul ăla nu a fost niciodată în întregime lucrat calumea
Gurba, Seleus, Șicula..trei sate de tăta ……..
Iar peticiți gropile??? In loc să faceți complet, drept de lene pe muncitori și pe primar