Împărtăşirea experienţei şi a bunelor practici în modul de organizare a procesului educaţional, a utilizării metodelor de predare/învăţare şi a mijloacelor de învăţământ contribuie la creşterea calităţii actului didactic.
La Liceul ,,Elena Ghiba Birta” din Arad s-a desfăşurat, recent Cercul pedagogic al profesorilor care predau Religie ortodoxă în învăţământul liceal. Activitatea metodică, la care au participat cadre didactice din toate zonele judeţului Arad, a avut tema „Filmul religios- mijloc didactic folosit în predarea-învăţarea Religiei.”
Au fost prezenţi, alături de profesorii de Religie , diac. prof. Florin Sirca, inspector şcolar de specialitate, şi preot dr. Vasile Pop, consilier cultural în cadrul Arhiepiscopiei Aradului, din încredinţarea Înalt Preasfinţitului Timotei, Arhiepiscop al Aradului.
La începutul activităţii Cercului pedagogic, prof. Răzvan Surcel a predat la clasa a XII-a lecţia ,,Rolul tinerilor în apărarea vieţii”, utilizând filmul ca mijloc didactic. Mai exact, în prima parte a orei a prezentat elevilor câteva secvenţe, foarte sugestive pentru tema abordată, dintr-un film artistic care nu avea o temă dominant religioasă. Elevii şi-au exprimat argumentat opiniile şi au răspuns solicitărilor profesorului.
A urmat partea de analiză a activităţii didactice şi o dezbatere în legătură cu utilizarea mijloacelor moderne în actul de predare/învăţare/evaluare la orele de religie. Mai mulţi profesori au argumentat în favoarea unui demers didactic apelând la facilităţile oferite de mijloacele moderne, astfel încât lecţiile să fie atractive pentru elevi şi cu maximă eficienţă în procesul de predare/învăţare. Părintele consilier dr. Vasile Pop a subliniat că propovăduirea Cuvântului Mântuitorului Iisus Hristos şi, implicit, a valorilor creştine se poate face şi prin utilizarea noilor tehnologii din comunicare şi mass-media. Inspectorul de specialitate, diac. prof. Florin Sirca, a îndemnat participanţii la activitatea metodică să utilizeze filmul în cadrul orelor de religie, dar cu măsură şi adaptat nivelului de pregătire al clasei de elevi. Concluzia, pentru cei mai mulţi profesori, a fost că mijloacele moderne de învăţământ şi filmul, în mod deosebit, pot contribui la creşterea calitatăţii actului educaţional dacă sunt folosite într-o manieră adecvată temei şi colectivului de elevi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!