La scurt timp după ce informația că Regio Călători SRL intenționează să se retragă de pe ruta Ineu-Brad începând cu 1 ianuarie 2021 a apărut în presa locală, Florin Cazacu, primarul municipiului Brad și Florin Tripa, deputat de Arad, au transmis scrisori către Regio Trans, Ministerul Transporturilor, Autoritatea pentru Reforma Feroviară și SNTFC CFR Călători SA. Ambii reclamă faptul că odată desființată această linie, locuitorii din zeci de sate vor rămâne „rupți de lume”. „Astfel de operațiuni lasă locuitorii fără alternative de deplasare regională, micșorează traficul feroviar, atât de promovat la nivelul UE și propulsează transportul rutier în pofida numărului mare de accidente de pe șosele și a aglomerării acestora”, spune Florin Tripa, deputat de Arad. „I-am cerut ministrului Bode să procedeze la adoptarea unor măsuri de urgență pentru dezamorsarea acestei situații critice, adresând ministerului întrebarea legitimă dacă au fost identificate soluții și bineînțeles dacă există negocieri cu un alt operator feroviar care ar putea înlocui Regio Călători”, adaugă deputatul. Întrebările către ministrul transporturilor, Lucian Bode, au fost transmise sub formă de interpelare.
De cealaltă parte, primarul municipiului Brad, din județul Hunedoara, Florin Cazacu, a semnalat într-o scrisoare transmisă către Regio Călători, Guvernul României, Ministerul Transporturilor, Autoritatea pentru Reforma Feroviară și SNTFC CFR Călători SA că „o situație similară s-a înregistrat pe ruta Brad-Deva în anul 1997, când linia de cale ferată a fost scoasă din funcțiune și dezmembrată, rămânând activă doar ruta Brad-Arad”. Totodată, acesta speră ca autoritățile să țină cont „de faptul că Stația CFR Brad, o clădire emblematică construită la finalul secolului XIX, a fost recent renovată”.
O istorie bogată
Calea ferată Sântana-Brad, pe care se regăsește și tronsonul Ineu-Brad, a fost inaugurată în anul 1896, pe 6 decembrie. Primul sector a fost construit în trei etape: Arad-Sântana-Pâncota, inaugurat la 1 februarie 1877, Pâncota-Ineu, inaugurat la 10 mai 1877 și Ineu-Sebiș, inaugurat la 25 septembrie 1881. Sectorul Sebiș-Brad a fost și el construit tot în trei etape: Sebiș-Gurahonț, inaugurat la 5 decembrie 1889, Gurahonț-Hălmagiu, inaugurat la 7 noiembrie 1895, Hălmagiu-Brad, inaugurat la 6 decembrie 1896. Baronul Boros Beniamin, inginer și proprietar al satului Gurahonț, este cel care, în 1873, a proiectat calea ferată dintre Arad și Brad. Tot el a și supravegheat construirea căii ferate.
Trimite articolul
XNormal ar trebui un alt operator care sa preia în întregime traseul Arad Brad.Nu numai bucățile,porțiunile rentabile.Ar fi cazul urmatorul operator sa aibă și niște vagoane din secolul 21.UE vrea mobilitatea lucrătorilor prin circulație feroviara pt reducerea poluării.
Haita de Fier Vechi de Neoprit. Chiar ati crezut minciunele lui Orban precum trenurile vor circula cu 160 km/ora???
-
Stimate tovarase Stefan; trenurile chiar circula din 2013 in Romanica cu 140km/h pe magistrala Bucuresti -Constanta si cam din 2011 pe magistrala Bucuresti-Campina! Tronsoanele de cale ferata reconstruite total pentru viteze maxime de 160 km/h trenuri calatori si 120km/h trenuri marfa sunt; Bucuresti-Constanta; Bucuresti-Ploiesti-Campina-Predeal.In constructie (aproape de finalizare 90% executat deja)magistrala Sighisoara-Simeria, in proportie de 50% executat tronsonul Simeria-Ghioroc-Km 614 (tronson care parcurge vreo 40 km din 130km Ghioroc-Simeria complet pe alt amplasament -cand pe stanga cand pe drepta cursului raului Mures-si care tronson implica construirea a 9 poduri noi peste Mures-unele deja finalizate- si a doua tuneluri!S-a dat startul si la constructia ultimului tronson neexecutat pe traseul Arad-Brasov, adica tronsonul Sighisoara-Brasov (impartit in trei loturi), tronson pe care se va construi cel mai lung tunel cfr din tara in lungime de circa 7 km! Pentru ca viteza de 160 km/h impune o alta geometrie in plan a aliniamentului de cale cfr s-a impus reconstructii totale a unor zone de cale deosebit de sinuoase si de aici multimea de poduri, tunele, etc.1De exemplu intre Lipova-Ilia noua cale ferata reconstruita numai urmareste meandrele muresului ci pur si simplu le taie trecand cand pe o parte cand pe alta a Muresului!! De aici si cele 9 poduri peste Mures aflate in diferite faze de constructie!!! De ce tovarase Stefan mergem doar cu 140km/h viteza maxima inca in Romanica desi UE ne-a finantat cu 85% pe toate tronsoanele reconstruite prezentate mai sus? Pentru ca nici astazi nu avem material rulant pentru asemenea viteze (vagoane+locomotive) si pentru ca nici pana astazi (de 10 ani ne tot chinuim) nu s-a reusit inca implementarea sistemului european ERTMS2 de semnalizare pe magistralele reconstruite (terasament+linie) pentru 160 km/h!!! Mai uita-te si tu tovarase Stefan pe forumul peundemerg sectiunea Feroviar-coridorul Rin-Main Dunare-Arad-Constanta si vei vedea mii de poze si filmulete cu stadiul santierelor prezentate de mine mai sus!!! Asa ca nu mai vorbi tovarase pe aici doar ca sa vorbesti…….
Daca se suspenda aceasta portiune de cale ferata in cateva luni mai ramane numai terasamentul ,totul va disparea .Deja colectorii de fier vechi isi freaca mainile.