Incidentul care a blocat traficul rutier între municipiul Arad şi Vladimirescu, în urmă cu o săptămână, a fost cercetat de către responsabilii din cadrul Regionalei CFR Timişoara. Noile explicaţii care ne-au fost oferite arată că a fost vorba de o problemă tehnică la instalaţii, nu de manevre pe calea ferată care ar fi declanşat sensozii şi ar fi pornit semaforul, având consecinţă blocarea traficului rutier.
Noile explicaţii
După publicarea articolului pe www.aradon.ro, surse din cadrul CFR Arad ne-au spus că explicaţiile oferite în 21 iunie de către oficialii din Bucureşti ai CFR nu au legătură cu realitatea. Ni s-a spus că un angajat neatent ar fi fost de vină pentru blocarea traficului, pentru că nu ar fi intervenit pentru oprirea semaforului de la trecerea peste calea ferată când a constatat că nu trece niciun tren. Totuşi, reprezentanţii Regionalei CFR Timişoara, cărora le-am prezentat aceste informaţii, susţin acum o a treia varinată, adică nici cea prezentată iniţial de Bucureşti, nici “bârfele” dinspre ceferiştii arădeni. Ei spun că sistemul a fost resetat în urma unui “deranjament”.
“Trecerea la nivel (TN) cu calea ferată la care faceți referire este situată la km 2+556, asigurând traversarea auto peste linia CF Arad – Aradu Nou și este prevăzută cu instalaţie de semnalizare automată fără semibariere (SAT), care emite semnale optice şi acustice la apropierea trenului, în scopul interzicerii circulaţiei rutiere, fiind monitorizată de către Instalația de Centralizare Electronică (CE) din Stația CF Glogovăț. În urma verificărilor efectuate, de către personalul de specialitate al secției CT2 Arad, s-a constatat că în data de 21.06.2022, în jurul orei 7:30, s-a produs un deranjament la echipamentele de electroalimentare a Instalației de Centalizare Electronică din Stația CF Glogovăț, fiind necesară repornirea acesteia. Este important de precizat faptul că, în timpul procesului de repornire, toate instalațiile de semnalizare de la trecerile la nivel, controlate de instalația CE Glogovăț, inclusiv instalația SAT de la trecerea la nivel situată la km 2+556, au trecut în stare de ‘închis’ (semnalizare de interzicere a traficului rutier prin pasaj)”, ne-a transmis Regionala.
Incidentul
Vă amintim că semaforul CFR de pe DN7 amplasat la trecerea peste calea ferată dintre municipiul Arad şi localitatea Vladimirescu a blocat traficul rutier 30 de minute, fără ca vreun tren să treacă pe acolo, formându-se coloane de maşini de câţiva kilometri, ceea ce a provocat nemulţumiri mari în rândul şoferilor. Incidentul a fost raportat şi comentat pe reţelele de socializare, unde şoferii s-au plâns că traficul a fost blocat “inutil”, iar unii dintre ei au întârziat la serviciu. Au fost blocaţi în trafic chiar şi candidaţi care mergeau la examenul de bacalaureat.
Un şofer a sunat la 112 să anunţe că nu trece niciun tren, dar după 30 de minute semaforul buclucaş s-a oprit, iar maşinile au putut trecere peste calea ferată.
Explicaţia iniţială
Purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, a transmis, în ziua incidentului, că cel mai probabil semnalizarea automată a pornit în urma unor manevre pe calea ferată în zona în care se află senzorii:
“Trecerea la nivel din imagini este dotată cu semnalizare automată, fiind situată într-o zonă de intersecție a liniilor de cale ferată cu liniile de tramvai (varianta Glogovăț). Fiind o zonă unde se înregistrează, în anumite intervale orare, un trafic intens, atât feroviar, cât și rutier, există posibilitatea ca bariera să se lase în poziția orizontală, în special în cazul în care, în stațiile adiacente TN, trenurile de marfă, care au în compunere mai multe vagoane, decât trenurile de călători, fac anumite manevre. Menționăm faptul că, bariera se ridică în poziția verticală, imediat ce trenurile de marfă încheie operațiunile de manevră executate în una din stațiile CF adiacente. Regretăm acest disconfort, care se înregistrează uneori în traficul rutier, însă conducătorii auto sunt obligați, conform prevederilor Codului Rutier, să respecte semnalizarea de la trecerea la nivel, indiferent dacă pe raza trecerii respective se fac doar manevre”, susţinea reprezentanta CFR, care s-a referit atunci la o barieră, deşi în locul respectiv există doar un semafor.
Trimite articolul
XNu ar fi mult mai simplu să schimbe distanta semnalului? Să se lase bariera cu 5-10 minute înainte să treacă trenul care oricum o face din inerție (cele electrice).Cât ar fi de simplu??
-
Auzi tu explicatie,manevre in statiile adiacente…Pai,ce frass stam noi la semafor(nu bariera),pana se fac manevre la Glogovat,ori Ar.Nou??sistemul asta prostanac nu vede de la distanta de 3-400 de metri intr-un sens sau altul daca vine trenul?ca si asa nu vine cu viteza luminii…si atunci sa se faca ROSU la masini si tramvaie,bata-va dzo.
-
Habar nu ai cum functioneaza un BLA – bloc de linie automat. Mai bine taci din gura si rumega !
-
Incompetenta si nepasare cat incape. In Romania stai la cozi kilometrice zeci de minute sa treaca o drezina cu doua vagoane amarate la trecerile la nivel. De atatia anu nu suntem in stare sa modernizam ceea ce tine de infrastructura feroviara, doar sa se fure si sa se distruga.
Ionica devoratorul este de vina
Pe vremea odiosului am avut ocazia să traversez Ungaria. Autostrada încă nu era.
Înainte de Kecskemet, pe drumul national, există o trecere peste CF.
CF este foarte circulată, drumul national idem (legătura Beograd-Budapesta),
Încă din acele vremuri sistemul era automat, te oprea cu cca 30-40 secunde înainte de trecerea trenului. După ce a trecut ultimul vagon, semnalul era pe liber.
Nici vorbă de blocaje sau staționare mai lungă de 1-2 minute.
La noi se închide cu 5-10 minute înainte de trecerea trenului și se deschide …. cca 1-2 minute după ce a trecut.
Inginerii noștri sunt mai proști ? sau legislația este cum este, mă întreb.
De trecerile la nivel nu mai vorbesc. La noi îți rupi mașina. La ei…. ( vă invit să apreciați dv)
P.S: nu-s ungur, doar constat faptele (asta-i pentru înjurătorii de profesie)