ARAD. Şi-au depăşit termenele de uzură, şi-au făcut treaba peste 20 de ani, iar acum vor fi casate. Vorbim aici despre mai multe mijloace fixe aferente haltelor Zimandu Nou, Almaş, Secusigiu şi din staţia de cale ferată Sântana care sunt propuse pentru disponibilizare. Într-un proiect de ordin de ministru al Transporturilor, pus recent la transparenţă, cei de la CFR explică de ce respectivele imobile şi sisteme de siguranţă vor fi scoase din uz. „Pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Timişoara sunt propuse pentru disponibilizare mijloace fixe aferente haltelor Zimandu Nou, Almaş, Secusigiu, respectiv staţiei de cale ferată Sântana, propuse pentru disponibilizare datorită gradului ridicat de uzură fizică, în condiţiile concrete ale activităţii acestea nemaiprezentând utilitate. Mijloacele fixe în cauză fac parte din categoria <Instalaţii fixe de siguranţă şi de conducere operativă a circulaţiei feroviare interoperabile şi neinteroperabile>, respectiv <Alte instalaţii şi clădiri aferente infrastructurii feroviare interoperabile şi neinteroperabile> şi reprezintă nouă clădiri de tipul cabine de acari”, se arată în proiectul Ministerului Transporturilor.
Totodată, pe lângă că vor fi scoase din uz, acele imobile vor fi scoase şi din inventarul CFR. Aşadar, o clădire are preţ de inventar de 649 de lei, alte cinci clădiri sunt inventariate la pachet la suma de 1.104 lei, o cabină SW are o valoare de inventar de 3.917 lei, iar alte două clădiri sunt evaluate, împreună, la 8.216 lei. Trebuie menţionat faptul că toate imobilele prezentate mai sus au fost date în folosinţă în anul 1998. „Menţionăm faptul că scoaterea din funcţiune a acestor mijloace fixe nu afectează circulaţia feroviară”, mai spun reprezentanţii CFR.
Trimite articolul
X,, cinci clădiri sunt inventariate la pachet la suma de 1.104 lei”
,,două clădiri sunt evaluate, împreună, la 8.216 lei”
Ma , fire-ar ea de contabilitate ! Astia n-au invatat nici macar pana acum ca trebuie evidentiate separat , bucata cu bucata ? MFP nu le da o amenda pentru nerespectarea legislatiei in materie ? Sau societatile de stat au scutire ?
Un popor de tămpiti. Unde vor sta caLatorii in așteptarea trenului. In ploaie ? Coinducerea iresponsabilă a CFR știe numai sa scape de trenuri.gari, linii ferate.In toată Europa e plin de trenuri cu un vagon. La noi se desființează tot.