Ministerul Transporturilor le-a dat temă de
casă sindicaliştilor. Oficialii de la
guvernare vor să disponibilizeze 11.000 de
angajaţi CFR, dintre care marea majoritate,
respectiv 8.500 de oameni, de la CFR Marfă.
Astfel, jumătate dintre angajaţii companiei
vor fi concediaţi, dar depinde de sindicate cum
vor decurge procesele de disponibilizare.
„Guvernanţii au cerut sindicaliştilor
să ia măsurile necesare pentru a
disponibiliza un număr de angajaţi. Eu sper
că vor exista nişte criterii după care
sindicaliştii se vor ghida în momentul
în care vor hotărî cine pleacă
şi cine rămâne”, a declara Florin
Matei, lider sindical al CFR Marfă Arad. Momentan,
nu se ştie câţi dintre angajaţii
arădeni vor fi concediaţi, urmând ca
aceste lucruri să se stabilească în
urma negocierilor.
Cu ochii pe lideri
Din spusele lui Matei, acum se va vedea cât de
bine intenţionaţi sunt liderii sindicali de
la nivel naţional. „Toţi ochii
CFR-iştilor sunt îndreptaţi acum asupra
liderilor de sindicat de la nivel naţional. Acum
se va vedea dacă ei chiar reprezintă
angajaţii care cotizează sau sunt
subjugaţi de conducerea ministerului. Eu vreau
să cred că vor lupta pentru oameni”, a
adăugat Florin Matei.
Vor salarii compensatorii
Din punctul de vedere al liderului sindical
arădean, reprezentanţii angajaţilor ar
trebui să lupte pentru acordarea salariilor
conpensatorii celor ce vor fi disponibilizaţi.
„Nu poţi pur şi simplu să iei un
om care a lucrat în CFR 20 de ani şi să
îl arunci în stradă, să îl
laşi fără serviciu. Eu, personal, asta
aştept de la liderii sindicali de sus, să
lupte pentru salarii compensatorii. Dacă nu vor fi
obţinute, înseamnă că liderii au
luat cotizaţia oamenilor degeaba, nu şi-au
dat interesul pentru soarta angajaţilor. Dacă
vor reuşi să negocieze acordarea salariilor
compensatorii, atunci jos pălăria în
faţa lor. Sunt nişte lideri buni”,
spune Florin Matei.
Criterii importante
Liderul sindical arădean crede că
reprezentanţii angajaţilor CFR ar trebui
să negocieze la sânge criteriile de
disponibilizare cu oficialii Ministerului
Transporturilor. „Din punctul meu de vedere,
două criterii ar fi de bază în
negocierile cu ministerul: competenţa la locul de
muncă şi disciplina. Apoi, ar trebui
ţinuţi în serviciu cei care au fost
loiali CFR-ului, care lucrează de ani buni. Nu
poţi să concediezi o persoană care a
lucrat 20 de ani la şină şi să
ţii un angajat cu o vechime de şase luni, un
an”, a încheiat Matei.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!