Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, prin Sucursala Regională de Căi Ferate Timișoara, a demarat proiectul de automatizare a trecerilor la nivel cu calea ferată de la km 12+550 (Zimandu Nou, pe DN79) și de la km 14+070 (ieșirea din Zimandu Nou spre Sântana), cu bariere automate cu semicumpene de tip BAT, proiect ce urmează să fie implementat în următoarele luni.
„Urmare a derulării şi finalizării procedurii de achiziție publică, în luna decembrie a anului 2018 a fost încheiat contractul de servicii pentru proiectare și execuție lucrări necesare modernizării celor două treceri la nivel”, a declarat pentru Jurnal Arădean/aradon Oana Brânzan, purtător de cuvânt al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.
Gata până în mai
Conform declarațiilor acesteia, ordinul de începere a lucrărilor de proiectare și execuție a fost emis la mijlocul lunii ianuarie, urmând ca în termen de maximum 60 de zile – până undeva în luna martie – să fie finalizat și predat proiectul tehnic. Proiectanții sunt cei care vor și executa lucrarea. Dacă pentru proiectare au timp 60 de zile, aceștia vor avea alte 62 de zile pentru execuție, astfel că totul ar urma să fie finalizat până cel târziu pe 14 mai 2019.
Ce fel de bariere
Barierele automate cu semicumpene de tip BAT sunt compuse din două semnale-de avertisment rutiere, amplasate pe fiecare parte a trecerii la nivel, de regulă pe dreapta sensului de mers al căii rutiere; sonerii sau sirene montate pe catargele semnalelor de avertisment rutiere; semibariere automate; semnale de avarie pe calea ferată cu ajutorul căreia se opreşte automat circulaţia feroviară în cazul neînchiderii barierei datorită unor defecţiuni tehnice, sau neautomat prin acţionarea unui buton în cazul blocării unui vehicul pe trecerea la nivel.
Modificări și la Nădab
De curând, CFR a organizat o licitație publică și pentru reabilitarea trecerii peste Calea Ferată 328 Arad-Oradea de la km 39+220, de la Nădab. Momentan, aceasta este semnalizată doar cu indicatoare rutiere, iar cei de la CFR au în plan montarea de instalații de semnalizare automată cu lumini roșii sclipitoare (SAT). Pe lângă asta, vor înlocui și dalele de beton cu dale elastice, șinele din zonă și traversele din beton.
Citiți principiile noastre de moderare aici!