Mai generoasă de sărbători. Primăria Arad le face un cadou frumos chiriaşilor care sunt cu plata la zi. Pe ordinea de zi a şedinţei de marţi a Consiliului Local Municipal s-a regăsit şi un proiect de hotărâre care a vorbit de intenţia Municipalităţii Arad de a prelungi contractul de închiriere a celor care sunt buni platnici cu încă trei ani de zile. Aleşii municipali au fost chemaţi să voteze şi au votat proiectul privind prelungirea contractelor de închiriere pentru spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, iniţiativa aparţinând Primarului Municipiului Arad, prin Serviciul Administrare Patrimoniu din cadrul Direcţiei Patrimoniu. Ea vine însă în baza solicitările chiriaşilor înregistrate la Primărie de a prelungi aceste chirii, iar mai apoi a analizei rapoartelor comisiilor CLM Arad.
Pe acte adiţionale
Propunerea Primăriei Arad a fost generoasă, dar nu oricum, ci cu anumite condiţii: „Se aprobă prelungirea contractelor de închiriere ajunse la termen, cu o perioadă de 3 ani, pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, acelor chiriaşi care au solicitat, folosesc efectiv spaţiile, au chiria achitată la zi şi şi-au îndeplinit toate celelalte obligaţii contractuale şi legale privind spaţiul închiriat”.
Tot în proiectul care va deveni în câteva zile hotărâre se indică şi faptul că aceste contracte de închiriere prelungite încetează înaintea împlinirii termenului de 3 ani în cazul restituirii imobilului în baza Legii nr. 10/2001 sau a vânzării în condiţiile legii, dar şi faptul că obligațiile locatarului se completează cu literele g) şi h), litere care impun obligaţii noi în sarcina chiriaşilor: „lit. g – să respecte reglementările tehnice şi dispoziţiile legale de apărare împotriva incendiilor, prevederile Legii nr. 307/2006 privind apărarea împotriva incendiilor, cu modificările și completările în vigoare; lit. h) – să nu primejduiască prin deciziile şi faptele lor viaţa, bunurile şi mediul”.
Motivele prelungirii contractelor
Care este motivul propunerii de prelungire a contractelor deja existente şi respectate ad literam? Faptul că „majoritatea contractelor de închiriere pentru spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă expiră la 31.12.2016”, faptul că e vorba de spaţii „deţinute de către asociaţii, fundaţii, O.N.G. – uri, instituţii publice, societăţi comerciale” şi faptul că „titularii acestora au solicitat prelungirea termenului de închiriere”.
În raportul de specialitate care însoţeşte proiectul se vorbeşte şi despre faptul că totul va funcţiona astfel „până la un alt mod de gestionare al acestor spaţii, respectiv, restituirea către proprietar a celor notificate în baza Legii nr. 10/2001, fie vânzarea acestora conform prevederilor Legii nr. 550/2002”. Tot aici se menţionează şi faptul că „toate contractele şi actele adiţionale încheiate în ultimii ani au prevăzută clauza de eliberare a spaţiului, la data predării către proprietar a spaţiilor, clauză însuşită şi acceptată de către toţi chiriaşii”.
Cine sunt chiriaşii buni platnici
Cine sunt beneficiarii actelor adiţionale de prelungire a contractelor de închiriere şi despre ce spaţii este vorba? Despre spaţiul de pe Calea Aurel Vlaicu, bl. Z17, ap. 26, aflat în chiria Bibliotecii Judeţeane Arad, despre spaţiul de pe stada Andrei Şaguna nr. 97, ap. 3, închiriat de Bogdan Corin, despre spaţiul de pe Cicio Pop 17, ap. 4, închiriat de P.A.E.M., despre spaţiul de pe Constituţiei 1a, ap.1B, închiriat de Ardelean Corneliu, despre spaţiul de pe Dunării nr. 17, închiriat de Parohia Romano Catolică, despre imobilul de pe Episcopiei nr. 32, ap. 5, al Fundaţiei Româno Germane, despre spaţiul de pe strada Episcopiei nr. 32, ap. 4, închiriat de Asociaţia Protecţia Consumatorilor, dar şi despre spaţiul tot de pe Episcopiei nr. 32, ap. 5, închiriat de I. T. M., şi cel de pe Episcopiei nr. 34, închiriat tot de I. T. M.
La toate acestea se mai adaugă pe lista bună spaţiul de pe L. Blaga nr. 13, ap. 19, afla în chirie la Amicii Regelui Mihai, spaţiul de pe Lucian Blaga nr. 13, ap. 4, aflat în chirie la Asociaţia pentru ajutorarea şi protejarea handicapaţilor cardiaci operaţi din România, spaţiul de pe Lucian Blaga 21, ap. 1, închiriat de Asociaţia Profesională a Administratorilor. Tot pe lista cu chirii plătite la zi se regăsesc şi spaţiul din Micălaca Bl. 108/B, ap. 30, închiriat de Asociaţia Micălaca, spaţiul din Micălaca bl. 246, ap.18, închiriat de Biblioteca Judeţeană Arad, cel din Micălaca, bl.329/B, ap.35, înhciriat de D.R.G.F.P., cel din Piaţa Plevnei nr. 2, ap. 12, închiriat de Asociaţia Surzilor, despre spaţiul de pe strada Academia Teologică nr. 3, ap. 3, închiriat de Direcţia de Sănătate Publică, despre spaţiul de pe Bulevardul Revoluţiei nr. 50, et. I, închiriat şi plătit la zi de Oficiul de Protecţia Consumatorilor, cel de pe Revoluţiei nr. 50, et. I, închiriat de Fundaţia I. Slavici, despre spaţiul de pe Revoluției nr. 55, ap. 8A, închiriat de Imo Management S.R.L., despre spaţiul de pe Dr. I. Georgescu nr. 6, ap. 10, închiriat de Aeromodel Club, dar şi despre spaţiul de pe Tribunul Dobra nr. 2, ap. 5, închiriat de Casa Judeţeană de Pensii, cel de pe Vârful Cu Dor nr. 15, ap. 2, închiriat de Asociaţia Chinologică, cel tot de pe Vârful Cu Dor nr. 15, ap. 4, închiriat de Asociaţia Apostolică Efes, cel de pe Vasile Goldiş nr. 6, Ap. 3, închiriat de UVVG, cel tot pe de V. Goldiş nr. 6, ap. 6, închiriat de D.R.G.F.P., spaţiul de pe strada Dornei nr. 19, închiriat de Dr Jurculeţ Irina, cel de pe Dornei nr. 19, închiriat de Dr. Lupuţi Florina, de spaţiul de pe strada Dornei nr. 19, închiriat de Prompt Medica S.R.L. La toate acestea se adaugă şi spaţiul de pe Andrei Mureşanu nr. 11, ap. 2, închiriat de „Electra” S.R.L., spaţiul de pe Petru Rareş bl. R3, ap. 18A, închiriat de Poşta Română şi spaţiul de pe strada Poetului nr. 1, închiriat de A.F. „Pietrar”.
Mai exact, per total, este vorba de o listă cu 32 de chiriaşi care sunt buni platinici şi cărora Primăria Arad are de gând să le prelungească contractele cu încă trei ani.
10 hotărâri pe temă
În anii anteriori, prelungirea contractelor de închiriere s-a făcut în baza Hotărârilor Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 16/12.02.2007, nr. 374/20.12.2007, nr. 356/22.12.2008, nr. 3/21.01.2010, nr. 329/10.12.2010, nr. 34/06.02.2012, nr. 282/20.12.2012, nr. 299/23.12.2013, nr. 362/29.12.2014 și nr. 384/2015, adică a zece hotărâri de gen.
Cea ma mare chirie
Chiriaşul care plăteşte cea mai mare chirie Primăriei Arad dintre cei amintiţi mai sus este Direcţia de Sănătate Publică, cu o factură la chirie de 330,4 de euro pe lună. Direcţia în cauză ocupă însă şi cel mai mare spaţiu: 627,3 mp. Cea mai mică chirie o plăteşte dr Irina Jurculeţ, sub 5 dolari pe lună pentru un spaţiu de aproape 60 de mp închiriat pe strada Dornei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!