Patru dintre acestea vor lega judeţul nostru de Timiş, iar una de Bihor. Este vorba despre drumurile Sânpetru German – limită de județ Timiș (spre localitatea Gelu), Neudorf – limită de județ Timiș, Lipova-Șiștarovăț-Cuvejdia, Zăbalț – limită județ Timiș şi Bârsa-Moneasa-limită de județ Bihor. „Realizarea legăturilor cu județele limitrofe este importantă pentru mobilitatea forței de muncă sau, în cazul stațiunii Moneasa, pentru a lega un obiectiv de interes județean de un drum care poate asigura un flux mai mare de vizitatori. Ne-am concentrat cu precădere pe legăturile înnoite cu județul Timiș, pentru că zona de sud a județului Arad este astfel legată de Autostrada A1 prin drumuri modernizate, ceea ce înseamnă că locuitorii de acolo pot beneficia de dezvoltarea localităților mari din județul Timiș, așa cum și cei din Timiș pot ajunge mai ușor la Lipova, respectiv în zona de Banat a Aradului. Prin aceste investiții am vizat dezvoltarea unor zone care din păcate sunt încă atrofiate. Prin creșterea mobilității oferim și investitorilor posibilitatea de a se stabili pe Valea Mureșului, unde există suficientă forță de muncă și oameni harnici, dornici să muncească. Asta înseamnă fie că eliminăm în unele cazuri naveta, fie că reducem considerabil timpul dedicat navetei. Și nu în ultimul rând, se circulă în condiții mult mai sigure pe drumurile noi”, a spus Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, referitor la cele cinci legături noi. Dacă vorbim în cifre, drumurile menţionate mai sus au o lungime totală de aproximativ 75 de kilometri, iar lucrările pentru modernizarea lor au costat 150 de milioane de lei, marea majoritate a fondurilor venind de la Uniunea Europeană sau de la Guvern, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.
Trimite articolul
XIntre Gelu si Sanpetru German, portiunea din judetul Timis este drum agricol, adica 2 urme de roti cu iarba pe mijloc. Cand ploua nu se poate trece pe acolo cu o masina obisnuita.
Ma intreb cand se vor misca cei din CJ Timis sa asfalteze portiunea lor de drum, ca sa putem avea o scurtatura complet asfaltata de la Pecica la Timisoara.
-
Ce-ar fi sa va finantati singuri infrastructura si nu tot ce se construieste sa fie finantat pe spinarea uniunii Europene, adica spinarea contribuabilului german, olandez, austriac et. In timp ce nemtii contribuein medie cu 130€/cap de locuitor romanii primesc 180€/pe cap de locuitor din bugetul EU.
-
Cu ce te deranjaza pe tine faptul că nemții finanțează construcția de drumuri? Mi se pare normal sa o facă din moment ce au cumpărat mai mult de jumătate din pământul arabil al tarii. Au nevoie de drumuri bune că să poată circula cu tirurile să-și ducă grânele; iar tu nu fi răutăcioasă că trăiești în România și poate circuli și tu cu mașina pe drum.
-
Hooo, hooo…, incetisor cu mila pt contribuabilul occidental!
Pt. ca:
1. Si ei, la randul lor, s-au ridicat cu celebrul Plan Mashall, din contributiile americanilor;
2. Fi linstită ca IN TOATE PROIECTELE majore in care sunt fonduri UE, daca “caști ochii” vezi ca majoritatea firmelor care executa lucrarile sa care furnizeaza materialele/echipamentele , sunt din UE , nu din Romania;
3. Chiar daca in cifre brute, Romania contribuie cu mult mai putin decat restul tarilor UE, in valori reale Romania CONTRIBUIE CU MULT MAI MULT decat pare, la bunastarea UE:
– este o piata de desfacere considerabilă pt produse, de multe ori de o calitate mai slaba decat cele Occidentale, la un pret identic sau mai mare (si aici includ TOATA categoriile de produse, inclusiv cele bancare, energetice, industriale, agricole, etc.);
– insușirea GRATUITA a unei mase mari de “creiere” (specialisti din toate domeniile), scolarizati pe cheltuiala Romaniei (aici nu vorbim ca statul român e impotent si nu stie ce sa faca cu ei, ci CINE A CHELTUIT cu formarea lor);
– asigurarea de forta de munca priceputa, capabila si calificata pt munci grele si neplacute, PE CARE CETATENII OCCIDENTALI NU VOR sau nu sunt capabil sa le faca, de multe ori oe bani f. putini!
Etc.Asa ca, in concluzie, nu le plange tu de milă Occidentalilor din UE, pt ca, din TOATE AFACERILE, ei “își iau partea leului!”
-
Esti proasta si mai si semnalizezi. Știi ce zic ?
-
E bine ca vom avea legaturi rutiere cu judetele vecine cu conditia ca si judetele vecine sa procedeze la fel. De exemplu Bârsa-Moneasa-limită de județ Bihor are in continuare in Bihor (spre ce localitati din Bihor va rog?) vreun drum rutier acceptabil?
-
Drumul acesta era un drum forestier pe care încă din anii ‘80 pe timp de vara puteai circula cu atentie si ajungi in drumul european Oradea – Beiuș – Brad la cîtiva km de Lunca o localitate din care drumul se ramifică spre Arieșeni. Din păcate politicienii (de doi bani de atunci și de acum) vremurilor au folosit acest drum ca un capital electoral promițând localnicilor asfaltarea acestui drum. Dacă acest drum se va putea folosi în orice condiții atmosferice scurtează legătura cu județul Bihor (care până astăzi se face prin Gurahonț – Vârfuri – Măgulicea) cu cel puțin 70 de km.
Dacă CJ Arad s-ar mișca mai cu talent ar fi și mai bine,legat de limita Ar-Tm unde Timișoara e aproape gata cu turnarea asfaltului iar Arad nici măcar 1 buldozer sau vreun camion cu piatra trimis pe zona,posibil așteaptă sa facă Tm și partea Aradului căci de ani de zile nimic pe aceasta bucata de drum…au început de câteva luni doar cu vorbe,fizic nu vedem nimic doar căci băgăm bani in reparațiile mașinilor…sau mai apar in vizita din greseala pe Zina înainte de alegeri cu bla bla și vorbe in vânt…
-
Vorbim de AR(Cuvesdia)—TM(Brestovat—> A1)
Am circulat ieri pe DJ 572, dinspre Buzias inspre Lipova. Ca prostu’! Credeam ca daca este DJ o fi si asfaltat…
In Judetul Timis mai au aproximativ 8 km si se lucreaza!
In Judetul Arad n-am vazut vreun utilaj sau muncitor…
-
Barsa si Moneasa sunt ambele in judetul Arad. Care e drumul interjudetean ? Vorbim sa nu tacem ?
-
mai stefane cine a spus ca Barsa si Moneasa nu sunt ambele in judetul Arad? Sau ca intre ele e drum interjudetean? Daca nu esti in stare sa citesti atent niste randuri mai bine sa te abtii sa scrii aiureli
-
SE VEDE CA SE APROPIE ALEGERILE ! MAI MISCA SI C.J.ARAD CATE CEVA ! APOI 4 ANI BEZNA TOTALA ! MAI APARE LUMINA NOASTRA FALCA DIN CAND IN CAND ! PANA CAND …….???
va avea? cand?