ARAD. În masterplanul de trafic al municipiului Arad nu se prevede realizarea parcării în spatele Primăriei, în ciuda faptului că administraţia face trimitere la acesta pentru justificarea intenţiei de a „muta la etaj” verdeaţa din Parcul Eminescu. Pentru o mai bună informare, vă prezentăm propunerile concrete din masterplanul de trafic al Aradului, realizat în 2010-2011 de specialiştii germani. Aici se face vorbire de necesitatea realizării a 5 parcări: patru subterane şi una supraterană, cu mai multe etaje.
Ca „măsuri pe termen mediu” consultantul german a propus „proiectele care urmează să fie realizate între 2016 şi 2025, pe baza asumării realizării de parcuri auto”: parcarea subterană “Piaţa Avram Iancu” – care este aproape de a fi scoasă la licitaţie; parcarea subterană “Primărie/Piaţa Revoluţiei” şi parcarea pe mai multe etaje în vestul Bulevardului Revoluţiei /nord; parcarea subterană “Piaţa Catetralei” şi “Piaţa Pompierilor”; respectiv, parcarea subterană “Str. I.C. Brătianu”.
În faţa Primăriei
Astfel, parcarea subterană de sub Piaţa Revoluţiei este prevăzută „în zona din faţa Primăriei” şi nu în Parcul Eminescu! Aici „aproximativ 600 de locuri de parcare pot fi realizate într-un garaj subteran cu două nivele. Intrarea şi ieşirile pe rampe paralele sunt propuse spre/dinspre Bulevardul Revoluţiei (spre / dinspre nord) şi spre / dinspre est prin Str. Romul Veliciu (intrarea) şi Str. Alexandru D Xenepol (ieşirea)”, precizează specialiştii germani.
În spatele Teatrului
În ceea ce priveşte parcarea subterană în Piaţa Avram Iancu, spune consultantul german, „Municipiul a pregătit deja planuri preliminare ale acestei parcări cu un singur nivel subteran, cu aproximativ 300 de locuri de parcare. O extindere a garajului cu intrare / ieşire spre / dinspre strada N. Bălcescu poate permite realizarea unui spaţiu de parcare pentru aproximativ 400 de autoturisme. Nivelul de calitate al ambelor parcări subterane ar trebui să corespundă cu nivelul de design ridicat al pieţei din faţa Primăriei, şi al calităţii arhitecturale din Piaţa Avram Iancu. Un exemplu asemănător, poate fi parcarea subterană “Rathaus” (Primăria), din oraşul Ulm. Intenţia celor din Ulm a fost de a crea un mediu care să evite aspectul frecvent dezgustător al multor parcări subterane şi de a crea un spaţiu cu o calitate de agrement favorabilă”.
Catedralei şi Reconcilierii
În ceea ce priveşte „parcarea subterană sub Piaţa Catedralei şi sub Piaţa Pompierilor (Parcul Reconcilierii), se propune să se realizeze două garaje subterane cu două nivele, cu o capacitate de cca. 750 de locuri de parcare, fiecare. Garajele ar trebui să fie conectate printr-o legătură subterană. Intrările şi ieşirile sunt propuse spre / dinspre sud, până la strada Preparandiei / strada Dornei şi spre / dinspre strada Ion Calvin. Parcurile auto pot fi construite unul după altul”.
Patru etaje
În studiu se prevede o parcare cu patru etaje pe terenul de pe partea de vest a B-dului Revoluţiei şi la sud de strada Mircea Stănescu (n.r. – undeva în zona din spatele fostei Poşte Mari). „Capacitatea acestei construcţii de parcare ar putea fi de până la 1.200 de locuri de parcare. Intrarea şi ieşirea ar trebui să fie realizată spre / dinspre Bulevardul Revoluţiei şi spre / dinspre Strada Tudor Vladimirescu”.
Două etaje sub pământ
S-a mai prevăzut o parcare subterană cu două etaje lângă Strada I.C. Brătianu (n.r. – în zona din apropierea magazinului Ziridava, partea spre mal). „Acest garaj subteran cu intrarea şi ieşirea spre / dinspre est (n.r. – str. Vasile Milea) poate fi construit cu o capacitate de cca. 200 locuri de parcare”, se precizează în document.
Citiți principiile noastre de moderare aici!