Jurnal arădean/ Aradon a scris încă din luna martie a acestui an despre intenţia Primăriei de a institui cinci noi taxe speciale pentru arădeni. La vremea aceea, proiectul de hotărâre vizând aceste taxe se afla la transparenţă. Subiectul a revenit în actualitate acum, când a fost trecut pe ordinea de zi a şedinţei ordinare a CLM din 30 aprilie.
Taxele
Iată şi taxele propuse de Executivul Primăriei: 1.Taxa specială aferentă verificării documentației depuse în vederea obținerii Acordului privind racordul la rețelele tehnico-edilitare – 100 lei; 2.Taxa specială aferentă verificării documentației depuse în vederea obținerii Autorizației privind racordul la rețelele tehnico-edilitare – 100 lei; 3.Taxa specială aferentă verificării documentației depuse în vederea obținerii Avizului de intervenție – 100 lei; 4.Taxa specială pentru eliberarea Certificatului de agrement – 100 lei; 5.Taxa specială pentru obținerea avizelor de la deținătorii de utilități Taxa avizatorului – 10 lei + taxa avizatorului pentru anul 2020.
Taxele speciale se fac venit la bugetul local al municipiului Arad și se achită la casieriile Primăriei Municipiului Arad. Veniturile obținute din încasarea taxelor speciale vor fi utilizate pentru achiziționarea de dotări, materiale și servicii, precum și instruirea profesională a funcționarilor din cadrul Direcției Edilitare – Serviciul Întreținere și Reparații Căi de Comunicații Terestre și Biroul Spații Verzi, Mediu, dar şi a funcționarilor din cadrul Arhitectului Șef – Serviciul Dezvoltare Urbană și Protejare Monumente.
Bibarţ: „Nu se ia, ci se dă”
Evident, decizia Primăriei de instituire a celor cinci noi taxe speciale a fost taxată politic de opoziţie. Înainte de votarea proiectului de hotărâre în CLM, primarul Călin Bibarţ s-a simţit dator să ofere câteva explicaţii.
„Este puţin de Radio Erevan, adică nu impunem taxe noi și nu cresc taxele, ci scade ceea ce există. Mai exact: până acum, pentru orice branşament de gaz, de apă, de canalizare, cetăţeanul trebuia să îşi facă certificat de urbanism şi autorizaţie de construire, ceea ce însemna plată la arhitect, plată la Primărie, plată la Inspectoratul de Stat în Construcţii. În acest moment nu mai sunt necesare autorizaţii de construcţii şi certificate de urbanism şi sunt stabilite funcţie de situaţiile posibile existente. Adică: ai o casă în construcţie, până acum trebuia să îţi iei autorizaţie nu doar pentru casă, ci şi pentru branşamente; acum, pentru branşamente, depui doar o documentaţie la Primărie şi nu plăteşti decât 100 de lei faţă de câteva sute, cât plăteai înainte. Situaţia a doua: ai o casă mai de demult dar vrei să-ţi faci un branşament la gaz sau la canalizare, că nu ai avut, nu îţi mai faci autorizaţie de construire, nu mai plăteşti la Inspecţia în Construcţii, nu mai plăteşti taxele la Primărie, de autorizaţie, depui o documentaţie şi plăteşti doar 100 de lei. Situaţia a treia: ai branşamente, este o avarie şi trebuie intervenit şi se sparge în stradă, se depune o documentaţie şi se plăteşte 100 de lei; prea puţin e cazul unor oameni, asta e situaţia firmelor. A treia este o taxă pe care o plătesc firmele care au dreptul de a interveni o singură dată în existenţa lor şi e de 100 de lei. Şi ultima e de 10 lei în situaţia în care aveai nevoie de unele avize – de exemplu de la Mediu – şi nu mai doreşti să te duci tu să le obţii, depui la Primărie cu taxa pe care trebuie să o plăteşti la Mediu plus 10 lei şi se ocupă Primăria să îţi obţină avizele. Prin urmare, nu se ia, ci se dă” – a explicat primarul interimar Călin Bibarţ.
Aprobat
În ciuda votului „împotrivă” al lui Ionel Ciupe şi a abţinerilor aleşilor PSD şi a lui Marin Lupaş, proiectul de hotărâre privind instituirea unor taxe a fost aprobat graţie consilierilor PNL-UDMR. Aleșii care nu au fost de acord cu proiectul au însă justificările lor clare cu care au promis că vor reveni detaliat în viitorul apropiat.
Trimite articolul
XImi place
toti cei prezenti au masca dar primarul…BA! Bravo !
!1) Ai o casa veche si vrei sa te bransezi: depui documentatia + 100 lei verificarea documentelor..INTREBARE: cat va costa documentatia? fiindca nici pe aia nu ti-o face nimeni gratis ! Deci ti SE IA DE DOUA ORI: o data pe documentatie + taxa de verificare 100 lei
2) Faci o casa noua si platesti “doar ‘autorizatia de constructie ,iar pentru bransamente depui doar o documetatie a carei verificare costa 100 lei…INTREBARE: Cat va costa acea documentatie de bransare, fiindca nimeni nu ti-o face gratis? Se pare ca nu vei plati bransarea ,ci DOCUMENTATIA + taxa de verificare a ei.. Deci ,tot de doua ori se pare ca vei plati si aici;
3) Ai bransamente,dar intervine o defectiune, o fisurare sau spargere a conductei de bransament..Trebuie sa mergi la primarie, sa depui ,iar, DOCUMENTATIA+ taxa de 100 lei ..INTREBARE: a)Cat vei plati documentatia, fiindca nimeni nu ti-o face gratis ; b) Unde este OBLIGATIA DE GARANTIE A lucrarii ,care trebuie sa fie in sarcina autorului lucrarii de bransare si de ce nu AUTORUL LUCRARII DE BRANSARE sa plateasca aceste taxe aferente reparatiei, ci trebuie sa plateasca proprietarul care ar trebui sa BENEFICIEZE de garantie? .. … Prin aceasta masura se incurajeaza EFECTUAREA DE LUCRARI de bransare DE PROASTA CALITATE, , astfel incat aceste avarii sa se produca cat mai des,iar proprietarii beneficiari ai lucrarilor de bransare sa aiba de platit cat mai des acele taxe !
40) Aceste taxe vor fi folosite …”precum și instruirea profesională a funcționarilor ” …Pai cum asa?? De ce ,noi cetatenii trebuie sa le asiguram tot felul de traininguri ,unele utile,altele doar de agrement , pentru tot felul de functionari,functionarasi,sefi,sefuleti de pe la institutii ca : mediu, spatii verzi, arhitecti de la dezvolatare urbana -protejare monumente,reparatii/intretinere cai tereste, etc , functionarasi pusi pe acolo pe criterii politice,(dupa cum vedem prin presa), taietori de frunze la caini si plimbatori de hartii pe degeaba..adica ,SA LE PLATIM LOR HUZURUL !!
Ca atare, alta modalitate de a ne jumuli de bani, pe modelul PDL in perioada Petrov-boc, cand la fel ne-au jumulit si atunci, de ne-au zburat fulgii, mintindu-ne si asigurandu-ne ca totul se face in beneficiul nostru ! si evident ,cu indestularea clicii de partid si a clientilor politici ..
-
În cazul unei avarii, nu ai apă, curent, canalizare,…, cîte timp trece pt proiect? Cît pt aprobare din partea primăriei? Ca doar a nu trebuie să te speli cu zilele, si nici la WC nu mai ti urgent cu zilele… săptămînile..
Luindu-ne după aceste afirmații de-a dreptul imbecile,putem spune ca atunci cind,de exemplu,un hot ne baga mana în poșetă și ia portmoneul,sau iți sparge apartamentul,de fapt hoțul iti dă ceva,nu îți ia.Poate ar trebui sa si multumim.Vă dați seama unde am ajuns,curata concepție liberala.
De ce nu imi publicati comentariul? sau e cenzurat pentru ca deranjeaza?
Așa că votați PNL la următoarea alegere
Pln + Udmr??? Ha? Johanus si Ardealul? Fain!!!! Circ !!!
Sa va dea d-zeu sănătate sa trăiți ca prostii 100 de ani !
Da banii din noile taxe sa nu va ajunga de medicamente !
Hoților !
Mai da-ti afara din cei din administrație, sunt prea mulți, se lovesc la coate în timp ce joacă solitare .
si eu trebuie sa racordez din motive de distrugere a canalizari trebuie sa fac o alta reconectare la instalatia de canalizare ce voi face pentru ca tre sa sparg trotuarul si instalatori greu vin cu o solutie mai i ngenioasa avand in vedere si structurile caselor
A inceput pdl ul sa isi scoata cornitele!…..bravo ba…sper ca sa ne mai bage inca 5 taxe
POATE ASA NE LECUIM ODATA DE ACEASTA CLASA POLITICA CARE DE 30 DE ANI NE CAPUSEAZA.
PD, PDL, PSD, PNL, UDMR ….ACEASI MIZERIE !
SA VA BATA DUMNEZEU CAND PUNETI MANA PE PIX SI REDACTATI TAX SI IMPOZITE NOI. AMIN