ARAD. Hăul spre care se îndreaptă, puţin câte puţin, învăţământul românesc, reformele care nu fac decât să creeze mai multă confuzie printre elevi sau profesori, calitatea tot mai slabă a învăţământului, toate cele de mai sus l-au făcut pe Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad şi, totodată, prim vicepreşedinte al PNL Arad, să îi atace pe cei care conduc sistemul educaţional. Chiar dacă ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, este coleg de partid cu şeful CJA.
„Mi se pare că cele mai multe dintre măsurile de <reformare> a școlii românești sunt contra calității învățământului. Adică, să fiu foarte clar: nu sunt de bine, ci de rău! Sunt eliminate tezele, elevii nu mai pot fi exmatriculați, profesorii sunt evaluați de elevi (cei mai exigenți dascăli, desigur, vor avea probleme la finalul anului), s-au introdus vacanțe lunare. Ne putem întreba cui servește asta? Școlii sigur nu, elevilor nici atât, iar societății… ce să mai vorbim. Cred că reforma reală ar fi însemnat mai multă rigoare, mai multă disciplină, măsuri de redare a prestanței profesorilor! Școala să fie școală, nu simulare. Elevul să învețe ce înseamnă responsabilitatea, părintele să înțeleagă că dascălul este partenerul său în educarea copilului, nu adversar”, spune Cionca pe o reţea de socializare.
Mai departe, preşedintele Consiliului Judeţean crede că elevii nu au nevoie de mai multă relaxare, ci de mai multă exigenţă în şcoli şi solicită reintroducerea examenelor de admitere la liceu.
“Ar fi nevoie nu de mai multă relaxare, ci de mai multă exigență în școală. De restabilirea examenelor de admitere la liceu, de organizarea reală a învățământului profesional, cu cel puțin jumătate dintre absolvenții de gimnaziu dirijați să învețe meserie, nu să piardă timpul degeaba în licee unde nu reușesc să promoveze bacalaureatul nici 5% dintre candidați. Ar fi nevoie de reintroducerea examenelor de admitere la facultate, care să realizeze o selecție clară între valori. Și, nu în ultimul rând, de multă rigoare în facultăți, la examenele de licență și, mai departe, la studiile doctorale. Să înțeleagă tot românul că diploma de facultate nu este un accesoriu, ci o recompensă pentru munca grea, sacrificii și implicare. Și nu este o rușine să muncești fizic, pentru că un muncitor calificat este la fel de valoros ca un intelectual și poate câștiga chiar mai mult decât acesta. Este nevoie de mult mai multă practică, fiindcă astăzi accentul încă mai cade, aproape exclusiv, pe memorare. Avem tineri care vin să se angajeze, dar nu dețin cunoștințe practice minimale, absolvenți de nota 10, dar care la modul concret nu știu nimic în specializarea lor și pierd timpul învățând din mers, la locul de muncă, fiindcă școala nu i-a învățat deloc ce trebuia. Așa aș vedea eu reformarea învățământului, cu accent pe transmiterea de valori, atitudine și aptitudini, nu pe sustragerea de la educație”, mai crede Iustin Cionca.
Şcoala, instituţie populistă
Preşedintele CJA trage o concluzie dureroasă în postarea lui de pe pagina de socializare, spunând că el vede doar regres acolo unde ar trebui să fie progres.
“Deocamdată, școala devine și ea o instituție populistă, în care satisfacem dorința unei majorități prea relaxate și prea detașate de știința de carte; o instituție în care nu regăsesc mecanisme de încurajare a calității și de planificare a carierei. Acolo unde ar trebui să vorbim despre progres, eu încă văd regres”, a încheiat Cionca.
Trimite articolul
XCulmea tupeului! Să evalueze calitatea învățământului oameni care au profitat de slăbiciunile sistemului ca să ajungă doctori și licențiați care în realitate nu sunt în stare să se ridice mai sus de nivelul unei școli profesionale!
Orice om cu capul pe umeri isi poate da seama ca totul in guvernarea aceasta(ca si in cele precedente)este o cacialma: partidele s-au inteles intre ele,se ataca in presa si tv de ochii lumii,sa arate cat de grijulii sunt ,dar in realitate,exista o intelegere,tacuta sau nu,sa perpetueze starea de lucruri,avind avantaje evidente,spagile si plocoanele venind in serie.Asa ca totul nu este decat o mascarada intr-un stat esuat.Iar acest Cionca nu este decat un mic pion in jocul national,actionand la comanda,sa dea bine la locuitorii ce-i pastoreste.
Cel mai bun atac adresat ministrului Invatamantului.
Dar daca nu se iau masuri atunci e degeaba.Cred ca vor sa ajungem un popor de analfabeti ca sa poata sa ne conduca.
Excelente ideile/părerile. Dar,întreb,cine,a contribuit”la aducerea învățământului romanesc în actuala jalnică stare? Avem exemplul propriu a învățământului romanesc serios/puternic din trecutul(nu prea….trecut)și putem lua în considerare calitatea/experiența unor țări cu învățământ serios,puternic(vezi învățământul din Finlanda). Pe fondul acestora se impun urgent DEPOLITIZAREA ÎNVĂȚĂMÂNTULUI SI ÎNLĂTURAREA NEAVENIȚILOR/INCOMPETENȚILOR, STARPIREA CORUPȚIEI.
Cioncule, chiar tu te găsești să vorbesti de învațământ, tu care nu te ridici mai mult de nivelul clasei a-V-a ?!?!?!?!?! PS Cei de la cârma Ministerului Învățământului, Culturii, Dezvoltării etc sunt cam de teapa ta.
-
nu va e RUSINE??bani,bani si iar bani.voi stiti ce se cere la Arad?din a2-a zi de scoala?fondurile scolii si al clasei,bani pt ustensile de baie,pt stergerea prafului si alte casierite fictive ale claselor?bata-va dzeu de de de nesimtiti-ORBI!!
-
Lucian, rusine mare celor care au cerut ce ai scris mai sus dar rusine si tie daca le-ai dat vreun leu (ca nu te pot obliga) si rusine tie daca nu ai facut plangere la inspectorat. Cu totii ne plangem dar nimeni nu face nimic in aceasta privinta.
-
Este de apreciat opinia domnului Cionca. Sunt profesor și sunt perfect de acord cu ideile exprimate în acest mesaj. Învățământul, după legea lui Câmpeanu, se duce în cap.