Finalul de an marchează depăşirea perioadei de 1.100 de zile de la momentul în care Uniunea Europeană ne-a dat bani pentru modernizarea drumului Arad-Şiria-Pâncota, dar instituţiile statului au pus piedică după piedică acestui proiect. Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, spune că situaţia de pe acest drum trebuie să determine o schimbare la nivel naţional, în favoarea administraţiilor locale.
„Cea mai mare nemulțumire legată de anul 2019 o reprezintă drumul județean Arad-Șiria-Pâncota, unde lucrările nu au putut începe, deși Consiliul Județean a câștigat din fonduri europene banii necesari modernizării drumului. Piedicile birocratice, legile imperfecte, activitatea ruptă de realitatea din județe a unor instituții de la București au făcut ca lucrările să fie blocate, deși există toți banii pentru plata lor”, se arată într-un comunicat de presă transmis de CJA.
Lipsă de eficiență în instituții
„Este una dintre cele mai grave situații din România, după părerea mea, și nu numai din cauza calității drumului, ci și pentru că pune degetul pe o rană mare a statului român: lipsa de eficiență a instituțiilor de la București care ar trebui să ajute activitatea Consiliului Județean, dar din păcate nu numai că ne încurcă, dar ne și pun piedici”, a declarat Iustin Cionca. Preşedintele CJA spune că drumul va intra în lucru anul viitor. Numai că, asemeni şoselei dintre Pâncota şi Buteni, acolo unde se lucrează deja, şi drumul dintre Arad şi Şiria putea fi un şantier deschis.
1.100 de zile
Iustin Cionca reamintește şi faptul că au trecut peste 1.100 de zile de când Consiliul Județean a depus documentația pentru drumul județean Arad-Horia-Șiria-Pâncota. „Am vrut ca aici să se lucreze și noaptea, ca firma să demonstreze că are suficiente utilaje și muncitori și să acorde o garanție extinsă pentru lucrare, adică să își asume răspunderea pentru lucrare. Și ce au făcut instituțiile statului, în loc să ne ajute? Ne-au blocat. O spun și o repet cu supărare: ne-au blocat! Au blocat o investiție pe fonduri europene, cu pretextul că trebuie să dăm contractul firmei care oferă prețul cel mai mic, indiferent de consecințe. Am așteptat trei ani să primim undă verde pentru începerea lucrărilor, și când în sfârșit licitația a fost organizată, ne-am trezit în această toamnă că este contestată de firma care execută lucrări de întreținere pe drumul județean respectiv. Asta înseamnă altă amânare, până în primăvară. Sunt foarte dezamăgit, ceea ce se întâmplă pe drumul Arad-Horia-Șiria-Pâncota ar trebui să fie o lecție de predat la facultățile de Administrație Publică, despre greutățile pe care le are un Consiliu Județean, unde se muncește”, a mai spus Cionca.
Iar această contestaţie a ajuns, mai departe, în instanţă. După cum v-am anunţat deja, judecătorii au decis ca ofertele să fie reevaluate. Asta înseamnă alte întârzieri, alte posibile contestaţii.
A vrut covor asfaltic
Președintele CJA a explicat că a luat în calcul și varianta realizării unui covor asfaltic pe șoseaua dintre Arad, Șiria și Pâncota, dar legea nu permite ca, după o astfel de lucrare, timp de trei ani să se realizeze o intervenție pentru reabilitare. Iar fondurile europene câștigate pentru drumul respectiv trebuie consumate. „Dacă făceam covorul asfaltic și nu mai puteam începe lucrarea de modernizare timp de trei ani, pierdeam finanțarea europeană. Interesul nostru este ca drumul respectiv să fie modernizat”, a concluzionat Iustin Cionca.
Scump dar bun
„Am mai spus-o și repet: legislația românească, și susțin asta cu toată responsabilitatea, descurajează investițiile administrațiilor locale în infrastructură, prin reglementări stufoase și prevederi care împiedică încredințarea lucrărilor către firme care nu lucrează ieftin, dar lucrează bine”, mai spune preşedintele Consiliului Judeţean.
Trimite articolul
Xplangacios ,dar manipulator in acelasi timp,pecicanul ajuns sef! Pai sigur ca trebuie facuta licitatie si cel care face lucrul de calitate pe banii cei mai putini trebuie sa castige ! Pentru a nu fi servita cu prioritate clientela politica,dle Cionca,de aia se fac licitatii si,pe cale de consecinta,contestatii !
-
exista o condradictie in expozeul lu matale-calitate versus bani putini nu se exista,pretul cel mai mic a dus la toate lucrarile de cacat care se fac in romanica de la autostrazi la cel mai banal wc de scoala
-
Pai tie ti se par ieftine Stefane??? De garantie ai auzit??? Sigur, daca ceri 2 luni garantie asa si se face lucrarea. Ia baga in caietul de sarcini penalitati pentru proasta executie sa vezi cum se schimba treaba. Asa, se strica, repara ca nu-i costa mult. Paradoxul este ca avem smantana cu 6 luni garantie si autostrazi cu doua luni… Acuma o dau la intors, lor le convine stai linistit. Tu nu vezi ca nu sunt in stare sa marcheze macar drumurile??? Le dau cu var, semneaza receptia, platesc o caruta de bani si dupa o luna esti ca si pe camp. Deci cu asta chiar m-ai omorat. Cu preturi mici :)) Ia vezi cu cat se construieste la nemti si fac comparatii la salariile platite muncitorilor…
-
Pacat ca nam facut poze la drumul judetean sintea mare sepreus sa vada toti un lucru de 2 lei care e mai rau decit a fost inaite pur si simplu iese noroiul din piatra care abiea au bagato 30 la suta piatra si 70 la suta pamint si asfaltul de 5 cm bani spalati si am facut o sesizare domnului cionca chear la inceput a zis ca vine in control si na venit sau a venit si sia primit dreptul siau continuat tot la fel iar acum ie praf se circula cu 3 sau 4 km pe ora
-
-
stefane,proasta informare exista ,din pacate,din partea matale,…Iti aduc la cunostinta ca lucrarile pe autostrada Transilvania (afacerea Bechtel) au costat Romania foarte multi bani ,iar ,nu doar ca nu am avut nici o calitate ,ci am constatat chiar LIPSA cosntructiei..asa se intampla cand se dau lucrari cu dedicatie pt cineva! Sa stii ca de multe ori ,se poate obtine o foarte buna calitate la preturi rezonabile,trebuie sa fii CINSTIT SI DE BUNA CREDINTA…ai auzit de aceste doua concepte??? De cele mai multe ori am vazut,insa ,calitate proasta si la preturi foarte mari;asta atunci cand a fost servita clica de partid..si stii de ce? Trebuia introdus in costul lucrarii si VALOAREA SPAGII…
-
minciuni, minciuni, minciuni = PNL
Dle. Cionca, până acum, PSD-ul vă punea bețe-n roate, acum sunteți la putere. Faceți legi, faceți ce trebuie pentru electorat. Firmele ce au ca obiect de activitate contestarea sunt cunoscute. Să se inființeze un registru de firme “non-grata”, a căror participare la licitații să fie interzisă pentru că : Nu au mijloace, capacitate, subcontracteaza, decopertează după care încasează banii și abandonează șantierul, etc. Îi cunoașteți, …Îi cunoaștem. Sunt cei abonați la contracte, care căpușează de ani de zile și politicienii îi acoperă. Așa că nu vă mai plângeți. Voi le-ați dat nas. Acum s-au obrăznicit și-și bat joc de noi, plătitorii de taxe.
A,…uitasem. Pe șantierul Pâncota – Târnova nu s-a turnat niciun gram de asfalt asta dupa ce primarul Fărcașiu se lauda ca a vorbit el, știe el că la 1 nov. se va turna primul strat de asfalt. Faceți-va un bine și nu mai lansați “panglici” și gargară din asta ieftină.
Dle. Gherasim, setați data corect. Nu am ajuns încă în 30 decembrie 2020. Și…stați liniștit. Si peste un an veți scrie tot despre drumurile proaste ale Aradului. Pentru ca de 30 de ani nu s-a făcut mai nimic.
vad ca v-ati aprins,aveti impresia ca sint cretin si nu stiu in ce tara traiesc?eu nu am facut decit sa remarc, cu legea achizitiilor de cacat din romanica se ajunge la lucrari proaste,blocaje etc ca in mod paradoxal aceiasi lege ar putea genera lucrari de calitate,cum?prin caietul de sarcini, dar cum poti tu sef in administratie sa ajungi la ciubuc daca serviciul tehnic-care e plin de analfabeti -gindeste un caiet de sarcini care obliga constructorul sa foloseasca tehnologii performante si materiale de calitate? caietul de sarcini si controlul sint doua instrumente in mina contractorului de lucrari,credeti ca cionca nu stie?
un an nou mai bun va urez LA MULTI ANI
Și o lucrare cu preț mic poate fi de buna calitate. Cionca o da la întors că nu a putut el sa dea lucrarea la cine vrea el.Daca se scrie in caietul de sarcini o garanție de vreo 5 ani și penalități de intarziere atunci se va vedea daca licitația este pe bune. Dar la noi nu se vrea, așa ca se face licitație fara sa se scrie in caietul de sarcini garantii sau penalități , licitația este trucata că să iasă cine trebuie.Iar celor care au licitat un preț mai mic nu le rămâne decât să conteste licitația. In Romania trebuie dată o lege ca toate lucrările publice să beneficieze de o garanție minima de 3 ani iar firmele să repare pe banii lor lucrarea timp de 3 ani.Dar la noi nu se poate așa ceva că suntem conduși de hoți.
ARTICOLUL ESTE DATAT 30DECEMBRIE 2020 DECI MAI ESTE APROAPE UN AN IAR PINA LA 1 NOIEMBRIE MAI ESTE TIMP SIN CARE SE POATE TURNA ASFALT PE DRUMUL PINCOTA-BUTENI.DECI FARCASIU STIE EL CE STIE PINA ATUNCI POATE TERMINA SI EL PRIMARIA SI ATUNCI SA SE TAIE O SINGURA DATA PANGLICA PENTRU AMBELE LUCRARI