În sfârșit, un politician are curajul să pună punctul pe i: bucata de autostradă care lipsește între Margina și Holdea și care “rupe” în două autostrada Nădlac-Sibiu este o rușine națională. Invitat la televiziunea Digi24, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că, din fericire, deși cu mare întârziere, lucrările la acel ciot de autostradă, lung de aproximativ 10 kilometri, sunt în linie dreaptă, mai ales că finanțarea este asigurată prin Programul Național de Redresare și Reziliență.
„Este o rușine națională ce se întâmplă acolo, când intri pe autostradă de la Boița, înainte de Sibiu, în loc să mergi pe autostradă până la Nădlac, nu, ne dăm jos vreo 14 kilometri și apoi reurcăm. Eo rușine, s-a ajuns în această situație, îmi asum ce spun…în 2017 eram prim-ministru, atunci în cele 6 luni, cred că Răzvan Cuc era ministrul Transporturilor, l-am întrebat ce se întâmplă cu această bucată, el a spus că trebuie să construim pasaje pentru urși, deci o chestiune care ține de mediu (…) în acea perioadă nu existau urși, mă rog, cert e că trebuiau construite aceste pasaje pentru urși, neavând urși”, a declarat Grindeanu la Digi24.
Până în 2026
Acum, însă, ministrul Transporturilor este optimist și spune că, până în 2026 cel târziu, vom putea circula pe autostradă de la Nădlac la Sibiu.
„Am reușit să semnăm contractul, în această toamnă se termină faza de proiectare (…) astfel încât această rușine să fie…pentru că e o rușine, greu poți să accepți că din 2017 s-a dat ultima bucată de autostradă, dinspre Timișoara, de la Lugoj până la Margina, atunci s-a dat în circulație, de atunci nu s-a făcut absolut nimic. Faptul că se duce la execuție în această toamnă ne face să fim extrem de optimiști că prin finanțare prin PNRR se termină această investiție”, a spus Sorin Grindeanu la televiziunea la care a fost invitat.
„Autostrada urșilor”, cum este cunoscută, a intrat încă din această vară în faza de execuție. Licitația pentru realizarea celor aproximativ 10 kilometri de drum a fost câștigată de Asocierea SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL – S.C. SA & PE CONSTRUCT SRL – EURO-ASFALT d.o.o., având prețul de 1.826.845.634,11 lei, fără TVA. Conform condițiilor din Acordul de mediu, a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.
Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.
Trimite articolul
XDeci ca.37mil.€/km autostradá… nu stiu cum se calculeazá aceastá lucrare, cert este;
in Germania costul/km de Autobahn cu 3+1 benzi se ridicá la ca. 15mil.€/km.
Ce faceti cu diferenta tovarási ??? Vile private la budgetari in zoná muntoasá apropiatá??
Dar pe autorii acestei rușinii naționale și cu cât au fost ei recompensați pentru asta ii vom ști?
Rușine națională este și faptul că faceți 14 Km de autostradă în 3 ani. Și romanii din antichitate făceau drumuri mai repede ca voi
Ce ipocrit! Păi tovarășul Cuc, membru PSD, a reziliat contractul de execuție cu firma spaniolă, care ulterior a dat în judecată statul român pentru reziliere abuzivă. Și bineînțeles că a câștigat. Așa că tov. Grindeanu mai usor cu minciunile!
-
Exact!👍👍👍
Niciodată nu au fost urși în acea zonă. Am crescut acolo. Nici un bătrân din zonă nu a văzut nici un urs. Este o imaginație bogată a unora!
-
Urșii au fost în imaginația presei la momentul respectiv că nu se doreau tuneluri! Fără tuneluri ar fi ieșit niște deblee cât 15-20 etaje ale unui bloc.