NĂDLAC. Dimineaţa zilei de joi a fost una tensionată în Nădlac, pe DN 7, acolo unde şoferii de TIR-uri au luat o măsură drastică: au blocat circulaţia pe drumul naţional, protestând astfel faţă de alţi conducători auto care nu respectă, se pare, nici legea şi nici bunul simţ. La concret vorbind, situaţia mocnea de câteva luni bune, de când mai multe societăţi româneşti au început să exporte agregate minerale, respectiv nisip, balast şi pietriş, către Ungaria. Agregatele sunt folosite la realizarea autostrăzii ce urmează să lege Mako de Nădlac. Până aici, nimic ieşit din comun. Problema a apărut în momentul în care şoferii de autobasculante încărcate cu nisip au decis să nu mai stea la coadă pentru a ieşi din ţară, cum fac TIR-iştii, ci au început să treacă pe lângă coloanele de camioane. Şi asta pentru că şoferii cu agregate trebuie să efectueze zilnic 4-5 curse, iar aşteptarea la controlul de frontieră ar fi împuţinat numărul curselor. Totul, sub ochii îngăduitori ai vameşilor maghiari. Regula s-a schimbat însă de joi, când, se pare, în urma unei sesizări de sus, vameşii maghiari au început iarăşi să ia la amănunţit toate camioanele cu prelată, iar întâietatea şoferilor ce transportă balast a căzut de pe lista de priorităţi.
În plus, joi dimineaţa, într-un mod absolut spontan, TIR-iştii s-au revoltat faţă de colegii lor de pe basculante şi au blocat drumul pentru a nu le mai permite celor cu nisipul să treacă. S-a iscat un scandal monstru, a fost nevoie de intervenţia forţelor de ordine pentru a calma spiritele, iar circulaţia a revenit la nomal numai după ce au fost împărţite amenzi.
Problemă dezbătută
Primarul oraşului Nădlac, Vasile Ciceac, spune că problema este una mai veche, fiind subiect de dezbatere chiar în şedinţă prefecturală. „Am propus ca maşinile cu agregate să circule pe drumul judeţean Semlac-Şeitin-DN 7 pentru a evita coloanele formate din TIR-uri pe drumul naţional. Însă nimeni nu vrea să ne ajute, ne-au lăsat pe noi, cei din administraţia locală, să ne descurcăm. Nu avem sprijin nici de la Poliţie, nici de la Jandarmerie, nici de la Poliţia de Frontieră”, a spus Ciceac.
Coadă de şase kilometri
Faptul că frontieriştii maghiari au început din nou să controleze la sânge toate camioanele care ies din România, agitaţia de pe DN 7, unde şoferii care transportă balast încercau să intre de pe drumul judeţean pe drumul naţional din nou în faţa celorlalţi şoferi de TIR-uri, prezenţa Poliţiei şi scandalul, au făcut ca pe DN 7, lângă Nădlac, coada de camioane să ajungă la şase kilometri.
CITESTE SI:
O autoutilitara si un camion s-au ciocnit pe DN 7, la Nadlac
Citiți principiile noastre de moderare aici!