Protocolul prevede, printre altele, operarea cu două aeronave, de noi curse Oradea – București și curse între Oradea și unul sau două aeroporturi internaționale din vestul Europei.
„Sunt domenii importante în care colaborarea dintre Primăria Oradea și Consiliul Județean își spune cuvântul, pentru că aceasta duce la dezvoltarea orașului și a județului într-un ritm accelerat. În cazul de față, a avea un aeroport care să ne conecteze cu capitala țării mult mai bine și cu hub-uri europene exact asta înseamnă, o dezvoltare și condiții mai bune pentru investitori, pentru turiști și pentru comunitatea locală”, a precizat primarul Oradiei Florin Birta.
„De ce e bine să facem această companie aeriană locală? Suntem un oraș mediu din România care are în zona de influență a aeroportului aproximativ un milion de locuitori pe care se poate baza și pe care trebuie să îi deservească. Suntem un oraș și un județ în care operarea zborurilor este la limita de rentabilitate și depinde de politicile comerciale ale companiilor și de contextul global, iar rămânerea totală la hazardul pieței aeronautice nu este o soluție pentru dezvoltarea orașului. Am decis că este oportun, urmărind modele de conectare ale altor orașe mici din Europa la hub-uri aeriene, să înființăm această companie. Vom achiziționa sau închiria două aeronave de până la 75 de locuri fiecare cu care vom opera zboruri spre diverse destinații. Urmărim o scădere a prețurilor pe rutele respective, întrucât cele actuale nu sunt deloc mici”, a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Aleșii județeni au votat în ședința extraordinară de ieri, în unanimitate, protocolul dintre cele două instituții, care va sta la baza înființării companiei aeriene.
Minim patru zboruri pe zi
Potrivit acordului, noua companie va opera minim trei zboruri pe zi, în zilele lucrătoare, și minim două zboruri pe zi, în zilele nelucrătoare, pe ruta Oradea – București. Totodată, va avea minim un zbor pe zi, în zilele lucrătoare, spre un hub aerian european important, care să asigure conectarea către cele mai importante destinații din Europa și din lume.
„Pentru a trece la un alt nivel de dezvoltare economică, trebuie să fii conectat la hub-uri aeriene mari din Europa”, a precizat Ilie Bolojan.
El a mai adăugat că scopul companiei aeriene nu este să intre în competiție cu celelalte companii low cost, ci să asigure o conectivitate de bază, către capitala țării și înafara țării. Mai mult, potrivit lui Bolojan, noua companie ar urma să aibă prețuri mai accesibile, pe ruta Oradea – București, față de cele din prezent. Președintele CJ a mai adăugat că dacă Oradea își consolidează aeroportul, cu siguranță va atrage și alte companii aeriene care să opereze de aici.
Se vor consulta cu specialiști
Cele două instituții vor identifica, cu ajutorul unor specialiști, soluții optime de colaborare: societatea pe acțiuni, societatea cu răspundere limitată etc. Totodată, urmează să fie identificate soluțiile cu privire la operarea celor două aeronave. Opțiunile sunt: achiziție, leasing sau închiriere. Tot cu ajutorul unor specialiști se va decide tipul de aeronave și capacitatea lor, dar și modalitatea efectivă de operare: operare directă sau contractarea serviciilor specifice de la terți.
CJ Bihor va adopta măsuri pentru reorganizarea activităților aeroportului din Oradea în vederea susținerii companiei aeriene nou înființate, iar municipalitatea va derula campanii de promovare a Oradiei și a zonei metropolitane ca destinație turistică și zonă de investiții în regiunile spre care vor fi operate cursele aeriene.
Potrivit președintelui CJ Bihor, activitatea companiei aeriene locale ar urma să fie finanțată din subscripții publice, sponsorizări și donații provenite din partea companiilor locale care vor dori să sprijine acest proiect. Bolojan a precizat că cel mai târziu din primăvară compania va opera pe ruta Oradea – București, iar din tomana anului viitor către aeroporturi internaționale.
SURSA: BIHON.RO
Trimite articolul
XMá indoiesc cá pe extern destinatia va fi Frankfurt am Main si Paris CDG, mai degrabá Baden-Baden si Valencia
Bihorul e deja în altă ligă, și merge cu viteză de Ferrari
în F1. No pune-te cu ei, când noi avem trabantiștii, falcă, cionca, bibarț & co……. Bravii noștri trabantiști, nici măcar nu-s capabili să gândească proiecte de anvergură, de viitor, darămite să le mai și realizeze!!! Cruntă soartă…..
-
E o lupă, au trafic de 160.000 și ei vorbesc de milioane de călători, nici Muc cel Mic nu e așa absurd. De ani întregi se chinuie să atragă operatori și nici dracu nu se înghesuie. Când vezi că o strategie nu dă roade, trebuie să fii retardat să mai persiști și să aștepți un rezultat diferit.
De ani de zile vecinii nostri ne arata ca DA, se poate. Nu gargara si fumigene ieftine in timp ce orasul se prabuseste……
Nu o prezentați ca pe o realizare demnă de admirație, au recurs la această soluție din lipsă de operatori. Mai informați-vă puțin.
-
Mariusica, pacat ca nu vezi padurea de copaci. In rest in doresc o viata minunata in catunul Arad.
Oamenii astia incearca sa faca ceva pentru comunitatea ce i-a ales si ar fi de dorit sa reuseasca,desi conditiile economice si legislative nu le sunt favorabile,centralismul dambovitean ucide…Dar fata de administratia aradeana,provenita din aceeasi ciuperca otravita care este lPNL,oradenii incearca….Au avantajul apropierii de frontiera ,dar si concurenta Debrecenului.
Oamenii astia incearca sa faca ceva pentru comunitatea ce i-a ales si ar fi de dorit sa reuseasca,desi conditiile economice si legislative nu le sunt favorabile,centralismul dambovitean ucide…Dar fata de administratia aradeana,provenita din aceeasi ciuperca otravita care este actualul PNL,oradenii incearca….Au avantajul apropierii de frontiera ,dar si concurenta Debrecenului.
Administratie Liberala. Bravo PNL Bihor, bravo Ilie Bolojan.
Succes.Prin organizare buna sper sa depășiți companii cu vechime.
Pana acum aveam impresia ca e plin de imbecili prin Arad….. Acum sunt convins ca prostii ne-au invadat.
Spera sa nu ajungem ca Timișoara un oraș în care populația este 80% din Moldova și Oltenia…..