ARAD. O propunere plecată de la Arad, de la Consiliul Judeţean, a ajuns lege. Subiectul? Protejarea drumurilor judeţene. Mai concret, sancţiuni mai drastice pentru transportatorii care încarcă peste limită camioanele de transport marfă, în special nisip, balast, piatră sau lemn. În cadrul unei conferinţe de presă organizată la Consiliul Judeţean Arad, preşedintele instituţiei, Iustin Cionca, deputatul PNL Sergiu Bîlcea şi Răzvan Ciubotaru, directorul Direcţiei Tehnice de la CJA, au vorbit despre noua lege care vizează transportatorii. „După cum știți, Consiliul Județean Arad a început în anul 2016 cel mai ambițios program din România pentru modernizarea drumurilor județene și construirea de la zero a unor tronsoane de legătură între puncte strategice din județ. Am investit în lucrări pe aproximativ 750 de kilometri de drumuri judeţene, peste 80 la sută din fonduri fiind unele europene, nerambursabile. Am insistat și insistăm în continuare pe faptul că aceste investiții trebuie asociate cu o grijă față de infrastructura rutieră și am făcut un parteneriat cu Poliția Rutieră pentru a convinge transportatorii să respecte restricțiile de tonaj prin care protejăm calitatea infrastructurii noi, fiindcă ne dorim cu toții ca aceste drumuri să reziste cât mai mult și în condiții cât mai bune. Am inițiat controale în trafic la care câteva sute de sancțiuni au fost acordate contravenienților care circulă cu tonaj depășit. Aici aș vrea să subliniez un lucru important: nu ne-am propus să dăm amenzi, să descurajăm transportatorii sau să luptăm împotriva lor. Eu îmi doresc ca legea să fie respectată, ca banii investiți în drumuri să fie cu folos”, a declarat Iustin Cionca. „Din păcate, am constatat că există o predispoziție pentru asumarea riscului de a primi amenzi, fiindcă sancţiunile erau atât de mici încât aproape nu speriau pe nimeni. În consecință, am cerut deputatului Sergiu Bîlcea să depună o inițiativă legislativă pentru modificarea legii referitoare la nerespectarea tonajului”, a mai spus preşedintele CJA.
Au schimbat legea
Bîlcea, alături de deputatul Glad Varga, dar şi alţi colegi de-ai lor din Camera Deputaţilor, au iniţiat, astfel, un proiect de modificare a Ordonanţei 43 din 1997, care reglementează regimul drumurilor județene. „A intrat în vigoare modificarea legislativă pe care am inițiat-o alături de Glad Varga și alți colegi, care dă dreptul autorităților locale să protejeze drumurile prin amenzi. Modificarea legislativă urmărește protejarea mai eficientă a investițiilor în drumuri, sancționarea celor care folosesc supra-tonajul pe drumurile publice. Dăm posibilitatea autorităților locale să crească amenzile pentru depășirea tonajului, pentru aruncarea sau depozitarea deșeurilor, să întrețină șanțurile de pe lângă drumurile pe care nu le au în administrare. Dar cel mai important, este introdusă cântărirea dinamică a vehiculelor aflate în trafic, fără să fie oprite. Prin noul sistem, nu mai este nevoie de intervenția poliției, cântărirea se face automat pentru toate vehiculele și amenzile sunt aplicate acolo unde este nevoie”, a explicat Sergiu Bîlcea.
Şapte articole a respectivei ordonanţe au fost modificate. Unul dintre ele se referă la faptul că primăriile pot să întrețină șanțurile, rigolele, podețele şi trotuarele aferente drumurilor județene care traversează localitățile rurale. Celelalte articole modificate cresc nivelul sancțiunilor în privinţa transporturilor cu supratonaj şi a aruncării gunoaielor pe marginea şoselelor cu până la 300 la sută.
„De exemplu, amenzile pentru abandonarea deşeurilor pe drumurile judeţene sau în parcări au crescut de la 10.000 la 30.000 de lei. Totodată, refuzarea cântăririi camioanelor de transport va fi sancţionată cu o amendă cuprinsă între 10.000 şi 20.000 de lei, faţă de 3.000 de lei, cât era înainte. Cu siguranţă, transportatorii se vor gândi foarte bine înainte să încalce legea, de acum înainte”, a spus şi Răzvan Ciubotaru, director în cadrul CJA.
În ceea ce priveşte viitorul sistem de cântărire dinamică, urmează că cei din Consiliul Judeţean să identifice care ar fi varianta optimă aleasă, urmând ca, ulterior, să fie achiziţionate sistemele care vor cântări din mers camioanele care circulă pe drumurile judeţene.
Trimite articolul
XO idee excelentă de altfel…dar parca ii dați prea multa importanță ,,specialistului” din carton, acestui Ciubotar, un neica nimeni în peisaj…Domnule președinte, domnule deputat, nu mai promovați nulități și o sa aveți rezultate în creștere sau măcar constante…Cu specimene, de genul acestui pantofar…pardon ciubotar, nu puteti tine județul Arad acolo sus unde și a câștigat binemeritat locul în anii precedenți…
bravo Sergiu Bilcea , felicitari Iustin Cionca!
doar daca muncesti ptr un lucru iti pasa de el.
CJA oameni muncitori
-
Chiar asa arădean?…mirosi a ciubotar…acum ai primit ordinsa va lăudați singuri…hai ciubotaru, da și câteva nume de oameni muncitori…sa ne aratam si noi recunostinta fata de ei si sa ii slavim cum se cuvine…dar sa nu vii cu jurjake, parfumela, silvănică fără frică sau gurel strâmbel…ca nu ne convingi…ce zici, te bagi?
Asta e o veste buna.
Sa nu iutati de trecerile la nivel cu calea ferata din oras, ca ne rupem masinile !!
De exemplu cele din capatul strazii Campul linistii
Exact aia care au furat si distrus Romania acum se cred “justitiarii” tarii…..pana acum unde erati domnilor binevoitori si iubitori ai neamului romanesc?
Ca doar nu au rupt drumurile taranii care vin la piata cu legume sau romanii cand vin de la Lidl cu masinile supraincarcate de cumparaturi….u
-
ce sa facem cu “aia care au furat si distrus Romania” si o fac in continuare, Iesim in strada ? Haideti, unde si cand ?
Sa organizeze cineva competent si vom veni !