Vot la limită, în CLM, pentru aprobarea proiectului de hotărâre vizând instituirea unor taxe speciale. A fost nevoie de două numărători – cea de a doua, la intervenţia primarului – pentru a se stabili cu certitudine că proiectul a fost aprobat. Au fost 12 voturi „pentru” (PNL+UDMR+PMP) şi 10 „împotrivă” (USR PLUS şi PSD), astfel că taxele speciale vor deveni realitate.
Imediat după vot, edilul Călin Bibarţ a ţinut să precizeze că „nu sunt majorări de taxe. Sunt câteva taxe speciale punctuale, acolo unde vin şi solicită mai repede de termen, se grăbesc, doresc un vraf de hârtii – ceea ce înseamnă o cheltuială pe care o are Primăria. Să nu ne supărăm, să vorbim deschis: ca orice om, dacă găseşti o portiţă să obţii ceva mai repede fără să te coste nimic, doreşti acest lucru.”
În fapt, e vorba de şase taxe speciale, din care trei pentru servicii prestate de către Direcţia Venituri şi trei pentru servicii prestate de către Direcţia Edilitară.
1. Taxa specială pentru înregistrarea în Registrul de evidenţă a mijloacelor de transport supuse înmatriculării/înregistrării a documentelor translative ale dreptului de proprietate asupra mijloacelor de transport (contractul de vânzare-cumpărare, contractul de schimb, factura, actul notarial de donaţie, certificatul de moştenitor, hotărârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă/definitivă şi executorie sau orice alt document similar) sau a contractului de leasing financiar. Pentru anul 2021, cuantumul acestei taxe este de 30 lei în cazul persoanelor fizice și de 40 lei în cazul persoanelor juridice. Taxa se datorează anticipat prestării serviciului de către contribuabilii persoane fizice și juridice care solicită înregistrarea documentelor în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la depunerea documentelor.
2. Taxa specială pentru vizarea contractului de înstrăinare- dobândire a unui mijloc de transport. Pentru anul 2021, cuantumul taxei este de 10 lei în cazul persoanelor fizice și de 20 lei în cazul persoanelor juridice. Taxa se datorează anticipat prestării serviciului de către contribuabilii persoane fizice și juridice care solicită vizarea contractului de înstrăinare- dobândire a unui mijloc de transport în termen de maxim 3 zile lucrătoare de la depunerea documentelor.
3. Taxa specială pentru prelucrarea pe loc a declarațiilor fiscale. Pentru anul 2021, cuantumul taxei este de 10 lei pentru fiecare declarație depusă. Taxa se datorează de către contribuabilii persoane fizice și juridice care se prezintă la registratura organului fiscal local în vederea depunerii declarațiilor fiscale privind bunurile și serviciile impozabile/taxabile și prelucrarea acestora pe loc. Taxa nu se datorează în cazul declarațiilor fiscale privind mijloacele de transport.
„Taxa nu se datorează în cazul contribuabililor care, ulterior intrării în vigoare a prezentei hotărâri, la prima prezentare la sediul organului fiscal local în vederea depunerii declarațiilor fiscale solicită înscrierea pe platforma de contact pusă la dispoziție de către organul fiscal local sau optează pentru comunicarea actelor prin e-mail (căsuță de poștă electronică)” – au mai decis aleşii locali. Taxa se datorează anticipat prestării serviciului de către contribuabilii persoane fizice și juridice care solicită prelucrarea pe loc a declarațiilor fiscale.
4. Taxa specială pentru emiterea autorizației de acces pe drumul public. Pentru anul 2021, cuantumul acestei taxe este de 150 lei. Taxa se datorează de către solicitanții autorizațiilor de acces la drumul public emise conform Anexei nr.1 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 100/2020 privind aprobarea metodologiei de eliberare a Autorizației de acces la drumul public. Taxa se achită anticipat, odată cu depunerea documentațiilor.
5. Taxa specială pentru emiterea avizului de principiu pentru accesul la drumul public pentru documentații de urbanism (PUZ sau PUD). Pentru anul 2021, cuantumul taxei este de 150 lei. Această taxă se datorează de către solicitanții autorizațiilor de acces la drumul public emise conform Anexei nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 100/2020 privind aprobarea metodologiei de eliberare a Autorizației de acces la drumul public, cu modificările și completările ulterioare. Taxa se achită anticipat, odată cu depunerea documentațiilor.
6. Taxa specială pentru emiterea avizului Comisiei de sistematizare a circulației. Pentru anul 2021, cuantumul acestei taxe este de 150 lei. Taxa se datorează de către persoanele juridice solicitante ale avizului Comisiei de sistematizare a circulației. Taxa se achită anticipat, odată cu depunerea solicitării.
Unde merg banii?
Veniturile realizate din taxele speciale pentru serviciile prestate de către Direcția Venituri vor fi utilizate de această Direcţie pentru dezvoltarea sistemului informatic de gestionare a veniturilor bugetului local, tehnică de calcul, birotică, investiţii, reparaţii şi igienizare birouri Direcţia Venituri etc., alte materiale şi servicii necesare desfăşurării activităţii precum şi pentru participarea la cursuri de formare profesională organizate în domeniul activităţii de administrare a veniturilor bugetului local pentru personalul Direcţiei Venituri.
Veniturile obținute din încasarea celor două taxe speciale vizând accesul la drumul public vor fi utilizate pentru achiziționarea de dotări, materiale și servicii, precum și instruirea profesională a funcționarilor din cadrul Direcției Edilitare – Serviciul Întreținere și Reparații Căi de Comunicații Terestre și Biroul Spații Verzi, Mediu. Veniturile obţinute din încasarea taxei speciale pentru avizul Comisiei de sistematizare a circulației vor fi utilizate pentru achiziționarea de indicatoare rutiere și marcaje rutiere avizate în comisie.
Trimite articolul
XIn 2020 am cumpărat un autoturism. Documentat de pe site-ul primăriei m-am prezentat pe Mucius Scaevola pentru actul necesar . Cu toate că erau vreo 10 ghișee fără cetățeni la rând, mi s-a spus că acel act se face la Galeria. Pe site nu apare acest lucru. De aceea cresc taxele pentru a asigura salariile pentru personal care stă degeaba.
Bani încasați vor fi folosiți pentru participarea la cursuri de formare profesională, adică mai pe înțelesul tuturor vacanțe gratuite pentru funcționari în stațiuni din taxe și impozite. Dacă cineva ar fi curios ar afla la ce hoteluri se fac cursurile și care sunt firmele de partid care le organizează. Mafia își plătește slujbașii.
Acesti saptesprezece ani in care Aradul a fost si este sub administratie PDL-PNL , vor aparea in istoria orasului ca perioada neagra si de regres….,perioada in care acesta administratie ingoldat cetatenii in datorii ” faraonice” pe care le vor plati si nepotii lor !!!!
-
Urata perioada, condusa administrativ de infatuati, incompetenti si neprofesionisti, alde Falca, Bibart, Pistru, Balcea, Bulbuc, etc.
-
muie lor si familiilor lor de tarani parveniti. la puscarie! DNA sa vina sa va ia!
-
Domnule Primar, In conformitate cu art 5 din HG nr 1723/2004aveti obligatia dee ne aduce la cunostinta Proiectele realizate din bani contribuabilului pe anul 2020. Prioritatile pe anul 2021 de realizatcat si datoria ce o am de platit pe anul in curs.De ce no faceti si incalcati legea? Poate imi dati un raspuns.
Unde merg banii? In buzunarele alora de conduc Aradul
Unde merg banii? Banii merg la minunata echipa UTA ,saracii ,asa mult lucreaza , doar produc foarte mult si merita banii ,Sportul aradean este numai UTA in rest nimic
Unde merg banii? incorecta intrebarea,in buzunarul cui merg banii?ar suna mai aproape de realitate, frecat menta la specializari cam asta inseamna
“Taxa se datorează anticipat prestării serviciului…” ca la curve….ce sunteți! Mie mi-ați dat termen 15 zile să demolez garajul….în mertie 2019 și nici acum….în martie 2021 parcarea rezidențială nu e gata, nu e dată în folosință. BIBARȚ….primarul cu imaginea lu” Falcă. Aveți prea mulți bani la primărie și nu știm noi, plătitorii de taxe și impozite? Hai primarule, nu faci un LIVEstream pe Predeal, să inspectezi stadiul lucrărilor la parcarea rezidențială….Falcă a fost anul trecut….ce Audi fain are dom’ europarlamentar!