ARAD. S-a terminat cu emoţiile în privinţa colectării deşeurilor menajere în municipiul Arad. Consilierii locali municipali au aprobat în şedinţa extraordinară de joi, 16 martie, încheierea unui contract pe un an de zile cu Retim. Vechiul contract expiră la 24 aprilie 2023, iar licitaţia pentru încheierea unui nou contract de salubritate pe următorii patru ani este blocată în contestaţii, făcând imposibilă desemnarea în timp util a unui operator câştigător. În aceste condiţii, la finele anului trecut, CLM a decis mandatarea ADI Deşeuri să negocieze un nou contract sau o prelungire de contract. Negocierea s-a încheiat, rezultatul acesteia fiind aprobat – potrivit procedurii – în CLM.
„Se aprobă încheierea și semnarea contractului de delegare a gestiunii unor activități componente ale serviciului de salubrizare, respectiv colectarea separată și transportul separat al deșeurilor municipale din județul Arad, Zona 1 – Arad, cu Operatorul SC Retim Ecologic Service SA, ca urmare a finalizării procedurii de achiziție publică de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunț de participare. Durata contractului este de 12 luni de la Data de Începere a Contractului, respectiv data de 25.04.2023 ora 00:00” – se arată în hotărârea adoptată joi de aleşii locali.
Bibarţ: „Nicio modificare pentru cetăţean”
La finalul şedinţei CLM, primarul Călin Bibarţ ne-a declarat:
„Este vorba despre gunoiul menajer, contractele pe care fiecare dintre noi şi societăţile comerciale le au cu operatorul pe zona 1, unde se regăseşte şi municipiul Arad. Nu Primăria este <principalul actor> într-o astfel de ecuaţie, ci aşa numita Asociaţie de Dezvoltare Intercomunitară pe Deşeuri – ADI – care licitează şi oferă concesiunea unui operator licenţiat cu care noi, ca persoane fizice sau persoane juridice, încheiem contractele. Această licitaţie, din cauza birocraţiei româneşti, s-a lungit mult mai mult decât ei au estimat. Acesta a fost motivul pentru care, ca variantă de rezervă pentru a nu lăsa Aradul în gunoaie, cum am mai păţit odată – şi eu îmi aduc foarte bine aminte de acel moment – au avut varianta legală de a încheia un contract pe o perioadă limitată de timp cu un operator licenţiat. Am văzut că este acelaşi operator care operează şi în acest moment – Retim –, varianta cea mai practică, dacă e să fim sinceri. Din punctul de vedere al cetăţeanului, nu se simte nicio modificare. Noi doar suntem în graficul prevăzut de lege astfel încât ADI Deşeuri să finalizeze în această bătălie birocratică licitaţia şi să avem din nou un operator cu perioadă de contract pe câţiva ani de zile, astfel încât din punctul de vedere al oraşului, al cetăţeanului, să nu se simtă nicio sincopă, practic, gunoiul să fie ridicat în fiecare zi, la orele stabilite.”
Tarifele, pe categorii de utilizatori
CLM a aprobat şi tarifele facturate de Retim Ecologic Service, tarife plătite de către utilizatorii casnici și non-casnici pentru activitatea de colectare separată și transportul separat al Deșeurilor Municipale din județul Arad, Zona 1 – Arad.
Astfel, utilizatorii din mediul urban vor avea de achitat următoarele tarife:
*pentru activitatea de colectare și transport a deșeurilor reziduale colectate separat de la utilizatorii casnici: 156,25 lei/tonă fără TVA și 2,76 lei/persoană/lună fără TVA (non-casnici: 471,44 lei/tonă fără TVA și 165 lei/mc fără TVA);
*pentru activitatea de colectare și transport a deșeurilor reciclabile din plastic/metal colectate separat de la utilizatorii casnici: 281,74 lei/tonă fără TVA și 0,97 lei/persoană/lună fără TVA (non-casnici: 289,95 tarif lei/tonă fără TVA și 18,15 lei/mc fără TVA);
*pentru activitatea de colectare și transport a deșeurilor reciclabile din hârtie/carton colectate separat de la utilizatorii casnici: 317,59 tarif lei/tonă fără TVA și 1,06 lei/persoană/lună fără TVA (non-casnici: 519,34 lei/tonă fără TVA și 41,55 lei/mc fără TVA);
*pentru activitatea de colectare și transport a deșeurilor reciclabile din sticlă colectate separat de la utilizatorii casnici: 196,65 tarif lei/tonă fără TVA și 0,24 lei/persoană/lună fără TVA (non-casnici: 306,32 lei/tonă fără TVA și 183,79 lei/mc fără TVA);
*pentru activitatea de colectare și transport a deșeurilor biodegradabile colectate separat de la utilizatorii casnici: 163,13 lei/tonă fără TVA și 1,79 lei/persoană/lună fără TVA (non-casnici: 254,30 lei/tonă fără TVA și 101,74 lei/mc fără TVA).
În final, arădenii plătesc un tarif în valoare de 14,67 lei/persoană/lună cu TVA (tarif
salubrizare în valoare de 13,11 lei/persoană/lună cu TVA, la care se adaugă contribuția pentru economia circulară în valoare de 1,56 lei/persoană/lună).
Facturile şi plata lor
Facturile pentru Serviciul prestat se emit cel mai târziu până la data de 15 a lunii următoare celei în care prestația a fost efectuată. Facturile vor fi plătite în termenul de scadență de 15 zile de la data emiterii facturii. Data emiterii facturii se înscrie pe factură. Termenul de scadență privind plata facturii se ia în calcul începând cu data emiterii facturii. Neplata facturii în termen de 30 de zile de la data scadenței atrage penalități de întârziere, stabilite conform reglementărilor legale în vigoare.
Citește și:
Citiți principiile noastre de moderare aici!