Una dintre companiile aradene la care Consiliul Judetean este acţionar majoritar sfideaza criza. Cel puţin asta reiese din proiectele de Hotărâre care vor fi supuse aprobării aleşilor judeţeni la finele acestei săptămâni, proiecte care vizează activitatea societăţii. E drept, societatea are şi câteva imprumuturi contractate pentru modernizarea sistemului. În acest an, însă, aşa cum vă informam ieri în Jurnal aradean, numărul de angajaţi ai societăţii va creşte, valoarea planului de investiţii va fi majorată cu circa un milion de euro, iar măsurile de reducere a cheltuielilor cu 20% prevăzute în Ordonanţa 63 şi care vor trebui luate la nivelul firmei nu vor afecta prea mult nivelurile salariilor, iar angajaţii vor continua să primească tichete de masă. E drept, s-au făcut reduceri la nivelul cheltuielilor cu combustibilul la maşinile de serviciu ale conducerii Companiei, respectiv, la telefoane. Se fac reduceri, astfel, la Compania de Apa în valoare de 269.603 lei, bani care se vor regăsi ca supliment în profitul societăţii.
Reprezentanţii Companiei de Apa cer aprobarea CJA pentru a majora cu circa un milion de euro valoarea investiţiilor incluse în planul de investiţii de anul acesta. Printr-o Hotărâre CJA din februarie, prin care a fost aprobat Planul de Investiţii pe acest an pentru lucrări pe domeniul public a CJA care se realizează din fonduri IID, a fost alocată suma de 5.928.129 lei. Acum, Compania de Apă cere modificarea valorii planului de investiţii de la 5.928.129 lei la 9.411.003 lei. „Lucrările cuprinse în acest plan sunt realizate atât în antrepriză (…), cât şi în regie proprie de către CAA. Datorită problemelor apărute pe parcursul acestui an în derularea acestor lucrări au fost şi sunt necesare modificări atât ca structură, cât şi ca valoare. Astfel a fost necesară majorarea sau micşorarea valorii la unele lucrări, renunţarea la executarea altora, înlocuirea acestora cu alte lucrări”, se menţionează în documentaţia de susţinere a proiectului de hotărâre care va fi supus aprobării aleşilor judeţeni la finele acestei săptămâni.
Salariaţii, deloc afectaţi
Aleşii vor trebui să aprobe şi rectificarea bugetului Companiei, în care să fie prevăzute reducerile cheltuielilor cerute de Ordonanţa 63. Se vor face reduceri, în total, în valoare de 269.603 lei. Banii economisiţi vor merge în profitul Companiei, care va ajunge la nivelul de 2.987.822 lei. În ceea ce priveşte cheltuielile cu tichetele de masă, acestea au fost reduse doar pe hârtie. Asta deoarece în bugetul aprobat pe acest an se prevedea o creştere a valorii tichetelor, la peste 9 lei, fapt care nu s-a întâmplat. S-a redus, astfel, cheltuiala cu aproape 30.000 lei. Printre puţinele reduceri care ar putea afecta salariaţii societăţii se numără cele de la capitolul „alte cheltuieli şi servicii”, sume care au fost diminuate cu suma de 14.028 lei. S-au tăiat din banii pentru participarea salariaţilor la diverse simpozioane, cursuri de perfecţionare, deplasări etc.
În plus
Cheltuielile cu impozitele si taxele se estimează să crească cu 160.500 lei ca urmare a înmatriculării noilor mijloace de transport cumpărate de Companie. Vor creşte şi cheltuielile cu salariile cu 212.726 lei, „datorită creşterii numărului de personal începând cu luna august 2010 de la 771 salariaţi (…) la 790”, se precizează în proiect.
Renunţă la dotări
„Au fost reduse în întregime cheltuielile cu obiectele de inventar pentru dotări sediu conform prevederilor art.24 din OUG 34/2009 şi cu 20% cheltuielile programate pentru semestrul II pentru diverse obiecte de inventar, realizându-se o economie de 15.900 lei”, se menţionează în documente.
JA – S.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!