Ministerul Transporturilor va finanţa o lucrare de
anvergură care se va executa pe Aeroportul
Internaţional Arad. Este vorba despre prelungirea
pistei de aterizare cu 350 de metri. Totul a pornit de
la scandalul legat de o porţiune de teren de 500
de metri. Pe acest teren urma să treacă
centura de ocolire a municipiului, construită
în regim de autostradă, dar problema era
că şoseaua s-ar fi intersectat perpendicular
cu pista aeroportului. Realizatorii studiului de
fezabilitate au omis acest lucru, iar această
informaţie a fost aflată de abia după
semnarea contractului de execuţie a lucrării.
Autostradă îngropată?
Din declaraţiile directorului Aeroportului Arad,
Dan Bălăcel, în această
situaţie complicată existau numai două
căi de rezolvare: una se referă la
prelungirea pistei de aterizare cu 350 de metri, iar
cealaltă, mult mai costisitoare şi mai greu
de realizat, ar fi fost construirea unui tunel aflat la
minimum trei metri sub nivelul solului prin care
să treacă autostrada propriu-zisă. O
altă variantă, cea de a treia, aproape
imposibil de realizat, se referea la mutarea
totală a amplasamentului pe care urma să fie
construită centura. În acest caz, trebuia
realizat un nou studiu de fezabilitate, un alt proiect
tehnic, iar terenurile despăgubite deja de stat ar
fi trebuit revândute.
Pistru confirmă
Ministerul Transporturilor a analizat situaţia
şi a hotărât să se meargă pe
varianta cea mai simplă, care ar fi
împăcat ambele tabere, atât CNADNR-ul,
cât şi Aeroportul Arad. „În
consiliul tehnico-economic al Ministerului
Transporturilor s-a aprobat acordarea fondurilor
necesare pentru prelungirea pistei de aterizare de la
Aeroportul Arad”, a declarat Eusebiu Pistru,
secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Practic, o investiţie costisitoare pentru
Consiliul Judeţean Arad, de care aparţine
aerogara, va fi finanţată în totalitate
de către Guvern.
Urmează birocraţia
Momentan, nu se ştie concret suma pe care
ministerul o acordă Aeroportului. Nu se
cunoaşte nici data la care va fi
începută lucrarea propriu-zisă.
„Urmează să facem un studiu de
fezabilitate şi un proiect tehnic. De abia atunci
vom afla cât va costa exact lucrarea şi
când va putea fi începută”, a
declarat Dan Bălăcel, directorul
aeroportului.
Probleme la echipamente
Conducerea Aeroportului Arad a anunţat că
realizarea şoselei în apropierea pistei ar
fi disturbat buna funcţionare a echipamentelor
aeroportuare. Mai exact, este vorba de ILS, Instrument
Landing System, aparat care poate ghida avioanele la
aterizare în condiţii de ceaţă.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!